Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ravintolatyöntekijä ja tammivauva -08!

11.07.2007 |

Heissan!

Odotan esikoistani RV:llä 13+1. Työskentelen ravintolassa tarjoilijana ja ajattelin kysellä että onko muita kohtalotovereita? kun en tiedä koska pitäisi jäädä äitiyslomalle ja eikö minulla ole mahdollisuuttaa saada sitä erityisäitiyslomaa...?

en tiedä, olen ihan pihalla! auttakaa minua...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kysellä asiasta Kelasta ja ammattiliitostasi PAMista. Muistaakseni erityisäitiysvapaa perustui ravintolatyöntekijöillä tupakansavuun, joka nyt useimmissa paikoissa on mennyttä aikaa. Mutta yötyöllä saattaa olla myös jotain tekemistä erityisäitiysvapaaseen, en muista varmaksi.

Vierailija
2/4 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei niin et pääse erityisäitiysvapaalle.

Itse olin eävapaalla toukokuun loppuun (la joulukuun alussa) ja kesäkuun olin lomalla. Heinäkuun alusta jäin työttömäksi (pomoni suostui irtisanomaan minut ettei tullut karenssia) koska en halunnut ottaa mitään riskejä esim. väkivallasta humalaisilta tai sekakäyttäjiltä. Olin töissä lähiöpubissa/räkälässä.

Aika käy pitkäksi kotona mutta ei harmita yhtään kun monen keskemenon jälkeen ollaan nyt näin pitkälle päästy (vko 19)...

Sairaslomaa saat heti kun tuntuu ettet jaksa, itse en siihen lähtenyt kun pomoni oli yksityisyrittäjä enkä halunnut hänelle olla vaivoiksi ja turhaksi kuluksi...

Jos olisin ollut töissä esim. jossain ruokaravintolassa lautastarjoilijana olisin kyllä jatkanut töitä niin kauan kuin olisin jaksanut/pystynyt, mutta työskentely tuollaisessa räkälässä ei minusta ole odottavanäidin paikka...

Mintho

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä ihan yökerhossa/anniskeluravintolassa.

Maksaako työpaikka erityisäitiyslomarahan vai kelan?

Vierailija
4/4 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti aikas kauan ennen kuin ekat rahat sain... melkein kuukausi että kannattaa varautua odottamaan.

Sun pitää lähteä siitä että menet työpaikkalääkärille jota pyydät kirjoittaan lausunnon työoloista. Siihen on olemassa valmis kelanlomake. Sitten voitkin sen ja palkkatodistuksen kanssa mennä kelaan. Mukaan tarvitset myös kopion työsopimuksesta (kela ei myönnä eärahaa jos olet extra joka kutsutaan tarvittaessa, työsopimuksen täytyy olla toistaiseksi voimassa oleva ilman mitään tuntimääriä...) mutta kelan sivuilta tai kelasta saat tarvittavat tiedot. Neuvolalääkäri ei kirjoita lausuntoa eärahaa varten koska ei tiedä työolojasi vaan sen tekee tosiaan työpaikkalääkäri. Niin ja neuvolasta saat vielä sellaisen lapun jossa " todistetaan raskautesi" .

Olipas epäselvästi kirjoitettu... Kysy jos et ymmärrä ;)

Mintho