Auttakaa hyvät ystävät ja kertokaa terveellisiä ruokia,
että voin tehdä viikoiksi ruokalistat valmiiksi? Melko edullistakin pitäisi olla.
Olen jotenkin lukossa ja umpikujassa eikä ajatus luista. Valmis ruokia ollaan syöty aika paljon tai sitten jauhelihasta vaan valmistettu jotain kastiketta.
Kommentit (5)
makaronilaatikko: perinteisen saa terveellisemmäksi kun ostaa vähärasvaisinta jauhelihaa, tummaa makaronia, käyttää rasvatonta maitoa ja suolan sijaan eri mausteita... ja itse kannatan myös noita pakastealtaan peruna-sipuli sekoituksia... keitot myös itsetehtyvä.. niissä on lientä eli vettä, ei maksa paljon, sinne sekään vihanneksiaja kiehumaan.. ohrauunipuuro mehukeitolla on myös yksi hyvä
MA: Kanaviillokki+riisi+herne-maissi-paprika+tomaatti
TI: Jauheliha-perunavuoka+ kaaliraaste
KE: Hernekeitto+lanttu tikut
TO: Kalapullat+perunamuusi+sienikastike+parsakaali
PE: Makkarakeitto+kurkku
LA: Jauhelihakastike+pasta+kukkakaali
SU: Tonnikalarisotto+kurkku
MA: Broilerikiusaus+pavut
TI: Linssikeitto
KE: Makaronilaatikko+porkkanaraaste
TO: Raguletto+ pasta+kurkku
PE: Nakkikastike + peruna+ parsakaali
LA: Täytetyt paprikat
SU: Poron käristys + peruna+salaatti+kurkku+tomaatti
MA: Kalakeitto+ punajuuri
TI: Broilerivokki
KE: Italianpata+kurkku+salaatti
TO: Lihapullat+perunamuusi+sienikastike+kurkku+punajuuri
PE: Pitsa+salaatti+kurkku+tomaatti
LA: Savustettu lohi +peruna+parsakaali+kukkakaali+kermaviilikastike
SU: Porsaanpaisti+ uunijuurekset
Kaalilaatikko on helppo, terveellinen ja halpa, kuten myös karjalanpaisti. Itse tehdyt lihapullat/mureke perunoiden kanssa.
Hernekeitto ja makaroonilaatikko (tummista makaroneista).
Erilaiset risotot, joissa on käytetty täysjyväriisiä, broileria ja vihanneksia on ihan ok.
Kalakeitto pakasteseitistä. Silakkapihvit+itse tehty perunamuussi.
Netistä löytyy hurumykky erilaisia ihan perinteisiä ruokaohjeita, jotka ovat paljon terveellisempiä kuin kaikenmaailman kiusaukset valmiista peruna-sipuli sekoituksista kerman kanssa. Varsinkin kun tarjoaa lisukkeena salaatteja ja raasteita.
Eurolla saat kilon, tee kiusauksia ja keittoja :).