miten saada kohta 6kk nukahtamaan itsenäisemmin?
Elikkäs eipä nukahda ilman äitiä.nukahtaa välillä tissi suussa, välillä tutin kanssa, mutta vaatii aina äidin viereen! Herää yleensä vähän ajan päästä ja jos ei äiti ole vieressä, alkaa taas kauhea huuto. Yöllä vaatii tissiä suuhun vähän väliä, tutti ei silloin kelpaa, saa kauheat raivarit jos yrittää.
Nukkuu vieressä.
alkaa vaan olemaan aika väsy itse, olisi kiva jos isäkin kelpaisi lohduttajaksi. Ylipäätään väsyneenä ei kelpaa iskä mihinkään, huutaa hysteerisesti jos äiti häviää näkyvistä. Väsyneenä haluaa vain äidin syliin.
Kohta tosiaan 6kk hoitanut melkein yksin, ja alkaisi olla ihan kiva saada itse vähän taukoa. Jos iskä edes saisi nukutettua, se helpottaisi jo paljon....
Kommentit (2)
Meitä tämänkaltaiseja äitejä on varmasti monia, joten laittakaa vinkkejä meille. Tyttömme on nyt 5 ja puoli kuukautta. Meillä on äiti kaikki kaikessa, mua seurataan kuin hai laivaa. Meillä mennään nukkumaan jo viimeistään 7 illalla ja kun lopuksi nukahtaa tissiin tai tällä hetkellä vaunuihin niin puolen tunnin päästä tarkistetaan onko äiti lähellä tai sitten nämä ilmavaivat jatkuu. Meillä syödään tosi usein ja äiti on aika kuitti, kun ei aina nukahda niin pienessä välissä.
Voimia kaikille jotka samassa tilanteessa.
kun itselläni reilu 4kk vanhan pojan kans sama ongelma.
Mutta luulisin että alkajaisiksi nukutat lapsesi omaan sänkyyn.
Meillä nukahtaa pinnikseensä, joka ihan kiinni sängyssämme. Huuto on kova aina sänkyyn laittaessa, koska tissin olisi kiva sammua, mutta silittelyihin kuitenkin jossain vaiheessa nukahtaa. Yksin en vielä tämän ikäistä jätä ettei tule turvaton olo. Tällä tavoin omaan sänkyyn nukahtaen ainakin eka unijakso saattaa kestää pidempään, kun ei äidin ja maidon haju vieressä houkuta.
Tosin tissittelyrumpa voi jatkua loppuyön (kuten meillä). Ja siksi ajattelin seuraavaksi kokeilla sängyn siirtoa kauemmas meistä. Ja lopettaa vieressä nukuttamisen kokonaan. Nyt siis otan ekan imetyksen yhteydessä viereen ja nukahdan usein itse ensin, eli siitä eteenpäin vaatii tissiä uudestaan suuhun aina unesta vähän havahtuessaan.
Tähän asti olen jaksanut ja vähän halunnutkin tuota turvallista lähelläoloa lapselle, mutta kyllä unet alkaa sen verran rikkonaisia olla että aijon sopeuttaa pojan vähän vähemmälle palvelulle lähiviikkoina. Saa nähä.
Ja useinhan toitotetaan että noiden kiinteiden mukana tulee paremmat yöunet, mutta siinä iässä (7-8kk) vaan tulee paljon muita kehitykseen liittyviä levottomuuksia joten voi olla jopa toisinpäin. Ja ainakin esikoinen oli kovin hanakka tissipalveluihin yöaikaan vielä omasta huoneestakin käsin (7kk-12kk). Onneksi silloin uskalsi jo itkukouluttaa kun tiesi ettei nälästä voi olla enää kyse.
Toivotan onnea ja sinnikkyyttä itkun pyräyksiin, niitä varmasti luvassa.. Tai sitten lapsentahtisesti eteenpäin ja kyllä se 1 vuotiaana viimeistään helpottaa..