Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entäs kaupunginosia Helsingissä,

Vierailija
19.04.2008 |

joihin et ikinä muuttaisi?

Kontula, Vesala, Pasila (vars. Itä-), Konala, Vuosaari, Itäkeskus, Kannelmäki...

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

just kattelin muutamaa kivaa asuntoa Vuosaaresta ja Kontulasta, mutta sellainen 400 000 on meille puolet liikaa.

Vierailija
2/31 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitäkin huolimatta muuttaisin kuitenkin Paloheinään tai Torpparinmäkeen, koska niistä on niin älyttömän hyviä kokemuksia tuttujen kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edellisten lisäksi vielä Vallila ja Lassila.

Vierailija
4/31 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee siis aika helppo nimetä ne ei-halutut kaupunginosat. Tuleeko kukaan puolustamaan?

Vierailija
5/31 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi ikinä, mutta asella uhattuna ennemmin sinne, kuin edellä lueteltuihin.

Vierailija
6/31 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan ihanissa ja rauhallisissa asunnoissa. Näistä kolme edellämainittua on merellistä aluetta, joissa ihania rantoja ja luontoa. Kyllä minulle kelpaisi kauniit alueet, kalliit asunnot ja hyvät palvelut.

Vierailija
7/31 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista samaa mieltä.

Vierailija
8/31 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan samanmielistä porukkaa... itsekin olen valmis allekirjoittamaan kaikki mainitut lisäykset. Yhtään suosikkipaikkaa ei ole kukaan vielä maininnut. Hassua.

Vaan onhan ne inhokkipaikatkin täynnä asukkaita. Joku sielläkin siis viihtyy... ehkä.

ap

Vierailija
9/31 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi etteivät asu näissä listatuissa paikoissa. Jotkut kunnolliset niissäkin asuu, ei pelkät sosiaalitapaukset.

Vierailija
10/31 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

samanlaista vanha Vuosaari. Aurinkolahti taas niin kallis, että vain rikkailla on varaa, joten enpä osaa sanoa, miksi en sinne muuttaisi, jos tulisi tilaisuus.

Vierailija
11/31 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on muutamia suosikkikaupunginosia, joissa haluan asua. Sitten on toki niitä haluttuja, jotka eivät ole oman budjetin rajoissa. Kaikki loput kaupunginosat ovat siis niitä, missä en halua asua! En sano, että ne ovat huonoja läpeensä, mutta en vaan muuttaisi niihin, jos saan itse valita. Ei tässä se kummempaa diskriminointia ole takana.

Vierailija
12/31 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

14....Kyllähän jonkin paikan tunnelmaan vaikuttavat paljon muutkin asiat kuin asukkaat. Ja kysehän on mielipiteestä, joten vastaus on aina subjektiivinen. Ei täällä nähdäkseni kukaan ole väittänyt, ettei mainituissa paikoissa asuisi " kunnollista" väkeä.

Vierailija
13/31 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä sen vuoksi muuttaisi vaikkapa Roihuvuoreen, vaikka siellä asuvat ovat kait ihan tyytyväisiä. Mitä olen siellä käynyt, niin ei kiitos.

Ja siellä asujathan voivat pitää ihan luonnollisena niitä puliukkoja ja -akkoja nurkillaan.

Vierailija
14/31 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kokisin vain olevani sumpussa. Kaikki merkitykselliset osoitteet elämässäni (työt, mökki, suku) ovat helpommin lähestyttävissä idänpuoleisesta kantakaupungista. Voisin myös asua itäisessä Helsingissä, etenkin Vuosaaressa. Toisaalta ainoa paikka, missä olen todella pelännyt Helsingissä, oli Jakomäessä käydessäni, eli sinnepäin en muuttaisi...

Länsi-Helsinki ei sinällään minua ärsytä. Tai no, Laru on minusta mainettaan ikävämpi.

Vierailija
15/31 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas muuttaisin ihan päinvastaisiin paikkoihin, kuin moni tästä ketjusta ja jättäisin taas muuttamatta moneen. Eli mulle ehdottomia ei-paikkoja olisi tällä hetkellä Ruoholahti, Aurinkolahti ja Pikkuhuopalahti, luultavasti Viikin voi lisätä myös kohta listaan. Nämä siis sellaisia suht uudehkoja alueita, joissa ongelmat ovat vasta alkaneet tai ovat tulossa. Itse taas voisin hyvinkin muuttaa vanhoihin lähiöihin, jotka ovat " pahamaineisia" , mutta oikeasti rauhoittuneet. Näissä on usein talot harvassa, puut isoja, kun ovat ehtineet kasvaa esim. 30-40 vuodessa suuriksi ja lisäksi niiden alueiden " lastentaudit" eli pahamaineiset ajat ovat jo takanapäin. Mainittakoon vaikka Pihlajamäki, Maunula tai Suurmetsä kelpais mulle ihan hyvin.

Niin ja sitten moni paikka olisi minulle kammotus parkkiongelmien takia eli esim. Munkkiniemeen, Töölöön, Kamppiin, Kallioon tms. en mielelläni muuttaisi, kun olen niin allerginen, ettei julkisilla töihin kulkeminen onnistu ja ei olisi kiva kiertää korttelitolkulla etsien parkkipaikkaa (varsinkin lumisina talvina) samalla tietäen että lapsi odottaa päiväkodissa/koulussa tms.

Vierailija
16/31 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitsekaan liikkua autolla.

Vierailija
17/31 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo tutuiksi tulleita alueita, joissa suurin osa kirjoittajista ei todennäköisesti ole edes käynyt. Eikä sitten eroteta edes Rastilaa Meri-Rastilasta.

Me asutaan ns. hyvällä alueella Espoossa ja kyllä täälläkin on ongelmanpaikkansa. Ostarilla pyörii juoppoja (MISSÄPÄ EI??????) ja teinit tekevät ilkivaltaa puistossa ja päiväkodeissa. Yleensä " ongelmapaikoissa" ongelmat ovat lähinnä asemien ympäristössä ja ostareilla. Suurin osa alueesta on todennäköisesti hiljaista kuin hautausmaa. Monet maksavat aivan liikaa " maineesta" , joka perustuu ties mihin. Itsekin tehtiin se virhe ja muutettiin Espooseen. Fiksut kaverit ostivat Itä-Helsingistä asunnon 100 000 halvemmalla. Samat ongelmat kummallakin eli pienet. Yleensä rauhallista - ilkivalta ja roskaaminen ärsyttävät kumpaakin.

Vierailija
18/31 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

40, kuten kirjoitin MINUN olisi pakko kulkea autolla. Suurimman osan ei, mutta minun olisi. Taksilla töissä käyminen tulisi kohtuuttuttoman kalliiksi.

Vierailija
19/31 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja mainitaan vielä, että itse asutaan Espoossa ns. huonolla alueella. Olen asunut samaisessa " huonossa postinumerossa" nyt 9 vuotta. Ainut ilkivalta, johon olen törmännyt, että kerran 6 vuotta sitten vietiin meiltä rappukäytävästä ovikoriste ja 7 ja 2 vuotta sitten autosta pyyhkimen sulat (toisella kertaa saatin väärän kokoiset tilalle ;-). Naapureista on ollut kolmesti yhdeksän vuoden aikana haittaa. Kerran riehuivat 9 vuotta sitten ja 5 vuotta sitten joku porasi pitkänä perjantaina ja tänä vuonna samoin. Muuten en voi valittaa. En kertakaikkiaan uskalla muuttaa minnekään, koska tuskin tämän rauhallisemmaksi elämä voi mennä missään.

Vierailija
20/31 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itähelsinkiin.

t. Siellä kerran asunut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi