Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa mua ruuanlaitossa!

Vierailija
19.04.2008 |

Mä en osaa tehdä sellaista porsaanpalapaistia/kastiketta ja tiedän että siitä kovasti tykkäis myös lapset..

Elikkäs haluaisin tehdä sellaista ihan perinteistä porsaanliha?kastiketta, jossa on lihakuutioita ruskeassa kastikkeessa. Millaista lihaa siihen kannattaisi ostaa?

Auttakaa avutonta, saadaan lapsille jotain muutakin kuin jauhelihaa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porsaanlihakastike

500 g possun lapaa kuutioituna

1-2 sipulia

3 rkl vehnäjauhoja

50 g voita

1/2 l vettä

maustepippuria

suolaa

1 laakerinlehti

Ruskista pannulla hienonnettu sipuli ja possunliha voissa. Mausta suolalla ja maustepippurilla. Laita ruskistetut lihakuutiot kattilaan ja kaada päälle vettä niin, että lihat peittyvät. Hauduta kypsäksi n. 1 h 15 min. Paahda pannulla vehnäjauhot ruskeaksi, lisää joukkoon kuumaa lihojen haudutuslientä vähän kerrallaan sekoittaen kunnes seos on kastikemaista, kumoa kastike lihojen päälle ja hauduta n. 15 min. hiljaisella lämmöllä.

Vierailija
2/4 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan kastikkeen kasaan, mutta lihan kanssa ongelma. Tahtoo jäädä sitkeäksi jos halpaa lihaa, kalliimpi menee kastikkeessa kovaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään meillä syödään possukastiketta

ap

Vierailija
4/4 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten tämän saman voisi tehdä uunissa?

tai olen kyllä tehnyt karjalanpaistia ym, uunissa joskus mutta haluaisin tehdä tällaisen palakastikkeen uunissa ja kuitenkin niin että se liemi olisi ruskeaa kastiketta, ei pelkkää vettä, rasvaa ja mausteita..

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme