Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hoitopaikan hakemisesta...

Vierailija
03.12.2008 |

bongasin kunnan sivuilta että pitäisi 4kk(!!!) ennen töihin paluuta hakea sitä hoitopaikkaa..(upsista,yleinenkin käytäntökö?)

olen jo luvannut tulla töihin helmikuusta ja ajattelin soittaa sinne kunnan tädille joka hoitaa hoitopaikkoja vasta huomenna,,eli olen 2kk liian myöhässä liikkeellä...eli vakituiseen paikkaan olen palaamassa ja tää töihinpaluu oli yllättävä,eli taloudellisista syistä joudunkin menemään..mitähän se kunnanmamma sanoo?suuttuuko?voiko sanoa ettei paikkaa saa...vai?onko mulle PAKKO jotan löytyä,vai voiko sanoa että voi voi olisit tajunu tilanteesi aiemmin..

t.pikkaisen paniikissa oleva=)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heiltä voit saada paikan pienelläkin varoitusajalla. Suosittelen lämpimästi!

Vierailija
2/14 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei ihan välttämättä sitä lähintä päiväkotia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eihän niille käytännössä tehdä mitään ennenkuin kk ennen hoidon alkua, jos sittenkään. Meille tuli ilmoitus 2 vkoa ennen hoidon alkamista.

Kysyin tuota kaupungin toimistosta, että teettekö te jotain näille papereille 4kk ennen ja täti veti herneen nenään :)

Vierailija
4/14 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sulla ei ole vara valita, eli jos saat hoitopaikan esim. kahdelle lapselle eri päiväkodeista, niin sitten se on niin, tai jos saat hoitopaikan 30 km päästä, niin sitten se on niinkin

Vierailija
5/14 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin olikin sellain fiilis et pakko jotaa tarjota...suostun aluksi mihin vaan mutta voiko jättää hakemuksen kuitenkin siihen lähimpään paikkaan auki,eli saan paikan ku sinne mahtuu..?eikai se oo lopullinen se eka..?

Vierailija
6/14 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä työllistyin täysin yllättäen. Olin ollut ennen äitiyslomaa työtön ja kotihoidontuella ollessani sain yllättäen vakituisen työpaikan. Soitin kaupungin toimistoon toukokuussa, että työni alkaa elokuussa ja tarvitsisimme hoitopaikan. Nainen vetosi asetuksiin ja jonoihin ja sanoi, että koska olen myöhässä hakemukseni kanssa, saan hoitopaikan aikaisintaan marraskuussa. Mummu hoiti lapsia sen ajan, kun minä ja mies vuorotellen vänkäsimme eri tahojen kanssa asiasta. Lopulta muutimme toiselle paikkakunnalle. Eli hankalaa voi olla.

Vierailija
7/14 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sulla on jo hoitopaikka, et ole ensisijaisten joukossa saamassa sitä. Lopullinen se ei kuitenkaan ole, voi joutua vain jonottamaan vuoden tai puolitoista, riippuen toki kovasti teidän päivähoitotilanteesta

Vierailija
8/14 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se voi olla vaikka toisella puolella kuntaa. Kahdessa kuukaudessa pitäisi päästä aika hyvin, jos ei ole ruuhkaa. Soitat vaan heti huomenna ja kerrot tilanteen. Tammikuussa alkaa kuitenkin taas uudet paikat -joihin siis voi olla asuinpaikastasi riippuen hyvätkin pääsy mahikset.

Vierailija
9/14 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä jonotin 1,2 v ilman hoitopaikkaa, että sain lapset lähipäiväkotiin, onneksi oli mahdollista järjestää näin

Vierailija
10/14 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

taisi olla eka kerta ku kukaan ei haukkunu miten huolimattomasti toimittu...haukkujia ku tällä palstalla tutuu olevan ihan liikaa..kiitokset vastauksista ja hyvää loppuvuotta kaikille!

Vierailija
11/14 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 viikkoa sääntö pätee yllättävän työllistymisen yms kohdalla. Sun kohdalla pätee ymmärtääkseni tuo 4kk, ainakin periaatteessa.

Vierailija
12/14 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä syystä siis toivovat tuota 4 kk ennen. Mutta paikkoja tulee vapaaksi vielä varmaankin. Joutuvat vaan sijoittelemaan sinut erityistapauksena ja et pääse "isoon jakoon". Mutta toisaalta kevääksi tod.näk. keksivät jonkun paikan ja jos se on mahdoton lapselle, niin haet kevään haussa uusiksi. Tuo haku on muuten usein maaliskuun loppuun mennessä jättäneiden kesken.

Kyseessä on siis se, että isoissa valinnoissa on enemmän paikkoja, joita jakaa. ei kiusallaan anneta huonoa paikkaa...

Vierailija
13/14 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos kunnassa on paikkoja niin tokihan sellaisen saa. Aika monessa paikassa vaan jonot on pitkät ja et sinä jonon ohi sillä perusteella pääse, että satuit unohtamaan päivähoitopaikan haun. Siellä on muitakin hakemassa helmikuussa vapautuvia paikkoja, ja he on kenties jättäneet hakemuksen ajoissa. Tammikuussa vapautuvat paikat on jo jaettu.

Itse olen varmuuden vuoksi laittanut päivähoitopaikan hakuun suurinpiirtein silloin kun lapsi on pari kuukautta, kunhan on nimi olemassa. Sitten on helppo tarvittaessa siirtää aloitusta.

Vierailija
14/14 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se kyllä noin toimi, että ilmoittaa vastasyntyneen, ja sitten vain "siirtelee aloitusta".... Kyllä kai päiväkotien johtajat ottavat tosissaan enemmänkin ne hakemukset, jotka jätetään tietäen, että töihinmeno on tulossa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi