Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään niin että isovanhempi suosii yhtä lasta eikä edes aina muista että on se toinenkin

Vierailija
19.04.2008 |

Minun äitini on tällainen. Voi jopa puhelimessa pyytää sanomaan terveisiä x: lle kunnes muistutan että y on myös olemassa. Kun menemme kylään niin halaa vain vanhempaa poikaani. Vanhempi poika on ollut paljon siellä hoidossa ja ei oikein kumpaakin haluaisi samaan aikaan. Vanhemman ottaisi milloin vain mutta kun mainitsen että nuorempi olisi myös tulossa niin keksii kaiken maailman tekosyitä

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää iloisuutensa vanhemmalle kun mennään kylään ja ei ole edes välillä huomaavinaan nuorempaa. Ymmärrän toki että on ollut enemmän tekemisissä toisen kanssa mutta ei ikinä voi tulla nuoremman kanssa läheisemmäksi ellei tätä halua hoitaa tai edes muista aina. Ja ikää äidilläni 50 v joten mikään vanhus ei ole

Vierailija
2/7 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vuotta nuorempi pikkuveli jää vähemmälle, mutta ei itse kyllä huomaa sitä vielä (on kohta 4v).

Uskon kyllä että tämä tästä tasoittuu, ihan itsestään, kunhan poika tuosta vielä kasvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosivat serkkujani, mutta minä veljeni kanssa olimme ilmaa. Esim. serkuille jätettiin perinnöksi muhkeat pankkitalletukset ym.

Vierailija
4/7 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikki ei tosin ole kukaan meidän perheestä, eipä tule sisarusten välille skismaa siitä.. Jos jotain positiivista pitäis löytää.

Lasten serkku on mummulassa joka päivä käymässä tai hoidossa ja vähintään kerran kuukaudessa yökylässä, mummulassa olevat lelut ovat hänen lelujaan jne.. Ihan ok sinänsä, mutta harmittaa että muut lastenlapset ovat sitten täysiä nollia. Eivät pääse yökylään, eivät saa huomiota. Tällä viikolla mummun piti tulla katsomaan meidän kahden lapsen perään kun oltais menty miehen kanssa kolmatta katsomaan sairaalaan.. Oli siis sovittu. Eikä mummu kuitenkaan tullut, kun tämä lempparilapsenlapsi olikin " yllättäen" tullut kylään.. Mitäs siitä, että meidän lapsi makaa sairaalassa yksikseen.

Meidän 3kk vauvaa mummi piti ensimmäisen kerran sylissään kuluneella viikolla :/ Että sen verran merkkaa muut..

Yritä itse nousta tilanteen yläpuolelle, vaikka varmasti teillä se on vaikeaa kun toinen sisaruksista on toista tärkeämpi.. Tsemppiä.

Vierailija
5/7 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva se on muille lapsenlapsille selitellä yhden etuoikeuksia.. : (

Vierailija
6/7 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten vaari unohti lapsenlapsensa, kun he kasvoivat vaippaiästä ulos. Anoppi kyllä varoitti, että ex-miehensä unohti omat lapsensakin, kun oppivat puhumaan...

Vierailija
7/7 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini puolelta meitä serkuksia oli " peräti" 7 ja itse olin se pahnan pohjimmainen, toiseksi nuorin serkku oli mua 9 vuotta vanhempi sisko. Kun mummi soitti meille ja mä satuin vastaamaan, mummilla oli kiire saada äitini puhelimeen. Jos jompi kumpi siskoistani sattui vastaamaan puhelimeen, mummi jaaritteli ummet ja lammet ja pyysi sitten vasta äitini puhelimeen..

Koskaan ei kysynyt, että mitäs sille " Maijalle" kuuluu, " Marjan ja Mervin" kuulumiset kyllä kyseli.

Joka joulu saatiin mummilta joululahjaksi rahaa. Siskot ja muut serkut sai 500 mk per nassu, mä sain hädin tuskin 50 markkaa.. Saipa joskus jopa vanhimman serkun lapsetkin (joista vanhin on mua 2 vuotta vanhempi, toinen on 3 vuotta nuorempi ja kuopus on mua 8 vuotta nuorempi) enemmän rahaa kuin mä...

Pahinta oli, että yhtenä jouluna mä en saanut joululahjarahaa ollenkaan.. Ja silloin mä loukkaannuin niin verisesti, etten enää edes viitsinyt paljoa puhua tuolle mummelille. Äitini sitten soitti seuraavana päivänä ja kyseli lahjan perään.

Mummi antoi jokaiselle serkulle (PAITSI mulle) rippilahjaksi kultaisen rannekellon. Noh arvatkaapa mitä minä sain? Kämäsen ranneketjun. Olis ollu ihan kiva nähdä, että mitä mä olisin saanut ylppärilahjaksi, luultavasti lämmintä kättä ja taputuksen päähän *pyörittelee silmiään*. Ja varsinkin mun toiseksi vanhin sisko oli mummin suosiossa, siitä se jaksoi jauhaa ties kuinka paljon. Kun se teidän " Mervi" on niiiiiiiiin lahjakas siinä ja siinä ja tässä ja tuossa. Juu, niinhän tuo oli, mutta on mullakin jotain lahjoja, vaikken olekkaan niin taitava piirtäjä kuin siskoni ja osaan kyllä laulaa nuotilleen oikein jne.

Mun ulkonäköä mummi jaksoi AINA kommentoida, kun se teidän " Maija" on niin punkero ja kun olin teini, lohkaisipa tuo jopa, että ei kukaan poika huoli noin isoa (LUE läskiä) tyttöä itselleen. Lapsena en kyllä ollut pyöreä, aloin lihomaan joskus kolmannella tai neljännellä, en muista.

Mammani puolestaan oli ihana ihminen, hän ei suosinut ketään serkusta ja muisti kaikki, vaikka meitä on sentäs 16 serkusta isän puolelta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan