Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä kun parisuhde tuntuu olevan pelkkää lastenhoitoa?

Vierailija
16.04.2008 |

Tuntuu, että yhteistä aikaa ei juuri jää. Ja itse toivoisin edes niitä pieniä huomionosoituksia. Kosketuksia, suukkoja tai halauksia vaikka vaan ohimennen. Tai ohimennen koskettaisi vaikka olkapäälle niin sekin riittäisi. Olen kaksi lasta synnyttänyt lyhyellä ajalla ja itsellä ei vartalokaan ole ihan palautunut vielä.. Niin omakin " kauneus" on vähän hakusessa ja on vaikea tehdä vastavuoroisesti aloitetta kun ei mieskään tee ja tuntuu, että inhotan häntä jotenkin tms. ja sit senkään takia en uskalla lähestyä kun pelkään sen johtavan seksiin.. Tai kun itsellä varmaan vielä hormonitkin sekaisin ja kaipaan enemmän läheisyyttä kun seksiä. Ja tiedän, jos saisin hieman sitä huomiota useammin niin varmaan alkaisin taas lämpenemään. Itse annan päivän aikana huomiota kahdelle lapselle ja miehelle vaikka kuinka ja paljon niin itsekin kaipaisi hieman huomiota. Synnytyksestäkään ei montaa kuukautta ole... Kaipaan niin miestäni ja läheisyyttä. Rakastan häntä todella paljon ja hänessä ei mitään vikaa ole, lähinnä kaipaan vain sitä läheisyyttä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vois olla ihan mun kynästä tai siis näppiksestä.

Mut sori, tätä tää nyt on. Jonkin aikaa. Kyllä se läheisyys jne palaa kunhan lopetat imetyksen, hormonitasos palautuu normaaliks eikä vauva vie ihan kaikkea aikaa ja energiaas. Tsemppiä!

Vierailija
2/11 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteeseen kuuluu monenlaisia kausia. Kaikki niistä eivät ole yhtä vaaleanpunaista hurmosta ja romantiikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan oltu yhdessä melkein 9 vuotta. Paljon on koettu yhdessä. Mutta siis olen yrittänyt vihjailla, että josko joskus edes koskettaisit edes vaikka ohimennen, ei tarvitse tehdä numeroa. Ja sit tuo ns. haluttomuus niin siitä en uskalla puhua kun pelkään hänen ottavan itseensä. Tyhmää joo... Pakko kai se on yrittää puhua. Ja seksin suhteen olemme aina ollut aktiivisia ja estottomia mutta nyt tuntuu jostain syystä vaikealle. Ja varsinkin kun rinnat täynnä maitoa jne. Esikoisen jälkeen mitään vastaavaa ongelmaa/huolta ei ollut.

ap

Vierailija
4/11 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt viimeksi aloin ihan tietoisesti järjestämään miehelle ja minulle säännöllisesti kahdenkeskeistä aikaa, yhdessäoloa ja läheisyyttä. tämä tarkoitti käytännössä sitä, että lauantai-iltaisin kun saatiin lapset nukkumaan (vauvakin nukahti onneksi hyvin) niin katsottiin yhdessä dvd:ltä joku leffa. löhöttiin vaan siinä sohvalla kainalokkain ilman mitään muita taka-ajatuksia. hyvin pientä ja ehkä merkityksettömän tuntuista mutta meillä sillä oli suuri vaikutus muuhunkin kanssakäymiseen. pikkuhiljaa totuttiin taas olemaan toistemme lähellä ja kyllä se hellyys sieltä sitten löytyi :)

luulen, että tämä johtuu siitä että fiksu mies tietysti tajuaa äidin ja vauvan välisen tiukan siteen eikä halua tunkeutua siihen väliin. mutta samaan aikaan mies ei tajua sitä että äiti kaipaa myös aikuisen kosketusta ja hellyyttä.

ja tuo rapautunut itsetunto seksuaalisena naisena :( minulla auttoi se että aloin tehdä jotain kroppani ja palautumiseni eteen ja kävin säännöllisesti jumpassa. itsetunto koheni samalla kun huomasi että kyllä se vanha kroppa sieltä jostain löllöjen ja läskien alta löytyy ;)

Vierailija
5/11 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen tarvii hellyyttä antaakseen seksiä, mies tarvii seksiä antaakseen hellyyttä; noin karkeasti määritellen.

Vierailija
6/11 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tekisi mieli näyttää tuo sun tekstisi miehelleni. Olisi jonkun muun suusta kun mun=) Juuri tuota toivoisin, ettei olisi mitään taka-ajatuksia tyyliin tän jälkeen on pakko antaa.

Vierailija
7/11 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo on niin totta!

Vierailija
8/11 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä parisuhde meni kaikista huonoimpaan kuntoon keskimmäisen syntymän jälkeen. ehkä asia liittyy jotenkin siihen, että esikoisen syntymän jälkeinen " hurmos" puuttuu eikä vielä olla kuitenkaan täysin sopeuduttu useampilapsisen perheen elämään? ja kuopuksen syntymän jälkeen osasin jo varautua ilmiöön ja otin aktiivisemman roolin sen suhteen.

meillä on aina imetysajat olleet hyvin kuivia kausia seksuaalisesti, minulla on hormonitoiminta vienyt halut aivan kokonaan. mutta kyllä sekin on siitä sitten aina palautunut, ei enää tietty samalla tasolle kuin ennen lapsia mutta ihan riittävän vilkkaaksi kuitenkin :) ja käsittääkseni harva mies pitää raskauden takia pyöristynyttä vaimoaan epäkiihottavana tms. ainakin oma mieheni tykkäsi pyöreämmistä muodoistani kovasti, inhotus oli vain omassa päässäni.

Vierailija
9/11 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon olen juu todennut, se vika on mussa eikä miehessä. Kuulostaa niin kliseeltä.. Mutta ei se vika tarvi suuri olla kun se on päässä.

ap

Vierailija
10/11 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkäät siis kaikista eniten että läheisyys johtaa seksiin? onko miehesi vongannut tai muuten antanut ymmärtää olevansa puutteessa?

niinkuin jo kirjoitin niin meilläkin oli oikeastaan selibaattia koko imetysajan. mies oli kuitenkin hyvin huomaavainen eikä kertaakaan vongannut tai muuten antanut ymmärtää olevansa puutteessa. eli siinä mielessä oli helppo olla lähekkäin ilman mitään paineita.

mutta mistä olet niin varma ettei tämä onnistuis teilläkin? jos olette olleet yhdessä pitkään niin luultavasti miehesi osaa lukea jo sinua ja ymmärtää olla vonkaamatta?

ja toisaalta, jos tilanne johtaisi seksialoitteeseen niin olisiko se maailmanloppu? jos ei kertakaikkiaan huvita niin voisihan sitä ehkä toisen tyydyttää käsin kuitenkin? meillä tehtiin muutaman kerran näin ja oltiin molemmat tyytyväisiä ratkaisuun.

Vierailija
11/11 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin olet enää linjoilla mutta vastaan kuitenkin...=)

Eli siis ei ole mieheni vongannut tms. mutta rivien välistä paistaa hyvin selvästi, että seksiä saisi todellakin olla enemmän. Raskauden loppuaikakin oli mulle tosi vaikea ja olin aika huonossa kunnossa joten kyllä pitää sanoa, että harmittaa miehen puolestakin=(

No ehkä tämä tästä...