Onko teillä ollut raskauspahoinvoinnit ym. oireet olleet erilaisia eri raskauksissa?
Eli onko mahdollista että oireet eivät aina ole samanlaisia eri raskauksissa samalla ihmisellä. Itsellä neljäs raskaus ja mielestäni oireet paaaljon lievemmät. Tai sitten vain sitä on vain tottunut kurjaan ja väsyneeseen oloon. Eli miten muilla?
Kommentit (6)
Ekaraskaus oli kaksosraskaus ja pahoinvointi+väsymys (tosikovaa) päättyi viikolla 11. Nyt odotan (toivottavasti) vain yhtä ja pahoinvoinnin päättymisestä ei näy merkkiäkään ja olen sentäsviikolla 14. PIstää jo vähän mielen matalaksi, kun ei kykene edelleenkään tekemään mitään. Oksettaa ja väsyttää kamalasti 24h/vrk.
Esikoisesta ympärivuorokautista oksentamista rv18 saakka. Muita oireita ei ollutkaan.
Nyt kakkosesta pahoinvointi on koko ajan, mutta ylös asti ei ole vielä kertaakaan noussut (nyt rv8+5). Esikoisesta aamulla oli pahin oksentelu, nyt huonoin olo illasta. Selkä ihan hirveässä kunnossa ja iskias vaivaa jo nyt! Esikoisesta iskias vaiva tuli vasta vikoilla viikoilla eikä edes näin pahana.
Vähän eroa siis.
Mun mielestä mulla on ainakin tilanne vaikuttanut. Kuinka hyvin saanut nukkua, paljonko stressiä, miten saa syötyä päivällä, onko muuta mukavaa ajateltavaa, miten pieniä tarvitsee nostella jne. jne.
Mulla eka raskaus oli kyllä helpoin. Toisessa loppuraskaus oli hankala taaperon kanssa, mutta alkuraskaus meni kivasti kotosalla levähdellen. Tässä kolmannessa pahoinvointia oli pitkään ja kamalaa, mutta täytynytkin herätä joka aamu klo 6 pintaan, lapset hoitoon ja siitä pyörällä eteenpäin. Nyt loppuraskaus kyllä paljon helpompi, kun ei tarvitse koko ajan jotakin kantaa/nostaa.
Varmasti ikäkin vaikuttaa, jos pitempiä välejä. Sulla on kyllä kivemmasti päin, jos helpottaa:)
Viimeksi oli tuplaraskaus ja siitä aina puhutaan, että pahoinvointi voi olla kovempi kuin yhdestä. Mulla kuitenkin päin vastoin, viimekerta oli musta helpompi olon suhteen alkuraskaudessa. Tai sitten aika kultaa muistot :)
Neuvolassa juttelin tästä ja neuvolatäti sanoi, että koska edellisestä raskaudesta on jo yli neljä vuotta, niin hormoonitkin on voineet muuttua siinä ajassa tosi paljon. Ja ne siis vaikuttaa siihen pahoinvointiikin.
Vauvojen sukupuolet oli viimekerralla samat kun nyt tällä yhdellä eli kaikki on ollut poikia. Kun joskus näitä siis vertaillaan.
Laru rv 28
On ollut eroa todellakin.
Ekasta pahoinvointia vain iltaisin, tämän kanssa olen oksentanut 5 viikkoa vuorokauden ympäri. Molemmat poikia.
Supistelutaipumus valitettavasti molemmissa sama, nyt vaan alkoi aikaisemmin ja kivuliaammin. Enpä ole vuodenvaihteen jälkeen tainnut olla kuin 10 päivää töissä ja kohta loppuu palkan tulo siis. Vielä pitäisi 4 kuukautta viettää jotenkin.
Minulla eka raskaus oli todella helppo, ei pahoinvointeja eikä oikein muitakaan vaivoja. Ainoa inhottavat jutut taisivat olla supistelu ja pääkipu.
Nyt tämä toinen raskaus(viikkoja nyt 16+4) on ollu huomattavasti vaikeampi. Oikein yllätyin pahoinvoinnista ja väsymyksen määrästä! Lisäksi vaivana ollut ilkea selkäkipu! Muutenki hormonaaliset muutokset ja mielialanvaihtelut ollut paljon voimakkaampia!