Miksi moku- perheissä on lapsilla lähes aina ulkamaalainen nimi, jos ISÄ on ulkomaalainen??
Ovatko suomalaiset naiset niin nynnyjä, että eivät tahdo lapsensa saavan suomalaisperäistä etunimeä?
Pahimpia ovat nämä turkkilaisten ja marokkolaisten perheet, lapset ovat poikkeuksetta jotain Aichoja, Mehmedejä yms.
Kommentit (43)
mutta jos mieheni olisi ulkomaalainen ja asuisimme suomessa kallistuisin luultavasti miehen kulttuurin nimeen. Minusta olisi kiva että lapsillani jotka kasvaisivat pääosin suomalaisessa kulttuurissa oli edes nimi isänsä kulttuurista. tosin käytännön syistä nimi pitäisi valita niin ettei ole ihan mahdoton suomalaisten käyttää
Vierailija:
Suomalaisuus on osa pehettämme. Itse olen täysin suomalainen, mutten halua lapsestamme samanlaista hiirúlaista kuin muista suomalaislapsista. Enkä syytä lapsia vaan vanhempia, sieltähän he vaikutteet saavat.
Mutta sä olet suomalainen, joten hiirenä pysyt vaikka kuinka yrität muuta.
Meillä on Anna-tytär, nimi sopii molempien vanhempien kotimaahan, ei tarvitse selitellä kummassakaan " outoa" nimeä. Mielestämme helpompaa näin.
jossa kaikkea erilaista kyräillään ja ongelmista ylväästi vaietaan, kunnes vedetään viinaa ja puukotetaan joku sopivasti paikalle sattunut tyyppi.
Tosin mun mies sanoo, että nää ongelmat kuuluvat jokaisessa kulttuurissa niille vähäosaisille, joilla ei ole kulttuuria, sivistystä eikä muutenkään elämäntaitoja.
Vierailija:
jossa kaikkea erilaista kyräillään ja ongelmista ylväästi vaietaan, kunnes vedetään viinaa ja puukotetaan joku sopivasti paikalle sattunut tyyppi.Tosin mun mies sanoo, että nää ongelmat kuuluvat jokaisessa kulttuurissa niille vähäosaisille, joilla ei ole kulttuuria, sivistystä eikä muutenkään elämäntaitoja.
Ihan selvästi vihjataan että suomalaisilla ei ole kulttuuria, ei sivistystä eikä elämäntaitoja.
Miksi ihmeessä asutte täällä, olkaa hyvät ja muuttakaa pois. Tai taitaa olla niin että, meidän suomalaisten ei sivistyneiden puukkojunkkarikansan ilmainen koulusysteemi kyllä kelpaa. No, pummeja on moneen lähtöön.
ei toisia eikä kolmansia, niillä kun ei tee mitään. Nimet kahdella lapsella ovat miehen puolelta, yksi on käytössä myös Suomessa. Ei ole ahmedeja eikä aichoja. Eikä kahden lapsen nimisiä ole montaa Suomessa, eikä ne ole vaikeita jopa mun savolaisäiti osaa ne sanoa.
Nimet ovat sopivia lapsille kuin nenä päähän, miksi antaisimme nimet jotka eivät sovi lapsille. Ei ole montaakaan suominimeä, joita itse kelpuuttasin, no yksi on ja se on vanhimmalla tyttärellä. Joten kun perheessä on kaksi tyttöä ei molemmat voi olla saman nimisiä luonnollisesti.
Minä en ole kääntynyt, enkä käännyt islamiin, meillä syödään makkarasoppaa ja makaroonilaatikkoa. Meidän koti ei poikkea suomikodista millään tavalla sisustuksessa. Meidän vaatteet on ostettu samoista liikkeistä kun alakerran perheen vaatteet, eli ihan samalla tavalla pukeudutaan kuten valtaväestö täällä. Meillä aamulla herätään herätyskelloon, yksi lähtee töihin, yksi kouluun ja me loput lähdetään puistoon. Elämä on just samanlaista kuten muillakin lapsiperheillä, sillä erotuksella että meidän ovessa lukee kaksi nimeä, toinen miehen ja toinen minun. Eli minulla on edelleen oma sukunimeni.
Meillä vietetään joulua, pääsiäistä, vappua, juhannusta ja muita kissanristiäisiä, ei kirkollisesti mutta muuten. meillä piirrellään tonttuja ja lapset käyvät joulujuhlissa ja synttäreillä.
Ja meillä muuten oli koirakin, ei oo kyllä enää. eli ihan tavan tallaajia ollaan vaikka isä onkin vähän tummempi ku naapurin pertti.
Vierailija:
ei toisia eikä kolmansia, niillä kun ei tee mitään. Nimet kahdella lapsella ovat miehen puolelta, yksi on käytössä myös Suomessa. Ei ole ahmedeja eikä aichoja. Eikä kahden lapsen nimisiä ole montaa Suomessa, eikä ne ole vaikeita jopa mun savolaisäiti osaa ne sanoa.Nimet ovat sopivia lapsille kuin nenä päähän, miksi antaisimme nimet jotka eivät sovi lapsille. Ei ole montaakaan suominimeä, joita itse kelpuuttasin, no yksi on ja se on vanhimmalla tyttärellä. Joten kun perheessä on kaksi tyttöä ei molemmat voi olla saman nimisiä luonnollisesti.
Minä en ole kääntynyt, enkä käännyt islamiin, meillä syödään makkarasoppaa ja makaroonilaatikkoa. Meidän koti ei poikkea suomikodista millään tavalla sisustuksessa. Meidän vaatteet on ostettu samoista liikkeistä kun alakerran perheen vaatteet, eli ihan samalla tavalla pukeudutaan kuten valtaväestö täällä. Meillä aamulla herätään herätyskelloon, yksi lähtee töihin, yksi kouluun ja me loput lähdetään puistoon. Elämä on just samanlaista kuten muillakin lapsiperheillä, sillä erotuksella että meidän ovessa lukee kaksi nimeä, toinen miehen ja toinen minun. Eli minulla on edelleen oma sukunimeni.
Meillä vietetään joulua, pääsiäistä, vappua, juhannusta ja muita kissanristiäisiä, ei kirkollisesti mutta muuten. meillä piirrellään tonttuja ja lapset käyvät joulujuhlissa ja synttäreillä.
Ja meillä muuten oli koirakin, ei oo kyllä enää. eli ihan tavan tallaajia ollaan vaikka isä onkin vähän tummempi ku naapurin pertti.
Paitsi, että meillä lapsilla on kaksi etunimenä, ja itse olin liki kuopuksen syntymään tyttönimelläni, mutta vihdoin vaihdoin käyttöön miehen sukunimen (mies maksoi). Meiltä aamulla aikuiset lähtevät töihin, mies vie kuopuksen päiväkotiin, isommat lapset menevät kouluun.
Mitä lasten etunimiin tulee, esikoisen nimi on hyvin monikulttuurinen, jopa yleinen Suomessa, kun taas kahden muun nimet ovat täällä harvinaisia, mutta erittäin helposti ääneettävissä sekä suomen kieleen sopivia.
kotimaassa on TYYPILLISESTI tällaisia ongelmia!
Jos koko sukuni ei asuisi täällä, ja jos en haluaisi asua vanhempieni lähellä, voisimme kyllä muuttaakin pois. Ja se " pois" olisi kyllä aivan länsieurooppalainen valtio ja hyvinvointiyhteiskunta. Missä asuminen ei ole sen vähempää " lottovoitto" kuin Suomessakaan asuminen.
Vierailija:
Vierailija:
jossa kaikkea erilaista kyräillään ja ongelmista ylväästi vaietaan, kunnes vedetään viinaa ja puukotetaan joku sopivasti paikalle sattunut tyyppi.Tosin mun mies sanoo, että nää ongelmat kuuluvat jokaisessa kulttuurissa niille vähäosaisille, joilla ei ole kulttuuria, sivistystä eikä muutenkään elämäntaitoja.
Ihan selvästi vihjataan että suomalaisilla ei ole kulttuuria, ei sivistystä eikä elämäntaitoja.
Miksi ihmeessä asutte täällä, olkaa hyvät ja muuttakaa pois. Tai taitaa olla niin että, meidän suomalaisten ei sivistyneiden puukkojunkkarikansan ilmainen koulusysteemi kyllä kelpaa. No, pummeja on moneen lähtöön.
puhuu Suomea, mutta nimi on perussuomalainen tyylii ' Leevi, Pertti, Väinö tai Kyösti' , jota kukaan lapsen kotimaassa ei osaa lausua saati kirjoittaa oikein.
Vierailija:
Suomalaisuus on osa pehettämme. Itse olen täysin suomalainen, mutten halua lapsestamme samanlaista hiirúlaista kuin muista suomalaislapsista. Enkä syytä lapsia vaan vanhempia, sieltähän he vaikutteet saavat.
Eivät suomalaiset ole sen huonompia kuin muutkaan kansat, kaikissa maissa on ihmisryhmiä, joilla on tietynlaisia ongelmia.
Sinä kuvittelet olevasi niin paljon parempi kuin muut mutta muiden silmissä olet aivan samanlainen kuin 5 miljoonaa muutakin suomalaista.
kukaan lapsen kotimaassa ei osaa lausua saati kirjoittaa oikein?
Vierailija:
Minusta taas on kauheaa, jos puolisuomalaisen lapsi asuu ulkomailla ja tuskin
puhuu Suomea, mutta nimi on perussuomalainen tyylii ' Leevi, Pertti, Väinö tai Kyösti' , jota kukaan lapsen kotimaassa ei osaa lausua saati kirjoittaa oikein.
Vierailija:
Tällä perusteella ei kyllä suomessa olisi edes nimeä Johannes.
Meillä lapsille on annettu kansainväliset nimet, koska itse en edes pidä suomalaisista nimistä pahemmin. Mies on thaimaalainen, mutta lasten nimet eivät ole thaimaalaisia, sillä nekään eivät ole erityisen kauniita. Mieskään ei halunnut antaa thaimaalaisia nimiä lapsilleen...
Mutta ehkä siksi yleensä monikulttuuristen perheiden lapsilla ei ole suomalaisia nimiä, koska kun Suomessa muutenkin asutaan niin jollain tapaa on myös tuotava esille sitä toista kulttuuria.
ps. mulla syntyjäänkin suomalainenmies
ei äidin tarvitse nynny olla päättääkseen ottaa vieras kielisen nimen lapselleen. Ei kaikkien tarvi olla Mattia ja Maijoja.. toisekseen valittiin selaiset nimet, jotka käyvät kummankin suvun suuhun, syitä voi olla monia, miksi erilaisia nimiä annetaan. Mun miehen maassa ainakin " moni" suomalainen nii tarkoittaa jotain ihan muuta ,kuin pelkkää nimeä...ottakaa hyvät ihmiset selvää näistä puheistanne, ennenkuin tulette tänne muita arvostelemaan, ääliöt!
Vierailija:
ei äidin tarvitse nynny olla päättääkseen ottaa vieras kielisen nimen lapselleen. Ei kaikkien tarvi olla Mattia ja Maijoja.. toisekseen valittiin selaiset nimet, jotka käyvät kummankin suvun suuhun, syitä voi olla monia, miksi erilaisia nimiä annetaan. Mun miehen maassa ainakin " moni" suomalainen nii tarkoittaa jotain ihan muuta ,kuin pelkkää nimeä...ottakaa hyvät ihmiset selvää näistä puheistanne, ennenkuin tulette tänne muita arvostelemaan, ääliöt!
siis moni nimi tarkoittaa ihan jotain muuta, kuin pelkkää nimeä.. sori,pieniä kirjotusvirheitä tuli tekstiin,mut nopeesti,kun kirjottaa ;)
Mutta valitettavasti usein huomaa että naiset " unohtaa" tai " kieltää" täysin suomalaisuutensa. Suomalaisista tuleekin yhtäkkiä harmaita hiirulaisia jne.
Se on kurjaa!
Vierailija:
ja toiset nimet ovat sitten muunmaalaiset. Tämä siksi että asumme suomessa niin halusimme suomalaiset nimet ja toiset nimet sitten toisesta kulttuurista siksi että on mukana pala sitäkin.
Meillä sama juttu. Suomalainen nimi löytyi minun suvustani ja valinnan perusteena oli sekin, että miehen kielellä nimi tulee lausuttua oikein.