Täti-lookista tuli mieleen
tehdä gallup. Kerro mitä sulla on tällä hetkellä päällä, hiusten malli, ikäsi sekä se oletko kotona vai työpaikalla.
Ap aloittaa: 40 v töissäkäyvä kolmen lapsen äiti, suora vaalea tukka ponnarilla ja päällä musta tyköistuva neulepoolo, farkut ja loaferit.
Kommentit (48)
Mustat suorat housut ja valkea/harmaa raidallinen tyköistuva kauluspaita 3/4 hihoilla, mustat korkarit. Hiukset ovat ruskeat, letillä ja niskassa lenksulla ns nutturalla. Meikkiä hillitysti ja mustat helmet
Ja ikä 34v
Vierailija:
46-vuotiasta ei mitenkään voi erehtyä sanomaan alle 30-vuotiaaksi =D
Itse saatan sanoa jos joku on aivan yliteinisti laittautunut ja pukeutunut, siis ikään sopimattomalla tavalla, niin saatan sanoa jotain kohteliaita kommentteja tuohon tyylliin koska tiedän että juuri sitä haluavat ja miksi tuottaisin pettymyksen ja olisin sanomatta. Mutta näin anonyymisti netissä voin kertoa että kyllä se ikä näkyy, ja tuskallisestikin jos yrittää näyttää itseään 20 vuotta nuoremmalta.
Tässähän puhuttiin lapsien kommenteista, tuskinpa he haluavat mielistellä kuten tämä kyseinen kirjoittelija (jonka täytyy vain hyväksyä että kuuluu helposti rupsahtaviin naisiin)
kun olin katsoamass tyttäreni uimakilpailuja. Voi jeesus minkänäköisiä uimakavereiden äidit olivat... miten hiukset, miten pukeutuivat ja miten vanhoilta näyttivät. Ihan vilpittömästi näytän heitä 10 v nuoremmalta vaikka olen varmaan 10 v vanhempi. Eikö ihmiset osaa katsoa peiliin ?
Päällä mustat suorat housut, musta pukeutumispaita ja oliivinvihreä viskoosi/elastaani neulostakki, vartalon myötäinen ja ohut. Jalassa korkeakorkoiset kävelykengät.
Toimistotöissä, 2 lasta ja ikää 27v. :)
Järkyttykää:
- 31 v.
- Yksi lapsi on ja toinen masussa tulossa
- Hoitovapaalla taloushallinnon töistä, myös opinnot yliopistossa työn alla
- Hiukset puolipitkät maantienharmaat, joita kirkastettu muutamalla vaalealla raidalla, harjattu jopa tänään ja kiinnitetty kahdella " nipsulla" kasarityyliin tötsäksi pois silmiltä
- Päällä miehen t-paita, oma flanellipyjaman paitaosa, raidalliset kalsarit, kymmenen vuotta vanhat puuvillapikkarit ja sukat (ehjät tosin)
Ulkona on sentään tänään jo käyty! :D
Vierailija:
Päällä mustat suorat housut, musta pukeutumispaita ja oliivinvihreä viskoosi/elastaani neulostakki, vartalon myötäinen ja ohut. Jalassa korkeakorkoiset kävelykengät.Toimistotöissä, 2 lasta ja ikää 27v. :)
Hiukset hieman yli olkapäiden, taipuisat ja punaruskeat, saparoilla tällä hetkellä, otsatukkakin löytyy. Ikää 26 vuotta. Vaatteina musta kapeahko pitkähihainen paita ja mustat Adidaksen suoralahkeiset " collarit" (valkosilla raidoilla), mustat sukat (+ alusvaatteet). Kotona olen, teen vain pätkätöitä. :P
23v, kahden lapsen äiti. Hiukset harjaamatta ja ponnarilla takana. Tummanruskeat hiukset. Päällä sininen kulahtanut poolo jossa jotain ruokatahroja, mustat kotihousut jossa myöskin ruokaa. Mustat sukat jalassa. Olen kipeä ja kotiäiti. Siistiydyn siihen mennessä kun mies tulee kotiin! On hehkeä olo joo =)
Päällä harmaat suorat fleecehousut ja avarakaula-aukkoinen, venyvä ja vanuva harmaa kotineule. Jalassa moniväriset, pitkävartiset villasukat. Tukka hunajanvaalea, pitkä ja sotkuisella myttyrällä (joku ponnarin ja nutturan välimuoto) niskassa tällä hetkellä. Sipaisu meikkiä, jonka laitoin aamulla lähtiessäni kirjastossa käymään.
Ja muuten, tuossa kun oli tuota ikänäkö-keskustelua, niin sen verran omaa näkökulmaani, että itse täytän seuraavaksi 31 vuotta; papereita on kysytty viimeisen vuoden sisään niin Alkossa kuin baarissakin. Ja normaalisti KUKAAN ei usko, että minulla on 8-vuotias lapsi. Pari vuotta sitten (olin siis 28) minua yritti iskeä vanhojentansseistaan tuleva kundi (luuli suurin piirtein ikäisekseen), mikä on erityisen huvittavaa, sillä toimin itse opettajana. Esimerkkejä siitä, miten minua luullaan järjestäen 10 vuotta nuoremmaksi on vaikka muille jakaa...
Olen pienikokoinen ja siloposkinen, pukeudun suhteellisen neutraalisti (esim. poolo, farkut ja loafterit). Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että toiset nyt vain näyttävät nuorilta (mikä ei edes ole vain ja ainoastaan positiivista)?
Kuviollinen pitkä hame, ruskea ohut neule paita. Virallisesti ruskeat, korolliset kengät, vaihdoin heti töihin päästyäni villasukkiin ja hain kaapista hätävaravillatakin päälle, kun palelee.
Hiukset pähkinän ruskeat, psimmät just olkapäille. Tällä hetkellä kaikki, mitkä kiinni saa niin takana kiinni. Eikä yhtään meikkiä naamassa, yleensä meikkaan jopa kotona ollessa...
Pistäydyn pikaisesti töissä, toimistolla ei ole juuri porukkaa ja siis EI asiakastapaamisia tänään...
Päällä tummansiniset farkut, musta-harmaa neuletunika ja mustat korkeakorkoiset talvisaappaat.
Vierailija:
Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että toiset nyt vain näyttävät nuorilta (mikä ei edes ole vain ja ainoastaan positiivista)?
Asiaa eivät ymmärrä nimenomman sellaiset jotka ovat IKÄISENSÄ näköisiä. Eivät voi tajuta että jollain on sellaiset geenit että todellakin on yli 45 vuotaana 30:sen näköinen. Kun tämännäköinen nainen (jos vielä pukeutuu muodikkaasti, meikkaa, laittaa hiuksensa) tulee normitätiä vastaan kaupungilla niin normitäti ei varmaan tajuakaan minkäikäinen tyyppi on. Ja varsinkaan jos omaan tuttavapiiriin/työpaikalle kuuluu vain ikäisensä näköisiä. Tai toisaalta ethän sinä voi tietää kaikien työtoveriesi ikää..... miten voit sanoa että kukaan heistä ei ole hyvin säilynyt yli 45 vuotias ?
Vierailija:
Asiaa eivät ymmärrä nimenomman sellaiset jotka ovat IKÄISENSÄ näköisiä. Eivät voi tajuta että jollain on sellaiset geenit että todellakin on yli 45 vuotaana 30:sen näköinen. Kun tämännäköinen nainen (jos vielä pukeutuu muodikkaasti, meikkaa, laittaa hiuksensa) tulee normitätiä vastaan kaupungilla niin normitäti ei varmaan tajuakaan minkäikäinen tyyppi on. Ja varsinkaan jos omaan tuttavapiiriin/työpaikalle kuuluu vain ikäisensä näköisiä. Tai toisaalta ethän sinä voi tietää kaikien työtoveriesi ikää..... miten voit sanoa että kukaan heistä ei ole hyvin säilynyt yli 45 vuotias ?
Jotkut näyttävät ihan oikeasti ikäistään nuoremmilta, ja jotkut ikäistään vanhemmilta. Niinhän se on, mutta...
Luulen, että ne jotka ovat kommentoineet negatiivisesti, tarkoittavat lähinnä niitä, jotka itse _luulevat_ näyttävänsä ikäistään nuoremmilta, vaikka totuus onkin keski-ikäinen tantta teinivaatteissa ja hiukset saparoilla, noin kärjistetysti.
Hiukset puolipitkät, " tuuheaksi" leikatut tummat, auki
Päällä farkkuhame, punainen Jackpotin T-paita, kietaisu neule, jalassa villasukat, hopeakoru yötä päivää kaulassa, sormukset, hopeiset korvakorut
Minulla oli päällä musta villakangastakki, mustat suorat kangashousut, loafterit ja kaulahuivi, serkullani jotain vastaavaa, joten olimme pukeutuneet nimenomaan " tädisti" ...Että silleesti.
Olemme molemmat pienikokoisia (minä 163/48, serkku n. 155/44) luulen sen vaikuttavan aika paljon asiaan.
- harmaat pillifarkut ja Espritin mustat saappaat, harmaa tunika.
- vaaleat farkut (EI mammamalliset eikä Fiorella tyyliä) ja vihreä trikoopaita, alla valkoinen toppi. Mustat Espritin citylenkkarit
- mustat trikoot, saappaat, pitkä musta pitsineule
Lyhyehkä tukka (ehkä eniten Huippumallihaussa Marjen ennen muodonmuutosta oleva tukka)
tässä tämän viikon vaatteet töissä. Ikä 45 v
Levis-farkut, chiemsee-trikoopaita.
Vaaleat pitkät hiukset ponnarilla.
Meikkiä ei ole vaan ainoastaan pigmentoidut rajaukset silmissä. Kauppaan laitoin huulikiiltoa.
Mä olen samaa mieltä, että yleensä on hyväksi näyttää ikäiseltään. Mutta sitä en ymmärrä miksi monet todella pukeutuvat 15 vuotta vanhemman näköisiksi. Oletteko nähneet uuten Paula Lehtomäen kuvia nyt? Hän näyttää viisikymmentä vuotiaalta. Ne hiukset...
Vierailija:
Minulta kysyttään paperit Tavastalla vielä 30 vuotiaana.... ja aina olen nuorempana kärsinyt siitä että olen lapsen näköinen aikuisenakin. Nyt siitä on vain hyötyä. Kaikki eivät ole samanlaisia - suurinosa naisita kun vain rupsahtavat tosi aikaisin... mutta on myös erilaisia ihmisiä. En pukeudu teinisti vaan muodikkaasti - siinä on ero.
Voin kuvitella sinut sieluni silmin !