Mulla on käsissä useita pieniä haavoja ja nirhaumia - potilas kävi päälle kuin yleinen syyttäjä!
Että tällaista se sairaanhoitajan ihana alipalkattu arki on. Kolme hoitajaa (naista) taltuttamassa aggressiivisesti käyttäytyvää miestä ensiapupolilla.
Normaali elämässä tämä olisi luokiteltu pahoinpitelyksi, mut hei, mähän teen vain työtäni... =(
Kommentit (11)
Eihän siinä väkivallassa mitään, kunhan vain ei veret sotkeennu!
Haloo!
hoitajan täytyy vain kestää ja ymmärtää=(
Usein olen tullut lyödyksi, raavituksi, purruksi sekä hiuksia revitty. Kurjinta ei ole ne fyysiset vammat, jotka kutenkin paranee, (mitä nyt joitakin arpia mullakin käsissä näkyy) vaan kyllä se on henkisesti aika kova kolaus.
Joka kerralla jää miettimään olisnko voinut toimia toisin, aiheutinko käytökselläni raivarin. Niin outo se ihmismieli on, että itseään syyttää.
Ja työnaohjausta ei tietenkään saa.
Mun kohtaamat raivoajat ovat autisteja. Enkä ajattele, että se on ammatinvalintakysymys. En mä ole tätä työtä valinnut tullakseni pahoinpidellyksi. Se ei ole hyväksyttävää. Mun ei tarvitse siis hyväksyä sitä käytöstä. Se ei ole oikein mua kohtaan. Se on ikävä varjopuoli työssäni.
Olisin myös kernaasti suonut teille oikeasti ison palkankorotuksen (mikä ei tietty tuota työturvallisuutta sinänsä mitenkään olisi parantanut)
tv. teknisen alan koulutuksen omaava mies
Näistä tehdään aina häiriötilanneilmoitus, mutta so what, siihen se jää ja se siitä. Ilmoitus on pelkkä muodollisuus joka ei koskaan johda mihinkään. Tällä potilaalla ei oltu edes diagnostisoitu mitään " lieventäviä" asianhaaroja kuten hypogykemia, alzheimer, kehitysvammaisuus tai psykoosi.
Jep, meitä saa mätkiä, mutta yksi kaunis päivä vedän takaisin...!
ap
Dementikko väänsi. Onneksi ei murtunut, eikä jänne katkennut, venähti vaan. Mua suututtaa, että joutuu palkkansa ansaitakseen vielä pahoinpidellyks ja se on " vaan ammatinvalintakysymys" . Perkele, en paremmin sano!
hoitoalan työpaikoissa on suuria eroja, vaihda työpaikkaa, jos se on tuollaista jatkuvasti. T: työpaikkaa viahtanut hoitsu
Että kerranko tai pari on sitten ihan ookoo vielä???
hoitoala ainoa, jossa saa turpiin, eikä asialle juurikaan voi tehdä mitään, kun se vaan kuuluu työhön. Ei MISSÄÄN muussa työssä katseltaisi käsiksi käymistä. Siksi ajattelin vaihtaa lasten puolelle, niille sentään pärjää jotenkin...