Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Reimatec puhtaaksi?

17.04.2008 |

Millä te saatte Reimatecin haalarit pysymään puhtaina ja siistin näköisinä?

Mä ostin 4v pojalle tässä keväällä uuden Reimatecin välikausihaalarin. Haalarilla on muutaman viikon ahkeran käytön ajan kyllä menty kaiken maailman kuraleikit ja pusikot. Olen yleensä pahimmat kurat heti käytön jälkeen suihkutellut tai pyyhkinyt rätillä. Nyt kun yläosan sininen osa tästä huolimatta rupesi näyttämään jo tosi kauhealta (ei lähtenyt enää näillä tavanomaislla keinoilla) niin heitin pesukoneeseen. Pesin ohjeiden mukaan, mutta haalari on edelleen likaisen näköinen!!! Yläosasta ei vaan lähteneet tuo pinttynyt lika (alaosa mudanvärinen). Miten voi olla mahdollista, ihan tavallista hiekkaa, kuraa yms. Miten se kangas voi sen tuollai imaista sisäänsä ettei enää millään lähde? Harmittaa kovasti, jos haalarista ei saa enää siistiä parin viikon käytön jälkeen.

Huutonetissä olen katsellut näitä " kaksi kautta käytössä ja edelleen kuin uusi" ilmoituksia. Käytetäänkö niitä sitten vaan kauppahaalareina?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä pesen lasten ulkoiluvaatteet tarvittaessa parikin kertaa viikossa. Onhan se selvä että lika pinttyy jos antaa kauan olla likaisena, ei kai se mikään Reimatecin ominaisuus ole. Siksi toiseksi, sehän se on lasten hommaa möyriä mudassa ja kurassa, eikä niitä vaatteita niin kamalasti kannata sääliä.

Vierailija
2/22 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, en minäkään noita haalareita ole ajatellutkaan mitenkään säästellä. Ei pojan talvihaalaristakaan mitään jäänyt seuraavalle käyttäjälle vaikka ihan laadukas ja hintava kosteussuojahaalari olikin.

Mutta olen ymmärtänyt ettei noita Reimatecejä nimenomaan tarvis joka kerran jälkeen konepestä, vaan koska kangas on likaahylkivää, niin rätillä pyyhkiminen/suihkuttelu riittäisi noin niinkuin yleensä. Ja moni sanoo pesseensä Reimatecin esim. kaksi kertaa kauden aikana tms.

Toivoin, että kun otan " puhtaan" haalarin koneesta, että se tosiaan olisi puhdas. Mutta tuo on ihan kamalan näköinen yläosasta. Ja tämä siis parin viikon käytön jälkeen.

Ajattelin, josko olen pessyt jotenkin väärin. Laitoin nestemäistä hellävaraista pesuainetta, olisko kuitenkin pitänyt olla jotain tujumpaa? Ei kai noihin mitään tahranpoistoainetta voi laittaa?

Osaisikohan joku vastata, jolla kokemusta nimenomaan Reimateceistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole niin, ettei noita vedenkestäviä pukuja saakaan pestä liian usein, koska vedenpitävyys alkaa kärsiä. Kaks kertaa viikossa peseminen kyllä pilaa haalarit. Jos haalarin yläosa on kovin vaalea, voi kyllä olla niin ettei se lika lähde ihan täysin. Mutta täytyykö lasten ulkoilu- ja remuamisvaatteiden ollakaan uutuudenkiiltävät?

Voisit muuten kokeilla kysästä Reimalta. Kato niiden nettisivuilta oisko jotain numeroo tai sähköpostiosoitetta, mistä vois kysyä.

Vierailija
4/22 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis nurin niin kuin pesuohje sanoo.

Ja seuraavaksi välikaudeksi kannattaa jo ostaa housut ja takki, joita on sitten helpompi pestäkin, kun ei aina välttämättä tarvitse laittaa molempia yhtä aikaa koneeeseen ja alaosia voi olla useampiakin.

Jos niitä " kuin uusia" käytettyjä näkyy edullisesti, sellainenkin voi olla hyvä ostos!

Vierailija
5/22 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpiin tahrakohtin kun laitat vielä tahranpoistoainetta ja peset ihan tavallisella pesupulverilla, jossa ei ole valkaisuainetta niin jo lähtee tahrat.

Mielenkiinnolla odotan kuinka kauan meidän tytön vaalea lime takki näyttää oikean väriseltä.

Ei tuo väite että suihkuttelemalla liat lähtee ja ei tarvi konepestä pidä paikkansa. Pahimmat hiekat ja kurat kyllä lähtee mutta tummentumat jää. niihin ei sit tepsi muu kuin kunnon konepesu.

Vierailija
6/22 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reimatecejä meillä lähes ainoastaan on ollutkin enkä ole kuullutkaan etteikö niitä saisi konepestä riittävän usein :). Ei tulisi mieleenkään että pesisin vain pari kertaa kaudessa, onhan se haalari jo sisältä, kauluksista ja hihansuistakin niin likainen silloin että hyi olkoon! Ja se on ihan fakta missä tahansa vaatteessa että jos se lika saa pinttyä niin ei se millään pesulla tai pesuaineella sitten enää lähde. Parissa viikossa kyllä pinttyy jo.

Näillä meidän pesuilla on kyllä riittänyt haalarista aina vielä pikkusiskollekin vähintäänkin varahaalariksi, enkä voi kyllä sanoa huomanneeni mitään merkittävää kosteudenkestävyyden huononemista.

Täytyy myöntää että joskus näkee päiväkodissa lapsilla niin likaisia ulkovaatteita että uskon kyllä että joku luottaa pelkkään pyyhkimiseen. Yök.

vuodenvaihde:

Totta, en minäkään noita haalareita ole ajatellutkaan mitenkään säästellä. Ei pojan talvihaalaristakaan mitään jäänyt seuraavalle käyttäjälle vaikka ihan laadukas ja hintava kosteussuojahaalari olikin.

Mutta olen ymmärtänyt ettei noita Reimatecejä nimenomaan tarvis joka kerran jälkeen konepestä, vaan koska kangas on likaahylkivää, niin rätillä pyyhkiminen/suihkuttelu riittäisi noin niinkuin yleensä. Ja moni sanoo pesseensä Reimatecin esim. kaksi kertaa kauden aikana tms.

Toivoin, että kun otan " puhtaan" haalarin koneesta, että se tosiaan olisi puhdas. Mutta tuo on ihan kamalan näköinen yläosasta. Ja tämä siis parin viikon käytön jälkeen.

Ajattelin, josko olen pessyt jotenkin väärin. Laitoin nestemäistä hellävaraista pesuainetta, olisko kuitenkin pitänyt olla jotain tujumpaa? Ei kai noihin mitään tahranpoistoainetta voi laittaa?

Osaisikohan joku vastata, jolla kokemusta nimenomaan Reimateceistä?

Vierailija
7/22 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parivuotiaalla pestä ei tarvinnut niin usein, mutta nyt 5-vuotiaan haalari on koneessa n. viikottain. Onneksi pk:ssa laittavat kurikset haalarin päälle (pestään päivittäin).

Pesen Reimatecit ohjeen mukaan nurinpäin OMO Color pikkujätti -pesunesteellä 40-asteessa pikapesuohjelmalla. Haalarit ovat pysyneet puhtaana ja kaikki haalarit olen myynyt hyväkuntoisina ja vedenpitävinä (tutuille, joten kunto on tullut tarkistettua, kun lapset ovat olleet kylässä).

Nurinpäin kuivuvat henkarissa nopeasti.

Vierailija
8/22 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytin ennen Swipen pesuaineita ja ihmettelin samaa kun ei ulkoiluhaalarit puhdistu kunnolla vaan jäi esim.polvista likaisen ja pinttyneen näköisiksi. Joku sitten sitä ehdotti että kokeilepa jotain muuta pesuainetta. Nykyään pesen serton pesuaineella ja lähes jokaikinen tahra on lähtenyt puhtaaksi. Eli kokeilepa jotain muuta pesuainetta.

Vierailija
9/22 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

remun haalarin pinttyneen vanhan lian sain ihme kumma lähtemään sappisaippualla! Joten kokeilkaas sitä. Ostin sitä vähän aikaa sitten kun monet sitä kovasti suositteli hyvänä tahranpoistajana..muitakin tahranpoistoaineita olin kokeillut eikä mikään vedä vertoja tälle. Sappisaippuaa on saatavilla ainakin luontaistuote kaupoista ja ehkä apteekeista. Hintakaan ei ole paha..jotain 3 e palanen saippuaa. Myydään siis ihan sappisaippuan nimellä ja sitä hierotaan kosteaan vaatteeseen ja annetaan vaikuttaa hetki. Ihan silleenkin tahrat lähtee mutta olen sitten saattanut tämän käsittelyn jälkeen pestä vaatteen vielä koneessa tavallisilla pyykinpesuaineilla.

Vierailija
10/22 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

talvitamineet ja haalarin yläosa oli tosi pinttynyt (väriltään vaaleansininen) ja hankasin ahkerasti sappisaippuaa koko yläosaan, mutta ei vaan pesussa lähtenyt pinttymät minnekään. Myönnän, että haalaria on varmaan pesty liian harvoin, mutta minkäs teet. Ajattelin, että jos saan pinttymät pois, voisin säästää pikkuveikalle, muuten menee roskiin.

Olisko pitänyt pestä haalari oikein päin. Käänsin nurinpäin, ehkä sappisaippua ei sitten ole päässyt kunnolla aktivoitumaan nurinpäin pestäessä. Kokeilen vielä toisen kerran ja laitan vaikka vielä nestemäistä pesuainetta suoraan kankaaseen, jos se auttaisi...

salminakki

Vierailija
11/22 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olevalle haalarille kostutan vaan saippuaa ja hierot suoraan tahralle reilusti saippuaa, sitten annat vaikuttaa jopa pari tuntia ja sitten koneeseen. Ei tavitse huuhdella saippuaa pois välissä ollenkaan. Näin tehosi meillä vaikka vanha tahra ei tavallisessa pesussa lähtenyt ja tahra oli vaatteessa varmaan 3 kk! Voihan tietty olla että kun kangas eri materiaalia remussa kun reimassa ettei tehoa. Meilläkin oli sellanen vaaleansininen yläosa jossa tahra oli.

Vierailija
12/22 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on meilläkin ulkovaatteet lähteneet puhtaiksi silloin, jos johonkin kohtaan on tavallisella pesulla jäänyt tummentumaa/likaa.

Ei kosteussuojavaatetta kannata jättää pesemättä siinä pelossa että kosteussuoja pilaantuu. Lika haurastuttaa kangasta ja tuhoaa suojan yhtä lailla.

Itse en saa haalarista likaa irti pelkästään suihkuttamalla vaan suihkun lisäksi harjaan aina tiskiharjalla ulkoilun jälkeen kurat pois. Välikausihaalarin pesen varmaan kerran viikossa, talvihaalaria ei tarvinnut niin usein pestä.

Vierailija
13/22 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kosteussuoja ei kärsi kaks kertaa viikossa pesusta, niin lämmittävyys ainakin. Siis jos pesee toppavehkeitä pari kertaa viikossa. Kysykää vaikka Reimalta.

Vierailija
14/22 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin vaatteet kuluvat käytössä. Kyllä se kulutus siellä pihalla on kovempaa kuin pesukoneessa. Kurainen, hiekkainen jne vaate kuluu vielä tehokkaammin kuin puhdas.

ainakin meillä usein pestyt Reimatecit ovat kestäneet hyvin 2 lapsen käytön vedenpitävinä.

Tarkoitus lienee suojata lasta haalarilla eikä suojata haalaria elämältä...

Vierailija
15/22 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ne ovat nimenomaan pesuaineet, jotka sitä hallaa tekevät kosteussuojahaalareille siellä pesussa. Tuskin ulkoleikeissä kankaan pintaan tuleva kura vaurioittaa kosteussuojakerrosta millään tavalla, mutta tehokas pesuaine varmasti hyvinkin liuottaa vähitellen suoja-ainetta kankaasta.

Tästähän voisi tehdä vaikka samantien gallupin että kuinka usein kukakin pesee kuraleikeissä käytettyjä haalareita pyykkikoneessa, ja kuinka kauan ne ovat kestäneet valskaamatta. Saataisiin ihan konkreettista näyttöä aiheesta ;)

Vierailija
16/22 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä kerran viikossa, jos kurakelit. Mutta hoidossa käytetään kurahousuja, välillä kotona myös päällä. Se säästää jonkin verran.

Olen saanut kyllä aina haalarin puhtaaksi. Tärkeätä on muistaa pestä haalari ajoissa!! Ei lika lähde millään vippaskonstilla jos on ollut kuivuneena haalariin esim 2 vkon ajan.

Ei ole koskaan yksikään reimatecin haalari menettänyt vedenpitävyyttään pesun ansiosta. Itse olen aina pessyt oikein päin. En nurin päin. Lähtee paremmin puhtaaksi oikein päin.

Vierailija
17/22 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussahan monet jotka pitävät haalarin puhtaana, ovat kertoneet että haalari ei ole pilalle mennyt. Mutta kukaan ei ole vielä kertonut että olisi onnistunut pilaamaan haalarin pesulla, eikös tässä ole sulle vastaus :).

syysnasu:

Tästähän voisi tehdä vaikka samantien gallupin että kuinka usein kukakin pesee kuraleikeissä käytettyjä haalareita pyykkikoneessa, ja kuinka kauan ne ovat kestäneet valskaamatta. Saataisiin ihan konkreettista näyttöä aiheesta ;)

Vierailija
18/22 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskeskelin, että lisäksesi yksi oli yksiselitteisesti ilmoittanut pesseensä haalareita " usein" ja ilmoitti että kosteussuoja ei ole kadonnut. Että gallupin tulos kai tuollainenkin. Olen kuullut muualta kyllä hieman muunkinlaisia tuloksia jatkuvasta pesukoneessa pyörittämisestä.

Vierailija
19/22 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritän kans alkutalvesta vähän säästellä mutta keväällä sekin pyöri päivittäin.. Samoin nyt uusi keväthaalari pyörii koneessa noin kerran viikossa, ei tulisi mieleenkään sitä rätillä pyyhkiä tai oikeastaan muutoinkaan vaan suihkutella.. Hyvin ovat tällä menetelmällä jo monta vuotta kestäneet meillä ainakin yhden käytössä yhden kauden ja toki aina nurinpäin käännettynä hienopesussa ilman kovaa linkousta ja usein ilman huppua. Vaikka omia kosteussuojia pesen toki harvemmin mut ne onkin sit käytössä monta vuotta. Peseminen nyt aika pieni hinta siitä että lapsi saa leikkiä ja kurastaa niin paljon kun haluaa ja silti haluan että aina on suht puhtaat ulkovaatteet päällä.

Sanna

Vierailija
20/22 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puurot ja vellit sekaisin??? Osa täällä puhuu kosteussuojahaalareista, jotka ovat Reimat (likaa ja vettä hylkivät) ja osa vedenpitävistä Reimatec- ja Reimatec+ -haalareista.

Eipä ihme, että erimielisyyksiä pesunkestävyydestä jne syntyy.

Löysin 3 kirjoittajaa, jotka ovat pesevät usein Reimatec-haalareita ja ovat edelleen tyytyväisiä (Vermutin, Eppuliini ja minä itse). Reimatecit ovat loistavat. Kosteussuojahaalareihin en usko enkä tiedä niistä mitään.

JOku ketjussa kirjoitti, että konepesu vie paljon vettä. Kokeilin käsipesua: kastelin haalarit suihkulla, levitin pesuainetta ohjeen mukaan (kuin olisin pessyt 5 l vadissa), kastelin harjan pehmeän " juuriharjan" ja pesin haalarin henkarissa pesuhuoneessa. Suihkutin lopuksi puhtaaksi. Vettä kului. Saadakseni haalarista vaahdot pois jne suihku oli auki monta minuuttia ja vettä tuli paineella. Jatkan edelleen pesukonepesua pikaohjelmalla.