Suurperheelliset:apua!
Olemme neljän lapsen perhe, lasten iät kaikki alle 10v, nuorin 1,5v. Meillä ei ole tarkoitusta saada enää lapsia, mutta viikonloppuna hetken huumassa ehkäisy " unohtui" (käytössä ollut emätinpuikot). Laskeskelin, että hedelmällinen aika on ollut juuri silloin! Nyt sitten hiipii kauhu, mutta samalla kutkuttava jännitys.
Miten te muut suurperheelliset olette sopetutuneet ajatukseen että lapsia tulee vielä yksi? Kun tuntuu, että jos näin on niin en edes kehtaa sanoa tutuille/töissä, että meille tulee taas vauva... Mistä olette löytäneet voimavaroja perheen pyörittämiseen? Meillä yksi lapsista on vielä pitkäaikaissairas ja tuntuu että jo nyt elämä pyörii äärirajoilla jaksamisen suhteen...
Ja vielä selvennyksenä, että raskauden keskeytys ei ole meille vaihtoehto! Jos vauva tulee niin hänellä on oikeus syntyä!
Kommentit (5)
Meille tulossa syksyllä viides... vanhin kuusi vuotias...nuorin kerkeääpi syksyyn mennessä 1,3kk! Että voimia ja hermoja välillä koetellaan! Mutta kaikesta huolimatta minulle tämä on onnellista elämää, nautin olosta lapsien kanssa ja kun on rakastava ja ihana mies joka myös huolehtii lapsista, niin kyllä sitä jaksaa vielä viidenkin kanssa, ainakin luotan ja toivon niin!
Mulle on tosi tärkeätä että saan pari-kolme kertaa viikossa ihan omaa rauhaa ja aikaa! Ja mies on oppinut ajamaan minua lenkille ja harrastuksiin,niin sitten taas kotona jaksaa!
Mulla on aika helppo saada kotiin myös hoitajia,nuoria tyttöjä,jos on jotain menoja. Ja miehen kanssa ainakin kerran tai kaksi vuodessa saadaan olla ihan kaksistaan! -joka on niiin tärkeää!
Tsemppiä teille kumallekkin kovasti...jos niin käy että viides ilmoittaa tulostaan ;) ihan varmasti pärjäätte!
Meillä myös neljä lasta(vanhin kesällä 8-v, 6 ja 4-v ja 1v3kk) ja viikonloppuna(kevättä rinnassa!!) päädyimme saunomisen yhteydessä vähän irstailemaan. Kortsut loppu, joten mies yritti keskeytettyä, saas nähdä onnistuiko. Edelliset menkat 28.3 joten tais just sattua pahimpaan aikaan.
Mulla on kohta puoli vuotta ollut tosi voimakas vauvakuume, jota ihmettelen kovasti, koska olen jo nyt ihan finaalissa tämän perherumban kanssa. Lisäksi meillä on eläimiä(koiria, kissoja hevosia) joiden hoitaminen vie oman aikansa, mutta niistä en voisi ikinä luopua. Lisäksi sairauteni (colitis ulcerosa) imee välillä kaikki mehut ja elämänhalut.
Mies ei haluaisi enää yhtään enempää lasta, enkä minäkään, jos järjellä ajattelen, mutta kun se järki on välillä hukassa ;-)
No, toivottavasti menkat alkaa, ei ala, alkaa, ei ala, alkaa, ei ala, alkaa...
Kyllä helpotti kuulla, että teitä samassa tilanteessa olevia löytyy. Kiitos ihanasta tuesta ja kannustuksesta! Illalla juttelimme miehen kanssa tilanteesta. Mies on kyllä ihana ja täysillä mukana tässä arjen pyörittämisessä, mutta silti hän tuntuu uskovan ja toivovan että tärppiä ei olisi tullut. Itse taas en tiedä, mitä toivoa. Kaksi vanhinta meillä on jo koulussa ja kolmaskin lähtisi eskariin kun vauva olisi reilut 6kk. Niin - tämän 1,5vuotiaan piti olla meidän " iltatähti" , mutta sitten tähtiä olisikin kaksi...
Voi kun viikko menisi äkkiä ja saisi testata tai odottaa menkkoja. Asia on mielessäni koko ajan ja haittaa työn tekoa. Tsemppiä teillekin, kanssasisaret!
Avioeroni tultua olin päättänyt etten enää tekisi yhtään lasta ja sellaista miestä ei tulisi vastaan joka päätöksen muuttaisi. Aikaisemmat lapset ovat syntyneet vuosina 94, 00, 02 ja 04 ja yllätys yllätys nyt ollaan raskaana ja joulukuussa on laskettu aika. olen aivan innoissani ja odotan pienen nyytin tuloa kotiin ja niin odottaa myös avomieheni.
Meillä nimittäin tismalleen sama tilanne: hetken huuma viime viikon lopulla ja jälkeenpäin tajusin, että h-hetkihän se silloin oli. Muutama päivä meni kauhunsekaisissa merkeissä, mutta nyt voin kyllä rehellisesti sanoa olevani pettynyt jos menkat alkaa =). Onneksi miehen mielestä uusi tulokas ei olisi ollenkaan huonompi idea =).
Meilläkin 4 lasta, joista nuorin täytti juuri pari pv sitten 2v. Jaksamistahan tässä tarvitaan jos plussa tulee, mutta ihan varmasti tullaan pärjäämään! Eikö totta?
Eli, nyt elellään ensi viikon loppupuolelle ja jännitetään, tulisiko meille tammikuussa 5:s nöpönenä..