Eilinen ' olet mitä syöt' , siis se lihava nainen opiskeli th:si? :D
Eikä tiennyt, että jokailtainen sipsien ja karkkien mässäily lihottaa? Kertoi vielä, ettei ole koskaan liikkunut. Miten tollanen henkilö voi opiskella alaa, jossa sun pitäisi olla esimerkkinä ihmisille? Miten voit uskottavasti antaa verenpaine/kolesterolineuvontaa ja laihdutusohjeita, kun itse olet sairas ja lihava?!
Ei mee jakeluun. Minusta terkkarien pitäisi huolehtia omasta terveydestään ensin ja sitten vasta alkaa lässyttämään siitä muille.
Mua ei ainakaan jonkun lihavan tädin neuvot kiinnostaisi yhtään.
Kommentit (54)
Minä olen terkkari ja painoa on 150kg. Miten hitossa se ammattiin liittyy? Työ ja yksityiselämä---->täysin eriasioita.
Jos joku tulee valittaa minulle kiloistaa, tottakai ohjaan häntä. Jos minua harmittaa kiloni niin menen pyytämään siihen apua. En minä itse itseäni auta vaikka ammattitaitoinen olenkin.
Miettikääs tutkiiko lääkärit usein itseään? Vai käyvätkö hekin työterveydessä ihan niinkun muutkin jotka sairastuvat? ;)
Kuinak moni pitää alkoholiongelmaista ja moraalittomasti läyttävää pappia esimerkillisenä? Entä lapsesi opettaja, olisiko mukavaa, jos olisi yleisesti tiedossa, että hän käy joka lomallaan Thaimaassa seksilomalla (alaikäisten asiakkaana)? Tai huumeita käyttävä lääkäri? Tai juristi, joka on ollut vankilassa? jne.
Kyllä alkaa taas mammoilla mennä vakavasti puurot ja vellit sekaisin...
Hei me kaikki ollaan ihmisiä, jokaisella on ongelmansa. Työ ja yksityiselämä on täysin eriasioita. Te elätte jossain kuplassa jos kuvittelette ettei opettajilla, lääkäreillä yms. ole mitään ongelmia!
Suomen presidenttikin voi olla vaikka alkoholisti. Mistäs sen voi tietää! Tälläiset asiat on helppo peittää! Tiedän kokemuksesta.
Mainitsemasi esimerkit ovat täysin eri planeetalta, kuin mistä tässä ketjussa puhutaan.
Todellisuudessa minäkin olen ollut vaikka kuinka monen ylipainoisen th:n asiakkaana, eikä se ole vaikuttanut mitään mihinkään.
Tällä palstalla podetaan vain niin hirvittävää ylipaino-kauhua, että todellisuus on jo valovuosien päässä näistä väitteistä.
Vierailija:
kuka tahansa kykenee siihen, varsinkin kun tv-kamerat seuraa tilannetta. Pointti on, että ko. henkilö EI TIENNYT asioista mitään, huuli pyöreänä kuunteli sen ravitsemusterapeutin ohjeita...hÄ? ai mitä? jaa, että kalaa pitäisi syödä? Eikä enää suklaata? mitä ihmettä? Mikä viskeraalinen rasva? miksi sitä, miksi tätä. Eli tämän tytön TIEDOISSA oli ne puutteet.
Ja tietenkin...miksi on päästänyt itsensä moiseen kuntoon. Luulisi th-alalla opiskelevan tietävän, miten vaarallista tuollanen ylipaino on.
Vierailija:
kuka tahansa kykenee siihen, varsinkin kun tv-kamerat seuraa tilannetta. Pointti on, että ko. henkilö EI TIENNYT asioista mitään, huuli pyöreänä kuunteli sen ravitsemusterapeutin ohjeita...hÄ? ai mitä? jaa, että kalaa pitäisi syödä? Eikä enää suklaata? mitä ihmettä? Mikä viskeraalinen rasva? miksi sitä, miksi tätä. Eli tämän tytön TIEDOISSA oli ne puutteet.
Ja tietenkin...miksi on päästänyt itsensä moiseen kuntoon. Luulisi th-alalla opiskelevan tietävän, miten vaarallista tuollanen ylipaino on.
En katsonut ohjelmaa, mutta kävin nettisivuilla lukaisemassa ruokapäiväkirjan. Ei voi olla totta miten älyttömän epäterveellisesti ihmiset syö. Aivan järkyttävä lista, mitä suusta menee alas! En enää ihmettele, miten niin lihavia nuoria naisia ja äitejä ( noin satakiloisia) näkee, jos ruokavalio on tosiaan tuollainen, huh huh.
Millähän silmälaseilla katselit ohjelmaa? Minä en saanut kuvaa ettei Essi tiennyt miten pitää syödä. Pikemminkin vaan ei ollut itsekuria toteuttaa todella rankkaa elämänmuutosta. Kiireessä sortuu helposti elämäntyyliin, jossa syödään kaikkean pikaruokaa ja helppoa ja nopeaa energiaa. Ei Essi ole mikään poikkeus. Jos laihduttaminen olisikin tiedosta kiinni, ei Suomessa monta ylipainoista olisikaan. Asiahan olisi todella helposti järjestettävissä -> ei muuta kuin valistusta kansalle!
Joku nauroi tunnesyömiselle? Kannattaisi vähän ottaa asioista selvää, ennen kuin tulee tänne nolaamaan itsensä.
Suurin osa ylipainoisista ihmisistä nimenomaa syö tunteisiinsa: iloon (juhlat), suruun (elämän isot ja pienet pettymykset, masennus), tyytymättömyyteen, tylsyyteen, ahdistukseen ja väsymykseen, piristyäkseen...
Se laihduttamisesta tekeekin niin vaikean. Kun on tottunut vetämään suuhunsa ruokaa ja herkkuja joka tilanteessa. Ruokaa kun on tässä ympäristössä joka paikassa.
Tarkkailepa televisiota, kuinka monta mainosta tuuinkin aikana on syömiseen liittyviä? Laskepa kaupungilla kuinka monen ravintolan, kahvilan, pikaruokapaikan jne ohi kävelet? Katsopa kaupassa kuinka houkuttelevasti kaikki herkkutuotteet on esille laitettu. Laihtumisen vaikeutta on verrattu alkoholismiin. Alkoholia vaan ei ole esillä joka puolella, kuten ruokaa. Ilman alkoholia voit elää, mutta joka paivä täytyy syödä.
Minä nostan hattua Essille, joka uskalsi tulla televisioon puhumaan ongelmastaan. Onnittelen upeasta suorituksesta ja toivon, että hän sai pysyviä eväitä terveiden elämäntapojen tielleen! Kahdeksan viikkoa on tosi lyhyt aika korjata koko elämän aikana tulleita pahoja tapoja.
Ihmettelen myös tätä pahantahtoisuutta (esim ap), jota ihmiset osoittavat ylipainoisia ihmisiä kohtaan! Mikä oikeus teillä on arvostella muita? Oletteko itse niin täydellisiä, että teillä on siihen varaa?
Oikeinko viestinnän tiedekunnasta häh? Jep jep. Valehtele paremmin jos on pakko, ap.
käyttöä? Aika järkyttävä teveysmoralisti siinä tapauksessa olet!
Vierailija:
Kuinak moni pitää alkoholiongelmaista ja moraalittomasti läyttävää pappia esimerkillisenä? Entä lapsesi opettaja, olisiko mukavaa, jos olisi yleisesti tiedossa, että hän käy joka lomallaan Thaimaassa seksilomalla (alaikäisten asiakkaana)? Tai huumeita käyttävä lääkäri? Tai juristi, joka on ollut vankilassa? jne.
Lisäksi olen vielä vanha eli yli nelikymppinen!!!:DDD
Aikamoisia haaskalintuja täällä kyllä on!Eikö teitä yhtään mietitytä mitä kommenttinne tekee toiselle ihmiselle?
Taisi jäädä tämä palstavierailuni ihan tähän kertaan.
Terveydenhoitaja
-ei ole ylipainoinen ikinä
-hänellä ei ole mitään sairauksia
-ei sairastukaan koskaan
-mielenterveydenongelmiakaan ei ole eikä tule
-hänen lapsensakin ovat fyysisesti täysin terveitä
-eikä th:n lapsillakaan ole mitään mielenterv. ongelmia koskaan
Kaiken täydellisyyden terveydenhoitaja pystyy saavuttamaan sillä, että on hankkinut ammatin, jossa edistetään kansanterveyttä, valistetaan ja annetaan terveyskasvatusta.
Hyvä koulutus, kerta kaikkiaan!
Ohjelmassa puhuttiin myös siitä, että tunnesyömisestä on todella vaikea päästä eroon. Voi kestää useita vuosia ennen kuin ihminen oppii uuden tavan reagoida tunteisiin. Tunnesyöjien on oltava armollisia itselleen ja annettava aikaa.
Kun itse on lihava, saattaa alkaa pitää lihavuutta ja pyöreyttä ns. normaalitilana, eikä reagoi asiakkaiden tilanteisiin yhtä herkästi. Esim. vastaanotolla voi olla odottava äiti, jota uhkaa ylikilot ja vaikkapa raskausdiabetes. En usko, että ylipainoinen th on yhtä herkkä asiakkaiden paino-ongelmille. Sanoihan yksi th tuolla edellä, että hän antaa valistusta, jos asiakas itse valittaa kiloistaan!!! Vaikka th:lla olisi kaikki tieto käytössä, hän todennäköisesti ei pidä lihavuutta niin terveydelle haitallisena, kuin olisi syytä. Kuka pystyy oikeasti tekemään työtään TÄYSIN objektiivisesti?! Ilman että omat asenteet ja arvostukset vaikuttavat ainakin vähän taustalla. Onnittelut, jos sellaisiakin löytyy.
voi olla myös henkisiä probleemia oman itsensä kanssa, hylkäämiskokemuksia yms.
päihdeongelmat heijastuu työhön.
Vierailija:
Tiedän kolme alkoholisti opettajaa. Tiedän yhden lääkärin jolla huumeongelma ja tiedän kaksi hoitajaa joilla lääkeriippuvuus.Hei me kaikki ollaan ihmisiä, jokaisella on ongelmansa. Työ ja yksityiselämä on täysin eriasioita. Te elätte jossain kuplassa jos kuvittelette ettei opettajilla, lääkäreillä yms. ole mitään ongelmia!
Suomen presidenttikin voi olla vaikka alkoholisti. Mistäs sen voi tietää! Tälläiset asiat on helppo peittää! Tiedän kokemuksesta.
kosmetologi ja minulla on huono iho, ollut aina! Ei vaan ota talttuakseen. Osaan tosin meikata=)