Onpa mulla lapsellinen kaveri
Soiteltiin aamulla ja ilmoitin kaverilleni, että en aio tänä jouluna vaihtaa lahjoja kenenkään kanssa eli en odota saavani häneltä mitään enkä aio hänelle mitään ostaa.
32v kaverini kuulosti siltä kuin olisin vienyt tikkarin lapsen suusta ja näin silmissäni kuinka hänellä alkoi melkein alahuuli väpättää
Kommentit (9)
tai sitten kaveri oli jo hankkinut sinulle lahjan ja hämmentyi.
Tuntuu että ihmisiltä on mennyt tämä lahjojen antaminen vähän yli. Eikös joululahjojen tarkoitus ole ilahduttaminen/muistaminen? Meillä on tapana ostaa kummilapsille lahjat ja pieni muistaminen vanhemmille kukka,suklaarasia tai vastaava. Eihän sitä nyt mitään suurta osta vaan sellasen "joulutervehdyksen"! On se musta ainakin tylyä yht´äkkiä ilmoittaa että mä en ainakaan osta lahjoja enkä odota muiltakaan. Voihan tollasesta asiasta sopia ja keskustella, mutta aika tylyä ilmoittaa yksipuolisesti..
tylysti ja kaverisi on siksi loukkaantunut
enää viitsi meille enempää ottaa kun niistä lahjoistakaan ei voi hankkiutua joulun jälkeen eroon kun kaverinin käy meillä aika useasti.
Nytkin ne kammottavat kipot ja koriste-esineet olen tunkenut kaapin pohjalle ja toivon että ne menevät jossakin vaiheessa rikki.
Kyllä mäkin loukkaantuisin jos kaverilla olisi tuollainen asenne! Varmaan kiva yrittää ilahduttaa toista, kun toinen ei osaa olla kiitollinen mistään!!
Liekö ap. Luultavasti jos olet tuohon samaan sävyyn ilmoittanut kaverillesi lahjahankinnoista, niin eipä ihme jos alahuuli väpättää.
taisit samalla päästä eroon koko kaverista samalla, vaan ehkä se oli tarkoituskin kun noin töksäyttelet.
oletko sen luokan sadisti että nautit toisen loukkaamisesta, nolaamisesta ja lyttäämisestä?
miten opetat lapsillesi empatiaa jos se sinulta puuttuu kokonaan itseltäsi?
oletko kylmän järkevä aina lapsillesikin heidän itsetunnon kustannuksella?
ja kerroin hänelle sen mitä olen tästä joulusta päättänyt. Ei aikuiset enää mitään pakkolahjoja tarvitse