Onko muilla tällaisia isovanhempia, ettei lapsenlapsia kaivata edes jouluna??!!
Mun omista vanhemmista on kyse. On varmaan viimeinen joulu, kun mennään mun vanhempien luo joulua viettämään, kun tulee niin paha mieli jo etukäteen niiden suhtautumisesta meihin ja lapsiimme (ovat vieläpä heidän ainoita lapsenlapsia). Tullaan yli 400km päästä, eikä saada olla yhtään aattoa tai max joulupäivää pidempään. Joten majoittaudutaan nyt sitten miehen veljen tyhjään taloon ennen ja jälkeen joulun, jotta pystyttäisiin viettämään joululomaa kotiseudulla ja näkemään ystäväperheitä ja muita sukulaisia ja kavereita. Isäni mielestä meidän lapset pitää niin paljon mekkalaa, ettei hän kestä sitä. Ihan kiva, että edes silloin harvoin kuin käydään, niin silloinkin lapset on liikaa hänelle, ja vieläpä jouluna. Tuli kyllä "hyvä joulumieli" itselle, toivottavasti lapset ei vaistoa aattona ja joulupäivänä millaista suhtautuminen on ja itsekin pystyisi oman pahan mielensä pitämään piilossa.:-(
Tosi kurjaa, että omat vanhemmat on tällaisia. Omat appivanhemmat kun on vieraanvaraisuuden perikuvia ja valmiita ottamaan avosylin heille vierailemaan, niin kyllä on omiin vanhempiin pettynyt todella. He haluavat ilmeisesti vain olla keskenänsä, omassa rauhassa näemmä. Ja itse kun luulin, että kaipaisivat meitä ja lapsenlapsia sinne jouluksi, että olisivat tulostamme iloisia, kun viime joulu oltiin appivanhemmilla ihan eri puolella Suomea. Jatkossa mennään sitten vain appivanhemmille tai pysytään kotona. Turhaan aiheuttaa tämmöistä pahaa mieltä itselle ja lapsille.:(
Kommentit (46)
...lapset muka odottaa niin kovasti, vaikka kaikki uhkaa mennä pieleen jo viikkoja etukäteen. Mitä lapset odottavat joulusta vanhemmillasi? Ja mitä muistoja heille pahimmassa tapauksessa jää? Kännäävä pappa, ilkeä mummo ja surulliset vanhemmat.
Meillä äitini varmasti itkisi koko joulun, jos ei näkisi tyttärenpoikaansa.
on miehen äiti uuden miehensä kanssa vähän samansuuntainen pariskunta. Käyvät kylässä sellaisia puolen tunnin keikkoja, lapsia eivät ole koskaan pyytäneet luoksensa, ja lapset ovat jo 5v ja 6v. Hoitaneet ovat muutaman kerran pitkin hampain, silloinkin anoppi kysyy lupaa mieheltänsä, ettei tämä vaan häiriinny lapsista kun on niin väsynyt. Kumpikin on alle 60v. Vanhin lapsi, mieheni 14v poika kyllä kyläilee heillä jopa viikonloppuja, anoppi ihan soittaa pojalle ja pyytää kylään, mutta pienempiä lapsia ei ole ikinä pyytänyt.
Minun vanhemmista äiti on niin kova juomaan, ettei ole tainnut koskaan nähdä lapsenlapsiaan ihan selvinpäin. Kovasti haluaa tulla käymään (asuu aika lähellä), mutta aina on oma kaljapatteri mukana ja sitä kittaillaan pikkuhiljaa tarjoamatta muille. Jos syödään eikä tarjota alkoholia, alkaa marmattaa ja kerjätä sitä.
Joo on noloa ja toki olen tästä sanonut. Ei vain tunnu tajuavan mitään. Nyt aion totaalisesti kieltää, ettei meille ole tulemista jouluna omat juomat mukana. Mut mitä jos tekee niin kuitenkin? Heitänkö eukon hankeen?
Olisin kiitollinen normaaleista, vaikkakin epävieraanvaraisista ja heikkohermoisista vanhemmista.
kuinka kiitollinen saan olla vanhemmistani!
He ovat rakkaita ja ihania eivätkä ikinä olisi tuollaisia! Pitää muistaa taas arvostaa heitä enemmän.
Olen ap pahoillani puolestasi. Viettäkää mukava Joulu ilman sinun vanhempiasi.
Viettäkää kiva joulu perheen kesken. Jos vanhempasi tästä suuttuvat, niin hyvä: eipähän tarvitse enää olla pahemmin yhteyksissä. Turhaan uhraudut ja rääkkäät omaa perhettäsi tuollaisen takia. Lapsillesikin jäisi jouluista varmasti paljon paremmat muistot, kun kaikilla olisi kivaa eikä ketään tarvitsisi varoa.