Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys endosta ja raskautumattomuudesta!

Vierailija
18.04.2008 |

Tietääkö kukaan, mikä endossa tarkalleen ottaen estää raskautumasta? Me ollaan hoidoissa ja kaikki muu näyttäisi toimivan mallikkaasti paitsi alkio ei ilmeisesti vain tartu kiinni (oma päätelmäni).

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endolaisiaha on pilvin pimein. Luulis nyt jonkun tietävän!

Vierailija
2/8 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munasolut kyllä hedelmöittyy ja lähtee kasvamaan, mutta eivät kiinnity. Jotain sellaista olen kuullut, että endolaisilla kohtu on vähemmän vastaanottavainen ja voi tavallaan hylkiö alkiota. Mutta mitä sille sitten voisi tehdä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääköhän lääkäritkään?

ap

Vierailija
4/8 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla endo todettu laparoskopiassa, jossa sitä poistettiin. Pitkästä ja hartaasta yrityksestä huolimatta en ole koskaan tullut luomusti raskaaksi. Aloitettiin hoidot suoraan IVF:llä ja ekasta tuoresiirrosta tärppäsi ja syntyi vauva. Tokaa kun alettiin yrittämään (hoidoilla taas) siirrettiin eka ekasta IVF:stä pakastetut alkiot ja PAS:seja tehtiin näillä 3 kpl, kaikki negatulosta.. Sitten tehtiin toka IVF, josta saatiin tehtyä tuoresiirto + 2 PAS:sia, kaikki negatulosta. Kolmannessa IVF:ssä tehtiin alkioille pitkä viljely ja siirrettiin blastokysta, joka VIHDOIN :) kiinnittyi ja saatiin toinen lapsi.

Mulle lekuri sanoi (yksityinen lapsettomuusklinikka), että ei pitäisi olla mitään syytä mun kohdussa, vaan syyt löytyy alkioista. Endolaisten munasolut eivät kuulemma ole priimalaatua, joten alkioissa saattaa olla jotain häikkää joka ei ulospäin näy, mutta ilmenee juuri siten että alkiot eivät kiinnity.

Tsemppiä teille!!

Vierailija
5/8 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ainakin mun kaverilla.

Vierailija
6/8 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö oikein, että lääkärin mukaan endo ei vaikeuttaisi kiinnittymistä vaan tavallaan huonontaa alkioiden laatua? Eli vaikka alkiot näyttävät päällepäin normaaleilta, saattavat kuitenkin olla viallisia?

ap

Vierailija
7/8 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kauheasti tiukkasin mikä voi olla syynä siihen että tällä tokalla kerralla tuntuu kohtu olevan kuin teflonia - mikään alkio ei tarttunut siihen vaikka siirtoja tehtiin monia, alkioita siirrettiin lukemattomia, ja kaikki näytti olevan aina kunnossa sekä kohdussa että alkioissa. Ekalla kerralla kun tärppäsi aivan uskomattoman helposti heti ekalla yrittämällä.

Lekuri silloin sanoi, että ei siellä kohdussa mitään vikaa ole, vaan syyt löytyy alkioista ja että endoa sairastavilla munasoluissa on useasti häikkää ja siten myös niistä kehittyvät alkiot saattavat olla viallisia, vaikka biologin silmään näyttävätkin ihan " oikeaoppisilta" . Alkioissa kuulemma piilee syyt kiinnittymättömyyteen, ei kohdussa. Ellei kohdussa siis ole myoomia, polyyppeja tms. endon lisäksi. Kyllä oli vaikea uskoa tuo ja tarpoa vaan eteenpäin siirrosta ja hoidosta toiseen, mutta kyllä kannatti! Nyt tuolla yläkerrassa uinuu 2 IVF-poikaa, vanhempi 4 v. ja nuorempi 6 kk.

Toivotan teillekin paljon onnea ja tsemppiä ja sitä USKOA että kyllä se vielä onnistuu!!

Vierailija
8/8 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla onnistumistarinoita, että jaksaisi itsekin yrittää eteenpäin. -5-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi