Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

♥*♥ HUHTIHIPPUSTEN VAUVAT huhtikuun loppuun ♥*♥

17.04.2008 |

Tässäpä meille huhtihippuslaisille oma vauva-pino! :) Nyt on syntyny jo ainakin 26 hippuvauvaa, joten eiköhän tää oo jo ihan paikallaan. ;)

Burde

PS. Voisin ehkä tehdä jonku esittelypinon myös tänne vauvapuolellekin, ellei joku muu halua tehdä sitä. Nii ja jos sille on tarvetta/halukkuutta.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet] Kai se on ite sitten " korkattava" tää pino, kun kerran sen pystyyn pistin. ;)

Ihan nopeesti vaan kirjottelen tällä erää, kun pitäis syödä ennen ku pikku neiti herää. :)

Anni on ollu tähän mennessä tosi helppo ja kiltti vauva. Syö ja nukkuu ja välillä jaksaa kattella hereillä vähän pidempäänkin. Öisin herää syömään 2-3 kertaa, joista 1-2 osuu mun omaan nukkuma-aikaan. Eli tosi luksusta on.. Toivottavasti jatkuukin samanlaisena. :D

Heidi on ottanu pikkusiskon ihan hienosti vastaan. Kovasti pitäis hyvänä, hoitais ja pukis eli saa kyllä olla tarkkana ettei vahingossa mysö vauvaa. Mustasukkasuutta ei juuri ollenkaan oo ollu, vähän jotain pientä, mutta ei mainittavimmin.

Meillä on ristiäiset 25.5. ja tänään kävin ostamassa kutsukortteja varten tykötarpeita. Nyt kun vielä löytäisin kivoja tarroja niihin, ni sit voisin alkaa väsäämään niitä. :)

Jaaha... Anni heräs ja se on ny tässä sylissä. Pitää mennä imetyspuuhiin.

Burde, Anni 2vkoa (tasan) ja heidi 1,5v

Vierailija
2/39 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös meille sattui tällä kertaa vauva-arvonnassa helppo ja tyytyväinen lapsi. Olemme aivan ihmeissämme, kun esikoisen kanssa touhu oli toooodella paljon hankalampaa. Sopii toivoa, ettei D-vitamiinitippojen antamisen aloittaminen ensi viikolla pistä pientä massu kipeäksi, sillä kurja olisi pientä huudattaa.

Ristiäisten suhteen tilanne on auki, sillä Ameriikan sukulaiset tulevat Suomeen lomille vasta ma 16.06. ja siitä seuraava viikonloppu on juhannus eli jos halutaan ko. porukka paikalle, pitäisi ristiäiset olla vasta kesäkuun vikana viikonloppuna. Taitaa mennä vähän turhan pitkällä, mutta eipä me olla vielä päätetty nimeäkään tai pyydetty kummeja.

No, koitetaan nyt eka selvitä Wapusta, esikoisen synttäreistä ja äitienpäivästä ja ihmetellään sitten lisää.

Winku ja " Veera"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset Burdelle pinon avauksesta.

Pikaisesti ilmoittaudun mukaan.

Meille on myös kilttin oloinen pikkuherra suotu.

Isommat sisarukset, jotka 10v. ja 6v. ovat innoissaan vauvasta ja auttelevat miellään vauvan hoidossa.

Aurinkoista viikonloppua kaikille ja toivotaan että huhtihippusten määrä sen kuin kasvaa ;) !

Onnesta sekaisin Zantra

Vierailija
4/39 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pikkuneiti nukkuu joten ehtii vähän aikaa pyörimään netissäkin. Rauhalliselta vaikuttaa meidänkin tulokas, mutta syö aivan mielettömiä määriä! No, pitäähän pienen kasvaa, että pärjää sitten hyvin isoveljilleen ;)

Itsellä on aika mennyt tuijotellessa rinsessaa ja hormoonit taitaa olla hieman sekaisin, kun välillä itkettää millon mistäkin asiasta (onneksi sentään ilon kyyneleitä..). Vieraita on käynyt jo jonkin verran ja jääkaapista löytyy vaikka minkälaista rotinatuomista.

Mie oon miettiny ristiäisiä kesäkuulle. Toukokuulla olis tietty meidän 2-vuotishääpäiväkin, mutta taitaa tulla vähän liian nopeasti. Nimi on jo valmiina ja käytössäkin, mutta kummitilanne ihan auki.

Lillero ja neiti 6vrk

Ps: Napatynkä irtosi viime yönä..

Vierailija
5/39 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burdelle kiitokset pinon avaamisesta!

Meilla kanssa pikkuherra mita helpoin vauva. Ihan uskomaton! Syo noin 3h valein, nukkuu ja valilla kukkuu hereilla pidempia aikoja. Harvoin itkee, siis ei oikeastaan mainittavasti ollenkaan.. Yot menee myos odotettua paremmin, samanlailla kuin Burdella eli heraa 2-3 kertaa yossa syomaan, ja siita sit suoraan nukkumaan.

Isosiskolla menee sitten vaihtelevasti. Vauvaa kohtaan on mita suloisin, mut mua kohtaan joskus purkaa pahaa oloa. Vaikeinta tosiaan on se etten voi neitia viela edes nostella. Nyt alkaa kylla olla taas jo enenmman oma aurinkoinen itsensa, mika tietty on ihanaa :)

Ristiaiset meilla on kesakuussa, kun tullaan Suomeen pariksi kuukaudeksi. Poitsulla tosiaan on jo virallinen nimi ja britannian passi ( ja ihana passikuva missa 4vrk vanha..:) , nyt pitaisi viela hakea suomen kansalaisuus. Esikoisen kanssa hoidettiin paperiasiat kuntoon ensin suomalaisuuden osalta, ja se kestikin sitten aikasta kauan. Taalla Suomen lahetysto kun on niin pieni, etta kuriiripalvelu menee puoleen ja toiseen vaan kerran kuussa! Nyt sitten tasta viisastuneina hoidettiin asiat toisin pain talla kertaa.

Sellaista galluppia pystyyn, kun itsea mietityttaa tuo vaipanvaihto oisin..

eli MITEN USEIN VAIHDATTE VAIPAN YON AIKANA?

Me ollaan vaihdettu joka ruokailun yhteydessa, mut onko se turhaa tyota?? Toisaalta pojulla tosi herkan oloinen iho, kuten siskollaan, joten ei haluaisi antaa pissojen/kakkojen siella kauaa hautua.

Mut ihanaa vauvantuoksuista arkea kaikille. Naa on pienia vaan niin lyhyen aikaa, nautitaan .. :)

B ja poitsu 20 vrk seka isosisko 2v

Vierailija
6/39 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset pinon aukaisusta.

Meille arvonnassa tuli suhteellisen helppo lapsi. Hänkin syö ja nukkuu sekä välillä vähän huutaakin, ja sen kovalla äänellä. Vaipanvaihto etenkin on kamlaa huutoa, vaikka usein teenkin sen syöttämisen puolivälissä että ei olisi enää niin nälkä. Ihan nälkäisenä jos vaihtaa niin huudolle ei silloin tule loppua. Mutta ihana on poikamme.

Ristiäisiä meillä vietetään toukokuun puolivälin jälkeen kun saman viikonlopun aikana menee anopin 60v ja meihen vanhempien 50v sotapäivä eli kultahääpäivä. Vietämme sillä samalla viikonlopulla kun miehen sisarukset asuvat pääkaupunkiseudulla ja ovat silloin tulossa muutenkin tänne juhlimaan. Tosin nimi on vielä hakusessa mutta onhan tässä aikaa maistella vielä eri nimiä.

vaipanvaihdosta yöllä oli puhetta, itse en vaihda vaippaa ollenkaan yön aikana ellen satu läpivuotoa tai vaipasta tule pahanhajuisia tuoksahduksia. No kakan vuoksi on vaihdettu ehkä kahtena yönä vaippa. Olen itse ajatellut että rauhotetaan yöt mahdollisuuksien mukaan kaikilta muilta toimilta paitsi syöttämiseltä. Nykyään poitsu syökin noin 3 tunnin välein yöaikaan eli yöhön tulee se 2-3 syöttökertaa. Ensimmäisen syöttövälin nukkuu nykyään omassa sängyssä ja sitten loppuyön meidän välissä, ihan äidin laiskuutta ja hyväunisuutta, nukahdan itse nimittäin yleensä samassa kun tissi irtoaa suusta ja jos heti yritän sen jälkeen siirtää herää poitsu varmasti vaatimaan lisää. Tarvittee hetken rauhoittuakseen ja vaipuakseen syvempään uneen.

Mutta nyt alkaa tuolta kuulua vaativaa ähinää, jos menis hätiin ennen huutoa.

Virpi ja poitsu huomenna 2vko

Vierailija
7/39 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin juu, Burdelle kiitos taas aktiivisuudesta ja pinon perustamisesta!

Tohon vaipanvaihtoon yöllä. Me vaihdetaan syöttöjen yhteydessä eli 2 krt/yö. Neidillä tuntuu olevan herkähkö iho ja sen lisäksi tavaraa tulee myös ulos sellaisella volyymillä, että kun yhtenä yönä äitiä laiskotti, niin johan oli yöpuku märkänä...

Muuta juttua myöhemmin, murmeli heräs just kiljuvaan nälkään!

Winku ja neiti 11 vrk ja napatynkä lähti jo täälläkin

Vierailija
8/39 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonne odotuspinoon juuri kirjoitin synnytyskertomuksemme sekä hieman ekan elinviikon asioita.

Osastolla hoitajat olivat sitä mieltä että Hilla on vaativa luonne, mutten itse oikein osaa allekirjoittaa sitä. Totta helkutissa hän kiukkuaa jos on nälkä tai sotkuiset vaipat; kukapa ei. Mielestäni meillä menee kuitenkin aika kivasti. Maito on noussut hyvin ja ruokaa hamuillaan 3-4 tunnin sykleissä. Ruokailu kestää n. 1-1,5 tuntia jona aikana myös seurustellaan ja vaihdetaan vaipat. Muuten uni maittaa ja välistä halutaan vain olla sylissä.

Öisin ruokaillaan 2 kertaa ja usein vasta jälkimmäisellä vaihdamme vaipat. Päivisin tytöllä on sideharsovaipat ja hahtuvahousut. Öisin newborn papmpersit. Molemmat pitää yhtä hyvin, mutta sideharso+villikset ovat turhan kuumat perhepetiin.

Tänään kävin shopailemassa 2h. Olin aamulla saanut pumpattua jonkin verran maitoa jääkaappiin, lisäksi meillä on pari purkkia tuttelia kaapissa varalla. Oli outoa olla ekaa kertaa lähes kahteen viikkoon ihmisten ilmoilla. Ikävä vauvan luo oli kova joten tavanomaista ripeämpi olin ostoksilla ;) Tiedänhän minä että tytön on yhtä hyvä isän sylissä ja pulloruokinnassa (sitä se sairaalassakin oli) mutta ei voi mitään, oman vauvan vetovoima voittaa gravitaation ja pai muuta vakiota mennen tullen :)

Eipäs meillä muuta kuin että odotellaan syntymäväsymyksen väistymistä ja sitä että tyttö alkaa hieman enemmän kiinostumaan meistä...

Pumpulipingu ja Hilla

Vierailija
9/39 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

VaipanvaihtoG: Mä oon vaihtanu aika vaihtelevasti. Alkuun vaihdoin joka yö ainaki kerran, mutta nyt oon vaihtanu vähän tarpeen mukaan riippuen siitä onks kakkaa ja/tai tuntuuko, että kohta valskaa pissat yli. Esim. viime yönä en vaihtanu ollenkaan.

Lillerolla on hormoonit myllerryksessä. Mulla on jo vähän tasaantunu. Alkuun oli sama ku Heidistäkin, että mielialat vaihteli ihan yht´äkkiä. Pääsääntösesti oli tosi hyvä mieli, mut välillä meni miinuksen puolelle. Onneks toi on kuitenkin jo menny ohi. Nyt on vaan koko ajan tosi onnellinen olo! :) Mieskin vaan hymyilee koko ajan ku naantalin aurinko. =0) Ollaan kyllä molemmat tosi onnellisia... ihan ku olis joku kuherruskuukausi. ;) Heh...

Jaahas... Tuo esikoinen touhuaa tossa siihen malliin, että pitää alkaa rajottaa ja mennä sen kaa leikkimään tai jotain. :) Anni nukkuu vielä rattaissa äskeisen ulkoilun jäljiltä.

Burde, anni ~2vkoa ja heidi 1,5v

Vierailija
10/39 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääää, multa on mennyt jo kolme yötä ihan harakoille, kun ilmeisesti hormonitasojen muutos hikoiluttaa aivan tautisesti. Nyt ymmärrän, kun vanhemmat naiset valittavat vaihdevuosiin liittyvistä kuumista aalloista. Karseeta! No, eilen illalla rupesi sitten palelemaan törkeesti ja kas, mullahan oli kuumetta 38,7 °C. Mulla on kuumetta ehkä kerran viiteen vuoteen, joten olen ihan kanttuvei. Aamulla herätessä oli heti 37,5 ja nyt taas huitelee lukemissa 38,4. Ja tietysti kaikki sallitut särkylääkkeet on loppu. Ja mies piti eilen varpajaiset ja sen seurauksen on ollut koko päivän ihan pois pelistä. Niin sitä käy, kun tottumattomat vetää kunnolla viinaa... Ei mua satu mihinkään, mutta kai se huomenna soitettava neuvolaan, että voiko tää olla kohtutulehdusta tai jotain synnytykseen liittyvää.

Neiti on ollut tosi rauhallinen - kuten aina - mutta isoveli repii väsyneen hermoja. Onneksi tätinsä tuli ulkoiluttamaan ukkoa pariksi tunniksi, niin sain levättyä. Ja huomenna tuo räähkä menköön purkamaan energiaansa päiväkotiin, sillä mä en tässä kunnossa jaksa todellakaan viihdyttää tottelematonta melkein nelivuotiasta.

Väsynyt Winku ja kiltti vauva & mahdoton isoveli

Vierailija
11/39 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehei, en siis vielä vauvauutisten takia (pois se minusta, hih!, äitienpäivää odotellessa...), mutta ajattelin tsempittää tuota Winkua! Kannattaa kyllä soitella neuvolaan ja kysyä mitä pitäis tehdä, jos ei muuta ole kuin kuumetta. Skaala on niin laaja... Itselleni iski köhäröhä tuossa loppuviikosta ja nyt sitten yskin keuhkoni pihalle ja pidän tällä röhällä tuon masukinkin näköjään hereillä... Kunhan ei vaan muut perheenjäsenet sairastuis - haluan tuo miehen kuitenkin synnyttämään mukaan ja muksutkin on niin kovasti odottanu pientä nyyttiä, että olis sääli jos eivät pääsis laitokselle sitten katsomaan. Onhan tuohon äitienpäivään vielä aikaa ;o)

Sanoinkin tuossa viime vkolla jollekin, että niin kauan kun jaksaa vielä vitsailla tästä, niin kaikki hyvin... Katsotaan sitten oikeasti toukokuun puolella, jos ei vielä ole masukki ulkoistanut itseään.

Pahnu

Ainiin, ja niistä yövaippajutuista. Meillä kahden ekan kanssa on täytynyt tehdä ihan eri tavoin. Tuo esikoinen oli oikea kakkamaakari ja vaipat oli vaihdettava joka välissä, ja voi sitä puklujen määrää sitten, kun syötönkin jälkeen tuli vaipallinen tavaraa ja piti pientä myllätä. Oli kyllä sitten koliikkivauvakin, joten yöt oli muutenkin sekaisin... Kuopuksen kanssa taas ei muutaman ekan yön jälkeen vaihtaa välttämättä ollenkaan vaippaa. Pieni kikkare saattoi vaippaan tulla kakkaa, mutta se ei unia eikä ihoakaan haitannut, joten yöt rauhoittuivat aika nopsaan.

Vierailija
12/39 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan kaikille vauvansa jo saaneelle ja Onnea siis kaikille!!

Yritin tossa yks päivä tuolla toisella puolella kirjotella synnytyksestä ja muusta mutta en saanut viestiä lähtemään, että jos olis parempi onni täällä puolella.

Meillä pikku neiti on melko " vaatelias" , jos on jotain vailla, ilmoittaa siitä kyllä kova äänisesti. Imetyksen alku oli melko tahmaista, ei meinannut pikuinen oppia oikeanlaista imuotetta millään ja äidillä oli rinnanpäät rikki ja imetys oli yhtä tuskaa! Nyt menee jo paljon paremmin, yöllä tosin tahtoo olla kovin hätäinen, eikä kunnon otetta tahdo saada, olenkin käyttänyt öisin apuna rintakumia niin onnistuu helpommin.

Tunteista oli puhetta: Nyt alkaa onneksi helpottamaan, pari ekaa viikkoa oli melkoista itkua ja märinää! Kun imetys ei meinannut onnitua, itkin omaa huonouttani äitinä! Sairaalassa ollessa katsoin ohjelmaa koiralle koti ja itkin melkein koko ajan=))

Winku taisi mainita yöhikoilusta- mulla se on joka yön vaiva=( Toivottavasti se kohta jo loppuisi!

Vaippaa vaihdetaan yöllä vain jos on kakka, alkuun niitä oli joka syötön jälkeen, mutta nyt onneksi harvemmin.

Meillä isosisko on kanssa kova vauvaa hoitamaan, mutta saa välillä kauheita raivareita ja huutaa kuin leijona! Isäänsä hyppyyttää kovasti ja vaatii palvelua!!!

Tuija + neiti huomenna 3 vk

Vierailija
13/39 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamut on totisesti täynnä tohinaa, onneksi mies isyyslomalla tämän viikon niin saadaan pikkasen hallintaan rutiineja. Kuin myös iltapuhteet on pikkasen hakusassa, kun vaavi tankkaa illan tissiä, joskus parikin tuntia..onneksi miehellä päivätyö!!!

Vaavi nukkuu nyt 1-5 tunnin unia, öisin onneksi 3-5 tunnin pätkiä, ehtii itsekin saada unesta taas kiinni yösyötön/syöttöjen jäljiltä. Minun on öisin pakko pumpata rintoja ensin tyhjemmäksi, niin pinkeät ne on ja kun ei omista sellaisia 2cm pitkiä imettäjänännejä!!!!! Mukava hätävara löytyy pakkasesta sitten miehelle, kun innostun irrottelemaan pidemmäksi aikaa. Nyt olen päässyt iltapäivällä lenkille koiran kanssa ja miten ihanaa onkaan taas lenkkeillä, kun jalka nousee eikä päässä suhise paineiden takia.

Yöllä en vaihda vaippaa ellei ole kakkaa tai pissasta täydeltä. Aluksi vaavi huusi meilläkin vaipanvaihdon yhteydessä ja kylvetettäessä, mutta nyt rauhoittuu ja kuuntelee..ja tosiaan tissillä meinasi hermostua kun ei nännistä saanut kunnon otetta, mutta pumppaus auttaa.

Ajattelin loppuviikosta aloittaa ulkoilua, kun pakko ensi viikolla päästä ulos noiden isompien takia..ja oman mielenterveyden takiakin ihana päästä vaunuilemaan. Ja ilmatkin noin aurinkoisia!

Silmätulehdus tuli vaaville sunnuntaina, mutta lääkkeillä näyttää onneksi asettuvan. Ihmekö tuo kun sellaseen kakkaveteen syntyi, että meni monta päivää sitä töhnäkinaa rapatessa.

Pikkuhiljaa kastajaisia tässä mietitään, ehkä toukokuun lopulle. Kummit päätetty, mutta nimen kanssa vielä hiukan säätämistä. Ensin vietämme vappuna kakkosen 3 -vuotis synttäreitä, että leipomista tiedossa ;)

On tämä imetysdementia ihmeellistä, sitä löytää tavaroita niin kumista paikoista ja kauppaan on pakko tehdä lista mukaan, että taatusti muistaa ostaa mitä pitikin. Muuten olo mitä mainioin. Koskaan en ole ennen parantunut alapään osalta näin pian ja vuotoakin enään pikkuhousun suojan verran päivässä..täytynee alkaa ehkäisyasiaa miettimään, ettei lipsahda...Onko teillä jo mietittynä ja mitä suosittelette????? Meillä kun tämä vaavi tuntuu olevan se viimeinen (miehen mielestä,minä en allekirjoita ennenkuin on vaihdevuodet päällä) että saisi olla jotain pitkäkestoista ja tehokasta ehkäisyä!

Voi että sitä kulkee sädekehä pään päällä ja hymyilee itsekseen, niin onnellinen olo**** KAIKILLE HIPPUSEN SAANEILLE SUPER ISOT HALIT PIKKUISTENNE JOHDOSTA****

Klematis ja pojat 8vrk, 3 ja 4 vee

Vierailija
14/39 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klematis,voit huoletta lähteä vauvan kanssa ulos vaikka heti kerran ei pakkasta ole. Meille sanottiin sairaalasta että heti voi ulkoilla kun ilmat on näin nätit. Me olimmekin ekaa kertaa ulkona jo kaksi päivää kotiutumisen jälkeen vaunulenkillä. Ja siitä pitäen ulkoiltu joka päivä. Ja tämä äiti nauttii kanssa ulkoiluista kun ei tarvitse enää vyöryä eteenpäin. Jalka nousee kepeästi ja saa jo vähän hikeä pintaan lenkkeillessä. Juoksu ei kyllä vielä onnistuisi ainakaan hyvin.

Vauva on tyytyväinen mutta osaa vaatia tarvitsemansa. Illat viihtyy parhaiten sylissä, pitäskin miettiä miten sen saisi liinaan kiedottua niin saisi kädet vapaaksi. Ja tissi maistuu kanssa iltaisin usein. Päivät meneekin pitkälti nukkuessa, mutta iltaisin on pitkiäkin aikoja hereillä tai ottaa vain pieniä 10-15 min tirsoja välissä.

Ristiäisiä meillä suunnitellaan toukokuun puoliväliin. Nimikin on jo päätetty, sinänsä meillä aika ihmeellistä yleensä on mennyt pidempään. kummitkin on jo pyydetty.

Isoveljet ovat edelleen innoissaan pikkuveljestä ja hoitajia riittää. Ja yhdessä lenkkeillessä ei ole tarvinnut itse vaunuja paljon työnnellä.

Mutta nyt kotihommiin kun vauva nukkuu tyytyväisenä.

Virpi ja poitsu 16vrk

Vierailija
15/39 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vaan tsempityksistä Pahnulle! Tänään konsultoin puhelimitse neuvolaa ja käskivät mennä lääkäriin. No, tuomiona kohtutulehdus ja tulehdusarvojen perusteella min 7 vrk antibioottikuuri KAHDELLA valmisteella yhtä aikaa. Jos ei ole tuo 7 vrk aikana jo ollut useampaa oireetonta/kuumeetonta päivää, niin sitten popsitaan nappia kaikki 10 vrk. Onneksi arvot oli sellaiset, että lekuri arveli lähtevä suun kautta otettavilla valmisteilla. Se se tästä olis vielä puuttunut, että olisin joutunut sairaalaan tippapullon jatkoksi... Mutta siis muillekin vinkkinä, että jos tulee selittämätöntä kuumetta ja vaikka ei satu eikä vuoto ole normaalista poikkeavaa, niin voipi siellä tulehdus muhia. Mulla se on ilmeisesti enempi kohdunsuussa. Toivottavasti nämä tropit nut puree - torstaina on kontrollilabra.

Klematikselle minä voisin suositella hormonikierukkaa. Musta se oli näiden ipanoiden välissä ihan loistava, kun parin kuukauden jälkeen kaikki vuodot loppui eli ei tarvinnut kuukautisista välittää ja niin varautua esim. matkoilla. Hintava on, kun sen hankkii, mutta pitää muistaa, että se on jettava viiden vuoden ajalle.

Winku, Veera 2 vko ja sekoinen kohta 4 v.

Vierailija
16/39 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei vaan kaikille! taas... :)

oon ollu aikas pimennossa, nyt vasta vilkasin tänne vauvapuolelle. odotuspinkkaa oon käyny välillä vilkuilemassa, mutta ei oikeen oo jaksanu kirjotella.

meille myös on suotu helppo vauva, jo toinen! esikoinen oli tosi perustyytyväinen tapaus (on edelleen:) ja samalta vaikuttais siis myös tämä. maito on noussu tosi hyvin, tissit on ihan valtavat! mulla siis normaalisti pienehkö a-kuppi, joten mukavaa vaihtelua tämä. :D oon pumppaillu pientä varastoa pakkaseen, että pääsen sitte jumppaan ja muualle, kun sen aika tulee.

yövaipoista oli ainakin puhe, ei oo vaihdettu. öisin ei kyllä ole kakkaa tullukaan, joten pelkkien pissojen takia ei viitti nousta. esikoiselta kyllä vaihdeltiin yölläkin vaippoja, kakkas muutenkin mun mielestä paljon useammin. hoitopöydän pyyhettäkin sai vaihtaa monta kertaa päivässä, kun aina neiti tööttäs kakat siihen. toista maata tämä...

ja yöhikoilusta tais Winku puhua. _onneks_ oon päässy siitä vaivasta! oli riesana melkeen koko odotusajan, mutta nyt on helpottanu. ainiin, Winkulle tsemitykset tulehduksen kanssa! toivottavasti menis pian ohi.

mielialat täällä heittelee edelleenkin jonkun verran ja vähän on alakuloinen olo, mutta kai se tästä. jotenkin nyt vasta oon alkanu sisäistää koko homman, synnytyksen ja vauvan ja esikoisen ja kaikki. en kyllä koskaan ikinä enää oo yhtä pitkään koulussa tai töissä tai missä ikinä sitte olenkin seuraavan vauvan tullessa. kolme päivää on todella lyhyt aika yrittää orientoitua koulumaailmasta kotiin ja synnytykseen. huh... sanonpa vaan. en voi suositella kenellekään. mutta toisaalta, sain kevään suoritettua ja siitä oon kyllä _oikeesti_ tosi tyytyväinen! esikoinen on ollu hoidossa nyt vielä ihan normaalisti, tuntuu että saan vähän pahaa silmää tädeiltä siellä kun oon hakenu neitiä... hiukan on huono omatunto siitä kyllä, mutta pakko on nyt näin olla vielä hetken aikaa että mies saa työt tehtyä. tekee siis kotona töitä toistaseks... esikoinen on sitte kesän kotona kokonaan ja syksy on ihan auki että miten tehään, mutta eiköhän kotosalla olla aika pitkälti kuitenkin.

kohta alkais potkupallomatsi, täytyy lopetella. :) t.VadelmaMama, isompi tyttö 1v9kk ja ihan pieni tyttö 8 vrk

Vierailija
17/39 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana yö takana- pikkuinen alkoi nukkumaan puolenyön aikaan ja seuraavaksi heräsin kitinään kun kello oli jo melkein puoli kuusi! Isompi neitikin nukkui tuolloin vielä omassa sängyssään!! Sanni kun tahtoo tulla viereen yöllä joka yö=(

Klematikselle vuodosta- mulla oli tossa n. viikko leikkauksesta pari päivää taukoa vuodoista ja luulin jo, että loppui. Kun kävin osastolla tikkien poistossa, kysyin onko mahdollista, nii sanoivat ettei todennäköisesti oo vielä loppu, vaan vähintään kaks viikkoo kestää, vaikka leikkauksen jälkeen kestääkin vähemmän aikaa kun kohtu on hyvin putsattu! Sanoivat, että joskus kohdunsuu sulkeutuu liian aikaisin ja vuodot ei pääse ulos, mutta sillon tulee kyllä kipujakin. Mulla jatkuu siis edelleen välillä enemmän ja välillä vähemmän!

Meillä ehkäisyasia on nyt sitten hoidossa kun tehtiin se sterilointi sektion yhteydessä. Lääkäri sanoi, että oli kyllä tosi hyvä päätös, koska kohtu oli jo niin hauras, ettei olisi ehkä enää kestänyt yhtään raskautta. Mites muuten, tiedättekö pitääkös sitä käyttää jotain lisäehkäisyä alkuun, jotenkin muistan jossain kuulleeni, että ekan vuoden ajan pitäis käyttää jotain lisäehkäisyä!?

Tänään Sanni menee puoleksi päiväksi päikkäriin pitäis lähteä sitä kohta sinne viemään!!

Tuija + prinsessat

Vierailija
18/39 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=steelblue] Esikoinen on päikkäreillä ja kuopus kantoliinassa sylissä. Kello on jo sen verran, että en varmaan ehdi mitään omia juttuja alottaa ennenku Heidi herää uniltaan, ni aattelin sit kirjotella tänne vähän. =)

Winku oli saanu kohtutulehduksen. Kurjaa! Toivottavasti ne lääkkeet tepsii, eikä tosiaan tartte lähtee sairaalaan tipan jatkoksi.

Ulkoilusta on ollu puhetta.. Me alettiin ulkoilee kans aika pian kotiutumisen jälkeen. En ny muista, että koska oli eka kerta, mut sen jälkeen ollaan ulkoiltu päivittäin, joskus parikin kertaa. Tänäänkin reippailtiin miehen ja tyttöjen kanssa muskariin uusilla tuplarattailla (ostettiin ne maanantaina).

Ootteko muuten huomannu mitään uutta/eroa äitiydessä/äitinä olemisessa näin uuden vauvan jälkeen?

Musta on tullu aika erilainen mitä oon ollu tähän mennessä.. Siis silleen, että Heidin äitinä en stressannu tai ollu huolissaan oikeen mistään, mutta nyt kun Anni syntyi niin mua huolettaa tosi paljon enemmän kaikki sairastumiset ym. Eikä tää kohdistu pelkästään Anniin, vaan molempiin tyttöihin. Emmä kyllä vielä mikään stressipeikko oo, tai huolehdi ärsyttävyyteen asti ;), mut selkeesti enemmän kuin ennen. Kai se vaan on sitä, että nää muksut tuntuu aina vaan rakkaammilta ja tärkeemmiltä ja olis hirveetä jos niille sattuis jotain.

Mä muuten kävin tänään ostamassa uudet tarvikkeet niitä ristiäiskortteja varten. :) Keksinkin uuden " idean" ja ne vanhat ei sopinu siihen niin hyvin. :D Pitääkin muuten alkaa tilaamaan valokuvia.. Mä aina muistan sen sillon, ku en voi sitä tehdä ja se on jääny.. mut nyt sen teen. Moro.

Burde, kengurutyttö Anni 3vkoa ja Heidi 1,5v

Vierailija
19/39 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistämpä minäkin nenäni tähän pinoon! Eli me tosiaan kotiuduttiin ison tytön kanssa maanantaina. Jouduttiin olemaan 5vrk ikäiseksi asti sairaalassa kun neidin paino ensin laski liikaa ja sit kun sai painon takas niin kuulu sydämestä sivuääni. No, se oli onneks sitten vaaraton, ei kuulunu enää kahden päivän kuluttua. Lääkäri sanoi että on ihan normaalia, sikiöaikainen läppä oli vain jäänyt auki ja sulkeutui sitten. Nyt meillä on kaikki hyvin, neiti on ihana rauhallinen vauva, jotenkin tosi " valmis" kun on yliaikainen ja noin iso (syntymäpaino 4,5kg).

Yövaippailusta: Meillä neiti herää yöllä kerran syömään ja silloin välillä vaihdetaan vaippa jos on haisevaa tavaraa tai ihan märkä. Yleensä ei tarvii vaihtaa ollenkaan yöllä. Ja meillä siis yöllä ollut nyt vielä kertisvaippa käytössä, päivällä on kestot.

Ulkoilusta: Me käytiin jo tiistaina vaunuilla kaupassa ja apteekissa vaikka neiti oli vasta 6 vrk. Pistettiin kunnolla päälle vaan. Se on kuitenkin tollainen iso lapsi, että arvelin että voi jo viedä ulos kun oli 15 astetta lämmintä.

Ristiäiset: on meillä 30.5. Kutsuja en ole vielä väkerrelly.

Ja tämän mamman pää on niin onnenhuuruista sekaisin etten muista kellä oli mitäkin, mutta kohtutulehduksen saaneelle paljon tsempityksiä ja toivotaan kovasti että lääkkeet puris!!

Ja sitten joku harmitteli täällä tai odotuspuolen pinossa että kestoliivinsuojat rikkoo nänninpäät ja siks pitää kayttää kertiksii. Tähän vinkkinä että kannattaa pestä niitä liivinsuojia ihan sikana, heittää vaikka joka koneeseen mukaan niin ne pehmiää! Mä sain mun kaverilta sen vanhat ja sikamontakertaa pestyt ja on tosi pehmeet. Ja sit tietty lansinoh-voidetta nänneihin.

Jaaha, neiti heräilee...

-vanilja ja tytteli 8vrk

Vierailija
20/39 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä palaa - vai palaako? Sain siis lääkkeet tiistaina ja tänään piti mennä aamulla labraan. Kävin siellä ja lekuri soitti heti klo 12 (oli luvannut soittaa 12-15 välillä), että tulehdusarvot oli nousseet melkein tuplaksi tiistaisesta. Mun olo on kuitenkin huomattavasti parempi, kuumetta enää vajaa 37,5 ja viime yönä sain nukuttua, joten sovittiin huomisaamuksi uusi labrakeikka ja taas iltapäivällä soitto lääkäriltä. Reppana oli kaiketi musta kovasti huolissaan, kun rimpautti heti ja olis soittanut mulle eilenkin, jos olisin halunnut. Ilmeisesti siitä on jotain etua, että on saman ikäinen ja lapset myös about samoja ikiä. Ehkä heppu ajattelee, että tuossa voisi olla kyseessä hänen vaimonsa ja sen tähden on niin huolehtivainen. En kyllä voi todellakaan moittia tätä " arvauskeskuslääkäriä" huonoksi ja hommiinsa kyllästyneeksi! Niitäkin nimittäin on tuolla meidän terveyskeskuksessa nähty turhautumiseen asti...

Ulkoilusta on ollut puhetta. Me mentiin ulos ekaa kerta lauantaina, kun neiti oli syntynyt silloin tiistai-iltana. Sen jälkeen ollaan ulkoiltu epäsäännöllisesti ja viime lauantain jälkeen hyvin vähän, koska enhän mä kuumeisena ole tuolla pihalla viiletellyt.

Meillä alkaa löytyä pikkuhiljaa jo rytmiä päivään. Käytännössä aamut ja aamupäivät tuonne kahdentoista, yhden hujakoille mennään enemmän tai vähemmän hereillä & tissitellen. Sitten alkaa pidemmät unet, kestoltaan 3-4 h. Taas vähän ruokaa napaan ja pari tuntia lisää. Illalla 21-22 ollaan taas syömässä ja sitten käydään nukkumaan. Kakkaa ei juurikaan enää tule yöllä vaippaan, joten vaipanvaihto yöaikaan on vähenemään päin. Ja yhden yön pissavahingon syykin selvisi, kun tutkailin neitokaista isin vaipanvaihdon jälkeen. On näköjään vajaassa neljässä vuodessa unohtunut, ettei sitä vaippaa voi jättää lapsen päälle " pyörimään" . Eli oli vaan ollut ihan liian löysällä.

Huomenna pitäisi yrittää raahautua lapsimessuille, kun tuli esikoiselle luvattua jo männä viikolla. Pakko mennä huomenna, sillä viikonloppuna siellä on myös lemmikkimessut ja siihen eläinpölyyn mulla ei ole todellakaan mitään asiaa.

Winku kera neitokaisen