G:Minkä kirjan viimeksi luit?
Itse luin Kate Holdenin enkelivaihde nimisen kirjan. Ja hyvä oli, kertoi narkkari/prostituoidun elämästä katuhuorana ja ilotalossa. Kaikkea se heroiini laittaa tekemään...
Kommentit (28)
Tykkään Sinisalon kirjoista, sopivan " epätodellisia" ja aika helppolukuisia.
Kohti on vielä vähän kesken. Se on vähän hidastempoinen, joten mua rupeaa aina nukuttamaan, kun luen sitä. Edistyy siis hitaasti.
toiset lukee vaan Steeliä, Vauva-lehteä ja iltasatuja ja Prisman mainoslehtistä
Tosin luin sen jo viime kesänä englanniksi, mutta Kaparin suomennokset on niin hyviä, että pitää lukea kirjat suomeksikin.
Taattua Marklundia.
Helppoa viihdettä.
Kirjailijaa en valitetavasti mista, joku Ruotsiin maahanmuuttaja se kuitnekin oli. Kirjastosta löytyi uutuushyllystä.
hauska ja viihdyttävä, taattua kaaria.
Nyt kesken tuo Itkosen Kohti.
Ihme, ettei ole aiemmin tullut luettua. Koskettava tositarina nuoresta tytöstä, jonka elämä on alusta asti täynnä tuskaa ja ahdistusta.
Ajoittain ihan kauhean pitkästyttävä kirja. Luin loppuun, mutta en tykästynyt.
Unien Angus. Moderni versio kelttiläisestä " unijumalan" tarinasta. Ihan OK kirja mutta ei mitenkään pysähdyttävä. Sen sijaan edellinen lukemani oli Petri Tammisen Enon opetukset, ja siitä kyllä innostuin. Oikea ahaa-elämys omankin mieheni usein minulle käsittämättömiltä tuntuviin tempauksiin... Nyt on tarkoitus lukea Tammisen muut kirjat, ehkä opin lisää suomalaisen miehen sielunelämästä! Olis joskus tarpeen kun ei aina jaksa käsittää kaikkee!
On muuten entinen työkaveri tuo Petri...
Hänellä on hauska, ekonominen kirjoitustyyli. Hiukan samanlainen kuin Tervolla, joka on toinen suosikkini.
Vierailija:
Unien Angus. Moderni versio kelttiläisestä " unijumalan" tarinasta. Ihan OK kirja mutta ei mitenkään pysähdyttävä. Sen sijaan edellinen lukemani oli Petri Tammisen Enon opetukset, ja siitä kyllä innostuin. Oikea ahaa-elämys omankin mieheni usein minulle käsittämättömiltä tuntuviin tempauksiin... Nyt on tarkoitus lukea Tammisen muut kirjat, ehkä opin lisää suomalaisen miehen sielunelämästä! Olis joskus tarpeen kun ei aina jaksa käsittää kaikkee!
Niissä on jotenkin hauskan leppoisa ja verkkainen tunnelma. Pitää aina mennä tekemään pannullinen rooibosia, kun lukee niitä...
Alkoi ketuttaa, kun en ikijnä tiennyt, millaista hahmoa tarkoitetaan viitattaessa Gatsbyyn. No, nyt tiedän. Ei järissyt maa.
Nyt kesken on Lionel Shriverin uusin, Syntymäpäivän jälkeen. Sitä luen hitaasti nautiskellen.
Oli yllättävän yksi yhteen elokuvan kanssa, tai siis toisinpäin :)
olen kyllä lukenut noita Mma Ramotswejakin, niissä on virkistävän erilainen ote tuohon perinteiseen (?) miehiseen alaan. Yhtä piristävä lukukokemus oli Joanne Harrisin Herrasmiehiä ja huijareita. Yllättävä dekkarityyppinen romaani, onkos tuttu sinulle?
Vierailija:
olen kyllä lukenut noita Mma Ramotswejakin, niissä on virkistävän erilainen ote tuohon perinteiseen (?) miehiseen alaan. Yhtä piristävä lukukokemus oli Joanne Harrisin Herrasmiehiä ja huijareita. Yllättävä dekkarityyppinen romaani, onkos tuttu sinulle?
Eikös tuo ole se suklaapuoti-kirjan kirjoittaja?
ja vaikka pidin elokuvastakin niin kyllä (jälleen kerran) kirja oli monta kertaa parempi kuin elokuva. Elokuvaa katsoessa monesti mielessäni ohjasin sitä uudestaan, jotta se vastaisi paremmin kirjaa! Jotenkin Juliette Binoche oli aivan eri tyyppinen kuin kirjan minä-hahmo, se häiritsi minua. Ja elokuvasta jäi fiilis että Johnny Deppin ja Julietten näyttelemät hahmot päätyy yhteen, mutta näinhän ei kirjassa ollut. Mutta sehän olikin tietysti vain yksi tulkinta romaanista!
Matkakuumetta...