Työhaastattelun jälkeen! Onko mitään järkeä soittaa ja kysyä
päätöksestä kun haastattelusta vko aikaa, ja sanoivat, että ilmoittavat ensi tai seuraavalla viikolla ? Siis pitääkö vaan odotella vai voinko soittaa itse?
Kommentit (8)
vaikka jos ne ei sieltä soita niin luultavasti et ole tullut valituksi mutta saatpahan itse mielenrauhan eikä tarvitse odotella. mutta toivotaan että pääset töihin ;)
ole kulunut vielä. Toinen viikko mennyt kahdesta. Ja eiköhän sieltä ilmoiteta myös ei-valituille, haastateltuja kun oli vain pari-kolme.
ainoastaan valitulle ilmoitetaan eikä muille haastatelluille ollenkaan? Missä näin toimitaan? Aika outoa? ei-ap
Otattehan te mut, ottakaa pliis joohan?
soitetaan. Ainakin silloin kun niitä on vain muutama. Ja jos tässä tapauksessa oli luvattu ilmoittaa, niin kyllä silloin soittoa odottaisin
on hakenut, mutta mulle on kyllä aina ilmoitettu jos olen haastattelussa asti ollut. Haastatteluun pyydetään yleensä 2-5 ihmistä meidän alallamme ainakin, enkä näe mitään syytä, ettei heille kaikille ilmoitettaisi valinnan tulosta. Onhan hakijalla oikeus saada tietää miksi ei tullut valituksi!
Voit varmaan hämmästyä, mutta kyllä monet isot, kansainväliset, kotimaiset, johtavat jne. firmat ovat ilmoittamatta ihmisille, vaikka nämä ovat haastatteluissa asti käyneet. Ei tämä ole lainkaan epätavallista vaan ihan yleistä. Toki etenkin loppusuoralle päässeille kandidaateille usein ilmoitetaan myös ei-valinnasta, varsinkin jos ollaan käyty useammassa haastattelussa/testeissä. Silti, hämmästyttävää kyllä, ei tämäkään ole mitenkään 100% käytäntö.
Ja ap:lle: Totta kai odotat vähintään siihen asti milloin työnantaja on viimeistään sanonut palaavansa asiaan. Sitten muutama päivä tämän jälkeen on ihan asiallista soittaa itsekin ja tiedustella tilannetta.
Tyyliin määräaikaista sopimustasi ollaan uusimassa. Jos ei mitään erikoista syytä olisi, en soittaisi ennen kuin tuon heidän ilmoittamansa ajan jälkeen, jos mitään ei ole kuulunut.