Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Yleisistä etunimistä, ei ne mikään oikeasti ihan sairaan yleisiä ole (ov)
17.04.2008 |
Yleisimmät etunimetkään ei ole kuin alle 2 % syntyvästä ikäluokasta. Otetaan esimerkiksi täälläkin paljon esiintynyt Aino, vuonna 2006 Ainon sai ensimmäiseksi etunimeksi 442 lasta, eli 1,5 %.
Tuli vaan mieleen, kun täällä niin usein sanotaan että joka toinen on Aino ja joka toinen Eetu (1,6 %) tmv., niin ei se oikeasti niin mene.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Mutta esim. 2006 vuonna syntyneistä (jotka siis aloittavat koulun yleisesti ottaen samana vuonna) on vaikka 200 oppilaan joukossa (n. 8-10 luokallista alakoulussa?) keskimäärin 3 Ainoa. Ei siis mitenkään ylettömän paljon. Oman vuoteni (1978) syntyneistä vertailuksi, meidän lukiossa noin 120 oppilaan vuosikurssilla oli 5 Sannaa.