Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä määrä on tarpeeksi olemista lasten kanssa?

Vierailija
17.04.2008 |

Mietin vaan, että olenko hakoteillä tuntemukseni kanssa vai pitäisikö menettelytapoja muuttaa meidän perheessä.

Olen kahden lapsen yh-äiti, lapset 5v ja 7v. Opiskelen, päivät vaihtelevat 4-9 tuntiin, keskiarvo hoitopäivän pituus on varmaankin noin 7 tuntia lasten osalta. Lapset eivät mene isän luo kuin pari kertaa vuodessa.

Torstaisin yritämme tehdä jotain kivaa yhdessä lasten kanssa, viime viikolla kävimme elokuvissa, tänään kirjastossa. Päiväkoti on erinomaisesti hoitanut kulttuuritarjonnan esittelyä ja viikonloput vietämme yleensä kotosalla, toisinaan lapsilla saattaa olla kaveri yökylässä tai menemme mummilaan saunaan.

Mutta siis, en edes joka päivä leiki tai puuhaile lasteni kanssa. Juttelemme kyllä kotia tullessa miten päivä on mennyt, illalla luetaan iltasatu ja sen sellaista. Tv:tä meillä ei ole, joten se ei hoida kasvattajan roolia meillä.

Miten paljon olette aktiivisesti lastenne kanssa kotona ollessanne?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää, että olet saatavilla tarpeen tullen.

Itse olen kotiäitinä tällä hetkellä kolmen lapsen kanssa, enkä heidän kanssaan leiki tai tee mitään erityistä. Olen käytettävissä kun he apua tarvitsevat, muuten teen omia juttujani.

Vierailija
2/2 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin sitä ehkä suosittelisin, että kuulumisten lisäksi yrittäisitte tehdä päivittäin jotain kivaa yhdessäkin esim. heti työpäiväsi jälkeen. Me usein pelataan jotain lautapeliä tai kokkaillaan yhdessä iltaruoka. Jo se, että tekee lapsilleen selväksi, että on mielellään läsnä paikalla ollessaan, on paljon! Eli jos lapset leikkivät itsekseen, niin ei siihen tarvitse väliin tunkea, mutta jos he tulevat juttelemaan, niin ei saisi ajaa heitä pois vaan keskittyä kuuntelemaan.

Meillä on joka päivä hetki yhteistä läsnäoloaikaa ja loppuaika yhteistä paikallaoloaikaa, jolloin olen tarvittaessa läsnä (en esim. edes yritä keskittyä surffailemaan netissä tms.). Lasten nukahdettua ajoissa jo kahdeksan maissa alkaa mun ikioma aikani, se auttaa jaksamaan arjessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan