Miksi uudiskohteisiin valitaan vanhanaikaiset pintamateriaalit?
Siis sellaisiin, joita ei kukaan ole vielä ostanut, vaan jotka olisi tarkoitus saada myytyä valmiina.
Esim. harmaita lattioita on laitettu vielä vuosi, pari sitten, vaikka "kaikki" tiesivät niiden olevan menossa pois muodista jo muutama vuosi sitten. Toinen esimerkki on mustat keittiöt, jotka alkavat olla jo vanhahtavia.
Itselläni ainakin jäisi tällaiset kohteet ostamatta, jos asuntoa etsisin. En jaksaisi alkaa heti vaihtamaan lattioita tai maalaamaan seiniä.
On kuitenkin olemassa myös ajattomia ratkaisuja, niin miksi niitä ei käytetä?
Kommentit (28)
Mustat keittiönkaapit ja harmaa lattia. Oikeasti, kuka haluaa elää noin synkässä asunnossa? Kliinisesti masentuneet?
Vierailija kirjoitti:
Jos nne on valmistuneet pari vuotta sitten, ne on siuunniteltu 6 vuotta sitten. Jos ne on valmistuneet tänä kesänä, ne on suunniteltu 4-5 vuotta sitten.
tosin kun itse ostin uuden asunnon, sinne sai itse valita pinnat muutamasta vaihtoehdosta.
Joo, niin saa, mutta usein jää niitäkin asuntoja, joita ei kukaan varaa. Mielestäni kyllä sisustusalan ihmisen olisi pitänyt osata ennustaa esim. se, että harmaat lattiat tai mustat keittiöt ovat vain hetken ilmiö.
Ap
Mikä nyt sitten on vanhanaikaista?
Hirsiseiniä on tehty tuhansia vuosia
Laattoja on käytetty tuhansia vuosia
Kiveä ja tiiltä kymmeniä tuhansia vuosia
Koska punainen keittiö ja musta laattalattia ei käy kaupaksi, vaikka se miten muodikasta olisi.
Vierailija kirjoitti:
Koska punainen keittiö ja musta laattalattia ei käy kaupaksi, vaikka se miten muodikasta olisi.
Minä ainakin rakennan ja remontoin kotia omaan käyttöön, enkä mieti kenelle sitä olisin myymässä. Tuo on kaikista typerin ajattelutapa, että maalaa kaikki seinät valkoiseksi ja valitsee tylsät pintamateriaalit ihan vaan sen takia, että jos joskus vuosikymmenten jälkeen vaihtaa asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Jos nne on valmistuneet pari vuotta sitten, ne on siuunniteltu 6 vuotta sitten. Jos ne on valmistuneet tänä kesänä, ne on suunniteltu 4-5 vuotta sitten.
tosin kun itse ostin uuden asunnon, sinne sai itse valita pinnat muutamasta vaihtoehdosta.
Tuskin sisustuksia suunnitellaan viisi vuotta etukäteen kun eivät tiedä vielä edes matskujen hintoja.
Vierailija kirjoitti:
Mikä nyt sitten on vanhanaikaista?
Hirsiseiniä on tehty tuhansia vuosia
Laattoja on käytetty tuhansia vuosia
Kiveä ja tiiltä kymmeniä tuhansia vuosia
Harmaa laminaattilattia ja mustat MDF kaapinovet keittiössä. Ei ole tehty tuhansia vuosia.
Minkälainen on ajaton keittiö? Kaikki ne ovat aikansa lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Tämä just kun suomalaiset valitsee kaksi läpitunkevaa voimakasta sävyä ja tunkee ne yhteen. Mielikuva on tunkkainen ja sairas.
Vierailija kirjoitti:
Punainen keittiö on hieno! Meillä nimittäin on sellainen :D Mustaa laattalattiaa en huolisi tosin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Tämä just kun suomalaiset valitsee kaksi läpitunkevaa voimakasta sävyä ja tunkee ne yhteen. Mielikuva on tunkkainen ja sairas.
Tosi harvoin suomessa kyllä näkee tuollaista. Joku greige on hurjin "väri' mitä uskalletaan laittaa kun pelätään kyllästymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamalin asunto, jota kävin katsomassa oli harmaassa rivitalossa, ja Kaikki siellä asunnossa oli harmaata, lattiat, seinät, laatat, kaapit. Vain huopa harmaalla sohvalla oli oranssi.
Jos ei ennen sitä ollut masentunut, taatusti oli lähtiessä!
Perinteinen tammilautaparketti näyttää aina ihan hyvältä ja valkoinen keittiö ilman vetimiä. Seinät maalarinvalkoista. Kylpyhuoneeseen seiniin valkoiset laatat ja lattiaan tummanharmaa laatta. Tekstiileillä voi luoda oman tyylin.
Rakennusfirmat on saaneet halvalla sitä harmaata laminaattia, niin sitä sitten laitetaan kaikkialle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin rakennan ja remontoin kotia omaan käyttöön, enkä mieti kenelle sitä olisin myymässä. Tuo on kaikista typerin ajattelutapa, että maalaa kaikki seinät valkoiseksi ja valitsee tylsät pintamateriaalit ihan vaan sen takia, että jos joskus vuosikymmenten jälkeen vaihtaa asuntoa.
hyvä sulle, mutta sä et olekaan rakennusliike.
Laatu näyttää aina hyvältä. Vaikka olisi joku 50-luvun keittiö niin jos siitä näkee, että se on aikanaan isolla rahalla tehty niin se säilyttää arvonsa. Se vain patinoituu ja muuttuu nostalgisemmaksi.
Ihan samalla tavalla kuin sata vuotta vanha täyttä puuta oleva tammipöytä on hienompi huonekalu kuin mitä jostain Ikeasta edes pystyy ostamaan. Eikä se tammipöytä menetä arvoaan edes seuraavan sadan vuoden aikana. Jos jotain niin se muuttuu entistä haluttavammaksi.
Vierailija kirjoitti:
Perinteinen tammilautaparketti näyttää aina ihan hyvältä ja valkoinen keittiö ilman vetimiä. Seinät maalarinvalkoista. Kylpyhuoneeseen seiniin valkoiset laatat ja lattiaan tummanharmaa laatta. Tekstiileillä voi luoda oman tyylin.
Jos omaksi olisi tekemössä niin en noin tylsää laittaisi ikinä. Tuossa on hyvää ainoastaan tammilautaparketti. Jos aikeissa asua se kaksi vuotta ja myydä niin sitten eri asia, ei ole väliä vaikka onkin maailman värittömin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos omaksi olisi tekemössä niin en noin tylsää laittaisi ikinä. Tuossa on hyvää ainoastaan tammilautaparketti. Jos aikeissa asua se kaksi vuotta ja myydä niin sitten eri asia, ei ole väliä vaikka onkin maailman värittömin.
Itse ehkä maalaisin seinät mieluummin kylmän beigellä tai edes paperinvalkousella, koska maalari valkoinen on niin ankea.
Ehdottamasi kylpyhuone henkii täysin 2010-lukua. Sen sijaan laittaisin seiniin ja lattiaan saman sävyiset laatat, lämpimän vaaleanharmaat. Mielellään vielä isot laatat. Tammiparketti ja jonkun valkoiset keittiökaapit kuitenkin hyvä idea.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ehkä maalaisin seinät mieluummin kylmän beigellä tai edes paperinvalkousella, koska maalari valkoinen on niin ankea.
Ehdottamasi kylpyhuone henkii täysin 2010-lukua. Sen sijaan laittaisin seiniin ja lattiaan saman sävyiset laatat, lämpimän vaaleanharmaat. Mielellään vielä isot laatat. Tammiparketti ja jonkun valkoiset keittiökaa
*maalarinvalkoinen