nimipäivien ja puolivuotisten juhlimisesta!??!?!?!?!
Siis itse en pidä Nimipäiviä minään, en muista edes millon mun omat nimipäivät on, enkä lastenkaan, teidän vain että jollain tais olla joulukuussa.
Meillä ei siis nimipäiviä noteerata mitenkään.
Sama on, et ei juhlita lapsen puolivuotisjuhlia.
No, kaverini, lapseni kummi juhlii näitä molempia ja odottaa että me mennään heille nimppareille ja puolivuotisille Lahjojen kera, samoin odottaa meiltä kutsua vastaaville Vaikka olen sanonut että meillä niitä ei vietetä.
Siis juhliiko oikeesti ihmiset nimppareita ja puolivuotisia, onko tää kovin yleistäkin??!
Kommentit (42)
Puolivuotisten juhlimisesta en ole kuullut, mutta omassa lapsuudenkodissa vietettiin kyllä nimipäiviä. Vieraita ei kutsuttu, mutta mummot ja naapurintäti muistivat pienellä lahjalla tai kortilla. Äiti teki ehkä kakkua.
Joku sanoi joskua, että nimipäivien vietto on itäsuomalainen tapa ja idästä itsekin olen.
Itse suomenruotsalaisena olen aina juhlinut nimipäiviä, ensimmäisen nimen nimipäivänä on avoin kutsu lähi suvulle ja kummeille ynnä muille läheisille. Silloin on max 5 sorttia tarjolla. Toisen ja kolmannen nimen nimipäivää on juhlistettu vain perheen kesken pienellä kakulla.
Lahjoja ei odoteta nimipäivänä vaan enemmän se muistaminen, "Hyvää nimipäivää" ihan kasvotusten.
Syntymäpäivät taas on min 6 sorttia tarjolla ja muutenkin kutsut lähetellään jo noin 4 viikkoa etukäteen.
Eli meille kuullu ihan sukutraditioon juhlistaa nimipäiviä