Miksi ihmeessä äiti pukee vauvansa päästä varpaisiin mustaan?
Puolenvuoden ikäisellä tuttavan vauvalla mustat pääkallo bodyt, musta pääkallopipo, maastokuositakki. Nyt valitti, kun mustaa vk-haalaria ei löydy mistään. Äitikin on kyllä hyvin mustiin pukeutunut.
Onpa mustaa elämää. Vauvat pitävät väreistä! Eikö sitä mustaa ennätä sitten teininä pukea tarpeeksi?
Ihmettelee ihan nuorekas kolmekymppinen värien ystävä
Kommentit (36)
Vierailija #24:
Saako muuten oikein vannoutuneen gootin tms.
mustiinpukeutujan lapsi leikkia vaikka inhan vaaleanpunaisilla helistimillä?
kun isälläkin on. Aamuisin yleensä oikein vaaditaan mustaa. Päälle kelpaa myös raita-paita (ei mikään marimekko-säkki), joista äiti tykkää. On kuulkaas poika tarkka vaatteistaan ja monesta muustakin jutusta. Jos saa itse valita millä liidulla piirtää on värinä aina musta. Ihmekös tuo, jälki erottuu parhaiten. Itsekin tykkään voimakkaasta kontrastista.
Ei niin paha jos pojalla mustaa SINISEN lisäksi.. Eli ainoa hyväksytty " poikaväri" on sininen? Ja tyttöväri sitten varmaan vaaleanpunainen? Oi mielikuvituksen rikkautta! :D
Sä varmaan pyörtyisit jos näkisit meidän perheen nyt.. Äidillä mustaa ja turkoosia, 3-vuotiaalla tytöllä vihreää ja ruskeaa, 3kk tytöllä vihreää ja oranssia, 3kk pojalla ruskeaa ja keltaista! IIK
*repsahtelee keskenään*
Tytöllä ruskeat housut, vihreä huppari ja todella kirkas oranssi t-paita. Ei meillä siis lapset pelkkää mustaa pidä, vaikka isällä 100% ja äidillä 70% vaatteista mustia.
Mun mielestä gooteilla on ihanat vaatteet, pukeutuisin niin itsekin, jos pelkästään vaatteet riittäisi (ilman aatetta).
Goottien " aatteesta" en ole muuten päässyt vielä oikein perille. Joka tapauksessa epäilen että aatepohja on ohkaisempi kuin goottitytön korsetin vyötärö :)
Vierailija #32:
Mun mielestä gooteilla on ihanat vaatteet, pukeutuisin niin itsekin, jos pelkästään vaatteet riittäisi (ilman aatetta).
kyse on estetiikasta ja musiikista.
Vierailija #35:
kyse on estetiikasta ja musiikista.
mun ja miehen lemppariväri vaatteissa on musta. aina ajaton ja voi yhdistää melkeenpä mitä vaan.
lapsillakin (11kk, 2v, 4v, 6v) on paljon mustia vaatteita.
musta on hyvä väri. sopii vauvalle, lapselle ja aikuiselle loistavasti.
en ole gootti, vaan muotifriikki :D eikä meidän lapsilla ole pääkallovaatteita eikä maastovaatteita.
mutta kuopuksellakin on nyt musta t-paita, musta neuletakki, mustat sukkahousut ja mustat farkut, bonuksena vaaleanpunainen vyö ja vaaleanpunainen hiuspanta. tyttö siis ja asu on just sopivan hyvä :)
tykkään pukea lapset trendikkäästi, enkä kirkuvan pelleväreillä. toki 4v pojalla on vaaleanpunaista, kukkakuosia yms mutta ne ovat poikien mallistosta, pojille suunniteltuja.
olen nuori, 28v, enkä osaa ajatella, että musta olisi joku surun/hautajaisten/vanhuksen väri tai että mustaa ei saisi käyttää lapsen vaatteissa.
musta on siinä missä muutkin värit. meillä lapsilla on hyvin paljon myös valkoisia vaatteita (saa puhtaaksi helposti kloriitilla).
EI KIITOS TÄTÄ:
poika - siniseen
tyttö - kirkkaanpunaiseen
ja meidän 2v tytöllä on nyt ruskeet sammarihousut, limenvihreä paita, sopii sillekin hyvin.
Musta on kaunis väri. Meidän lapsilla (6½v, 5v1kk, 3v9kk, 2v8kk, 1v10kk ja 7kk) on paljon mustia vaatteita. Sekä tytöt että pojat ovat toisinaan ihan kokonaan mustissa vaatteissa. Kaikilla on myös esim. siistejä pääkallo, bändi, maasto... vaatteita.
Meillä ei erotella tyttöjen ja poikien värejä, vaan ihan kaikki värit sopivat molemmille sukupuolille. Tytöillä on esim. mustaa, ruskeaa, vihreää, harmaata... pojilla esim. vaaleanpunaista, pinkkiä, oranssia, tummanpunaista ym. punasävyistä... Lapsemme puetaan kauniisti mutta ei kalliisti... Poikia ei pueta kokonaan sinisävyisiin eikä tyttöjä kokonaan punasävyisiin. Myös lasten omat mielipiteet otetaan pukeutumisessa huomioon. Minä ja miehenikin käytämme paljon mustia vaatteita.
Vierailija:
Oli se väri sitten musta, pinkki tai oranssi. Ankeaa ja mielikuvituksetonta.
Lapsi on tyttö, ja alusta asti oli selvää, että yhtään vaaleanpunaista ja ihqdaa tyttöyttä korostavaa vaatetta sille ei tule. Olemme ostaneet vain ja ainoastaa unisextuotteita, jotta käyvä tuleville lapsillekin, vaikka olisi eri sukupuolta. Tämä on vain yksi syy. Suurin syy on se, että minusta on nolonnäköistä pukea tyttövauva pelkkään vaaleanpunaiseen ja pistää vielä jotain rusettipantoja siihen kaljuun päähä. Miksi sitä tyttöyttä/poikuutta pitää korostaa? Meidän tytöllä suurin osa vaatteista on mustia, valkoisia tai mustavalkoisia, koska pidän tästä väriyhdistelmästä paljon. Joukkoon mahtuu kyllä myös esim. beigeä, mutta ei niin paljon.
En ole gootti enkä hevari enkä mikään muukaan, en itse pukeudu vain mustaan ym. Minusta kukin saa pukea vauvansa miten haluaa (kunhan on tarpeeksi lämmintä talvella ym) mutta minä puen lapseni niin, että se on MINUN mielestäni kaunis
tai nyt huijaan, on ollut mustat juhlasukat ja nyt ekakertaa elämässään mustat ulkopuvun housut.
Poika ei halua mustaa ja ihan hyvä, kun hän on niin vaalea, että tekisi kyllä kalpean näköiseksi.
Oletko huomannut, että esim. tyylikkäimmät poikien juhlapuvut ovat mustia. Musta on väri siinä missä muutkin. Jos joku haluaa aiheessa nähdä kamalan syvällistä symboliikkaa niin ihan vapaasti, mutta kannattanee muistaa, että muut eivät välttämättä näe/koe samaa symboliikkaa.
Sitten ne kapinoi teini-iässä pukeutumalla tarjoustalon nallepaitoihin. Ei paha lainkaan!