Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako ottaa Chihuahua?

Vierailija
11.12.2014 |

Millainen on tämän koiran luonne? Entä terveys? Omakohtaisia kokemuksia näistä koirista kaivataan! Kovasti näkyy olevan Torissa myynnissä n. vuoden vanhoja chihuja toiseen tai jopa kolmanteen kotiinsa..

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Onneksi saatiin omallemme uusi koti. Mielummin pidin mielenterveyteni ja koira sai lähteä.

Vierailija
2/65 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa Cthulhu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhean reviiritietoisia, vaikka antaisit sen oleskella olohuoneessa, se haluaa itselleen vielä keittiönkin. Yölläkään ei saa nukuttua koska haukunta makuuhuoneen oven takana kuulostaa ydinaseiden latausääniltä.

Vierailija
4/65 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa kennelistä. Tori.fi ilmoitukset ovat suurin osa huijareita. Saattavat olla sairaita pentuja:/. Jos tykkäät sylikoirasta joka haluaa olla koko ajan kaikessa mukana. Hankit chihhun

Vierailija
5/65 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu ja uskollinen kaveri.miinuspuolina:urokset merkkailee helposti ja räkyttää ovikellolle...mut en silti vaihtais!!Kiintyy omistajaansa kovin.

Vierailija
6/65 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja terveydessä ongelmia usein polvien ja hampaiden kanssa...pienellä koiralla toki polvivaivat ei ole niin iso ongelma kuin jollain isolla rodulla.. t: 6

Vierailija
7/65 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä noissa pikkukoirissa oikein viehättää?

Vierailija
8/65 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on maailman ihanin chihuahua :) Ei räksytä, ei pure, ei ole liian reviiritietoinen, rakastaa lapsia ja ihmisiä ylipäätänsä. Oikea sylivauva ja rapsutusten kerjääjä :) Ihana tapaus! Se on aika paljolti omistajasta kiinni millainen koirasta tulee. Ollaan koulutettu se hyvin. Yleensä nää koirasta eroon tahtovat eivät ole tehneet paskan vertaa koiran koulutuksen eteen. Oma vikansa jos koira käyttäytyy huonosti. Ja meidän chihu on todella terve vaikka jo vanha onkin :)

Vierailija
9/65 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo ottaa mukaan mihin vaan, pienemmät kustannukset ruuassa,lääkkeissä,ja kaikissa tarvikkeissa pannoista peteihin.Ja voit tehdä kaikkia samoja juttuja mitä isommankin koiran kanssa.No mikä niissä isoissa koirissa viehättää?

Vierailija
10/65 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu 2002 vuodesta asti chihuahua, ja tällä hetkellä niitä on 4. (Äiti, 2x lasta ja yks lapsenlapsi)

Ostin tutun kennelistä ja oli myös ihka ensimmäinen koirani. Taisin saada "maanantaikappaleen" sillä eivät hauku, eivät revi paikkoja, eivät ole reviiritarkkoja jne. Perus istu, maahan, tassu käskyjen lisäksi ei ole erityisemmin koulutettu ja silti niistä on tullu parempia "kansalaisia" kun monen muun koirista. Asun kerrostalossa, jossa on seitsemän muuta koiraa ja omani ovat mykkiä niihin verrattuna :)

Vierailija
11/65 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja chihhut elää todella pitkään yleensä. 15-17 vuotta ei ole harvinaista tällä rodulla.

Vierailija
12/65 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea sisäsiistiksi opetteluun.

Vierailija
13/65 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole ihan sama taluttaa pölyhuiskaa? tulee halvemmaksikin.

Vierailija
14/65 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan hirveä ilmiö mikä ainakin ulkomailla on, että otetaan chihuahua kun se on söpö ja sitten hetken päästä hylätään kuin vanha käsilaukku...

Mulla on pari chihuahuaa ja haluaisin vielä lisää! Näiden kahden yksilön välillä on todella isot luonne-erot (molemmat narttuja). Molemmat on aivan ihania ja tykkään pitää ainakin kahta kerrallaan että niistä on seuraa toisilleen kun olen töissä. Ovat aivan ihania ja tykkäävät olla sylissä!! Kaikki tuttuni ovat aivan sulaa vahaa nämä koirat nähdessään. Plussana vielä että ovat todella helppohoitoisia (verrattuna esim ennen omistamaani isoon koiraan). Miinuksena se että toinen koiristani on aika ujo vieraisiin ihmisiin ja molemmat tykkäävät haukkua kun ovikello soi, mutta eipä toi paljoo haittaa. Niin ja terveitä ovat olleet! Suosittelen, mutta pidä hyvä huoli! :)

Vierailija
15/65 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:18"]

Helppo ottaa mukaan mihin vaan, pienemmät kustannukset ruuassa,lääkkeissä,ja kaikissa tarvikkeissa pannoista peteihin.Ja voit tehdä kaikkia samoja juttuja mitä isommankin koiran kanssa.No mikä niissä isoissa koirissa viehättää?

[/quote]

Koiria ottaessani (ensimmäinen 1992) ei ole se kulupuoli nyt ollut niin iso juttu ikinä. Toki pienemmät ovat helpompia kuljettaa ja ruokkiminen halvempaa. Ellin kulut polimaksuineen varmaankin samat? Se mikä isoissa koirissa sitten viehättää onkin eri juttu. Itse tykkään että koira on itsevarma ja leppoisa perheen ystävä. Pystyy tarvittaessa jopa ääritilanteissa puolustamaan perhettään. Mutta etenkin se rauhallisuus muiden koirien ja ihmisten kanssa etenkin lapsien. Harrastuksina liikkuminen luonnossa pitkiäkin matkoja ja työkoirina tykkäävät esmes vetää pulkkaa ja vaikka jäljestää/etsiä . Siinä muutama juttu minun semi-isoista koirista joita on ollut. seefferi, napolinmastiffix2 ja nyt kaksi rotikkaa. Ja ei tartte muumitaloa lukita yöksi=)

Vierailija
16/65 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No noista mitä sun iso koira tekee niin pulkanveto on ainoa mihin pikkukoirasta ei ole..ja ei se oikeasti pysty puolustamaan mua,mutta ei se itse sitä tiedä :D ja joo ell laskut on pienempiä,koska lääkeisiin menee vähempi rahaa. Ja mulla myös ollut isoja koiria ennen . Ps. Napolinmastiffi olus aivan valtavan ihana <3 mulla mielessä bordeauxindoggi joskus vielä..

Vierailija
17/65 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä rasittavempaa koirarotua. Nylkyttävät ihmisten jalkoja, purevat, murisevat ja räksyttävät kuin riivatut. Eikö ihmiset vaivaudu kouluttamaan rotan kokoisia koiria!?

Vierailija
18/65 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:50"]

No noista mitä sun iso koira tekee niin pulkanveto on ainoa mihin pikkukoirasta ei ole..ja ei se oikeasti pysty puolustamaan mua,mutta ei se itse sitä tiedä :D ja joo ell laskut on pienempiä,koska lääkeisiin menee vähempi rahaa. Ja mulla myös ollut isoja koiria ennen . Ps. Napolinmastiffi olus aivan valtavan ihana <3 mulla mielessä bordeauxindoggi joskus vielä..

[/quote]

Bordeaux oli joskus minunkin ajatuksissa, mutta nyt kun elämäntilanne muuttui ja maalle muutto ja tilan hoito on edessä niin luultavasti seuraavat koirat ovat sitten niitä jättiläisiä laumanvartijoita ehkä. Mut näistä rotikoista ei tämä ukko kyllä luovu on sen verran kiintymystä ja hienoja koiria jos vaan ymmärtää niitä.

Vierailija
19/65 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan uskaltanut ostaa Chihuahuaa Tori.fi:n kautta? 

Minua ihmetyttää edelleenkin se että aikuisia chihuja on siellä niin paljon tarjolla ja monet yksityiset siellä myyvät omia chihujaan. Miksi luopua koirasta jos se on kerran niin mainio?

Vierailija
20/65 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

omistan kaks chihua ja mua hirvittää miten juurikin esim. torissa myydään aikuisia "vähän käytettyjä" chihuja..jos et aio pitää koirasta huolta sen lopun ikää ja antaa sille hyvää elämää, älä ota koiraa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan