Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

auttaako pään kaljuks ajaminen täiongelmaan?

Vierailija
15.04.2008 |

pojalla todettii torstaina täitä tarhassa ja mun piti hakea se pois. Ostin täishampoota ja pesin sillä kerran pojan tukan.

Eilen (ma) vein sen taas tarhaan ja kattoivat täikammalla löytyykö pojalta täitä. He löysivät yhden ja sanoivat että en voi jättää poikaa sinne.

Isukki jäi kotiin hoitamaan poikaa ja iltapäivällä se ajoi pojan pään kaljuksi ja sanoi että nyt ei ole täitä, voit viedä pojan tarhaan.

Mutta jäin miettimään voiko olla että pään kaljuks ajaminen poistaa täiongelman vai vielläkö on tartuttamisriski?

Uskallanko viedä pojan tarhaan?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitan sinne kohta viellä ja varmistan ja sanon että nettipalstalla sanottii että uskallan. :)

t:ap

Vierailija
2/11 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljuksi ajaminen ei poista täi ongelmaa. niiden munia saattaa silti jäädä hiuspohjaan. Eli jos maanantaina oli yksi täi, ja leikattu tällöin kaljuksi, niin kannattaa pestä hiukset pariin kertaan sillä täi shampoolla. Eli olla seuraava päivä vielä kotona ja viedä sitten vasta päiväkotiin/hoitoon. Ja suositushan on, että koko perhe tekee saman homman, petivaatteet, yms. vaihdetaan. Täi pystyy hyppäämään noin metrin matkan, joten tartuntavaara on melkoinen.

*Tarhan täti*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on siili niin sit voi olla viellä saivareitakin

Vierailija
4/11 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on tullut kahta eri mielipidettä. Mut jotenki sitä uskoo eniten tarha tädin puheisiin ku sil varmaan on kokemusta.

Meil on miehellä myös pää kalju ja mä oon kerran pessyt pään shampoolla. Eilen pyysin miestä kattoo näkeekö täitä eikä se nähnyt.

Soitin tänään jo kerran tarhaan mut se joka vastas niin sanoi et ei tiiä täistä mitään ja pyys soittaa puolelta uudestaa ku sit tulee semmoinen henkilö joka tietää. Se vaan että myöhästyn sit koulusta.

Isukki ei varmaan suostu enään hoitaa poikaa ku se sanoi että mun ois pitänyt vaan viedä eikä soittaa. Joten kaipa mun on jäätävä kotiin jos en saa jättää tarhaan.

:ap

Vierailija
5/11 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen tarhan täti

Vierailija
6/11 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivoo toinen tarhan täti

Vierailija
7/11 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos täällä on henkilöitä jotka ovat itse tarhatätejä ja sanovat että voin viedä tarhaan niin mäpä alan sit pukee tolle päälle ja aletaan lähtee. Ollaan muutenki jo myöhässä.

Kiitos avustanne. *hali*

t:ap

Vierailija
8/11 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...alle 5 mm tukassa, eli ei tarvitse edes ajaa kaljuksi, vaan lyhyt siilitukka riittää.

Tämä tieto on jostain apteekista saatavassa täiden häätö -oppaassa, eli pitäisi olla faktaa.

Vierailija
9/11 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä ei kukaan koskaan pääse eroon, vaan kaupungilla kassajonossa saataa täi hypätä kimppuusi. kamoon!

Vierailija
10/11 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varotoimeksi :)

Eli kunhan poika paranee tuosta oksennustaudista, ajetaan pää kaljuksi ja viedään taas tarhaan, kun on täiepidemia jylläämässä taas niin ajateltiin ettei turhaan oteta riskiä että tulisi meille täit :)

Poika on muutenkin kesät aina kalju, niin ei haittaa jos otetaan nyt vähän varaslähtö kesätukkaan ;)

Vierailija
11/11 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuun se iski ja äiti kyllästyi siihen rumbaan. Jollain kaverillani se oli hoitamattomana ilmeisesti, koska se vaan aina tuli uudelleen ja uudelleen.

Viimein tosiaan äiti kyllästyi ja leikkasi hiukseni pois. Arvatkaa itkinkö ja sainko traumat.

Kyllä vituttaa vastuuttomat vanhemmat, jotka vaan kuvittelee, että ' ei meidän Mikolla/Maijalla, koska mehän pestään hiukset joka päivä' ...