Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi loukkaannun näistä (miehen sanoja ja tekoja)

Vierailija
14.04.2008 |

Mieheni on ihan tavallinen kotona viihtyvä, kotitöitätekevä, keskusteleva mies. Juo saunaluen ja pari lasia viiniä ruuan kanssa, hoitaa lapsia ja hellii minuakin. Miksi nämä seuraavat 2 asiaa loukkaavat minua paljon, en itse oikein ymmärrä, aika pieniä juttuja kuitenkin suhteessa loukkaantumiseni määrään:

1. Esim. Kun olimme viikonloppuna yhdessä puutarhamyymälässä hakemassa pihalla yhtä sun toista tarviketta, meillä oli keskenämme hauskaa ja hyvä henki. Lapsetkin olivat jotenkin aisoissa. Kotimatkalla bussipysäkillä istui nuori kaunis nainen. Kun auto ajoi ohi, mies vilkaisia peruutuspeilistä tätä naista. Minun tunnelmani, ihana perheen kanssa viettetty aamupäivä lässähti. Koin, etten riitä, tuo nainen edustaa jotain mitä mies todellisuudessa kaipailee - kukat ja pensaat peräkärryssä tuntuivat lähinnä naurettavilta. Perhettä tässä leikitään joopa joo. Tällaisia vilkaisuja on tasaiseen tahtiin silloin tällöin. Kun otan asian esille, mies joko kieltää koko asian, sanoo että kuvittelen tai sanoo katsoin vain ja sopertelee jotain epämääräistä. Minusta hän on epäkohtelias.

2. Melkein aina nähdessään minut vähissä vaatteissa, mies toteaa jotain vartalostani. Ei koskaan mitään pahaa. Ihastelee rintoja, sääriä tai jos olen pukeutunut vaikka juhlavasti ystäviemme häihin, ihastelee kiva kun sulla on hame, korkokengät pukevat sinua, pyörii ympärilläni kuin väkkärä. Olen ihan tavallinen, en mikään ihmeellinen. Jotenkin kuitenkin koen tämän kauniiksi tai seksikkääksi nimittelyn negatiivisena asiana. Miksi hän kiinnittä ulkoisiin asioihin niin paljon huomiota. Haluaisin huomiota ja rakkautta, vaikka pääläni olisi säkki ja tukka kuin peikolla. Nämä kaksi asiaa yhdessä saavat minut voimaan huonosti. En haluisi olla jatkuvasti jonkun katseen kohteena ja arvioitavana, vaikka tosiaan hän ei milloinkaan ole sanonut mitään pahaa. Koen, että olen jollakin kilpasilla kaikenmaailman bussipysäkillä istuskelevien tyttösten kanssa. Aina tulee nuorempia ja kauniimpia, jos mies ei minussa muuta arvosta, huonoon suuntaan tässä ollaan menossa.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää se, jos olemme keskustelemassa jostakin asiasta mieheni kanssa, ja huomaan hänen vilkuilevan muualle. (Muihin naisiin). Niin mielenkiintoista aihetta ei olekaan, etteikö hän bongaisi pitkää tukkaa ja hoikkaa vartta. Ehkä ärsyttävintä kaikessa on se, että itse olen samanlainen ulkoiselta olemukseltani, ainakin vielä toistaiseksi ja mielestäni tällainen on rumaa ja outoa, kloonit kiinnostavat. Näin meillä. Onnea vaan teille, joidenka miehillä on mielessä muutakin.

Vierailija
2/42 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet kuolaa aina kauniiden naisten perään. Paras vaan tottua..

Ja se yksi asia on aina mielessä. Paras tottua siihenkin.

Minun mieheni on jokseenkin samanlainen. Suhteemme parani kummasti kun hyväksyin asian. Mies ei muutu.

Opettele sinäkin nauttimaan siitä jos näet hyvännäköisen miehen!

Kevät mieltä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahiksia sätkä huulessa vai kilttejä perheenisiä, joista ei ikinä uskoisi? Ottaisin kenet vaan.

Vierailija
4/42 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistynyt mies hoitaa vilkuilun niin, ettei oma nainen sitä huomaa. Sama toimii toisinpäin. Totta kai jotkut parit harrastavat tätä yhdessä kyyläämistä ja arvostelua, mikä on minusta suoraan sanoen aika ällöttävää kulttuuria (toivottavasti eivät välitä lapsilleen tätä ulkonäkökeskeisyyttä... ), mutta useimmat ihmiset eivät tykkää siitä, jos oma kumppani ihailee avoimesti muita. Ihmisellä on vakaa pyrkimys yksiavioisuuteen, vaikka se ei ehköä biologisesti ole helppoa. Miehillä ei tässä suhteessa ole mitään erityistarpeita tai -oikeuksia, ne ovat kulttuurin luomuksia...

Vierailija
5/42 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä naisten " yhdessä katselemme kauniita naisia ja arvostelemme ja ihastelemme" -juttuja ollenkaan siksi miksi ne nainen haluaa nähdä. Näissä nainen yrittää valjastaa miehen katseen siihen harhaan, että muka itse olisi ohjaimissa tai edes mukana. Kyllä mies saattaa näinKIN muita naisia ihailla, mutta enpä usko että se siihen jää. On aivan eriasia jutella jostakin naisesta vaimonsa kanssa, kun todella katsella häntä vapaasti ihan itsekseen.

Vierailija
6/42 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vastatkaa nyt, pälyileekö myös muiden miehet toisia naisia, vaikka ovat oman vaimonsa kanssa jossakin. Onko toista yhtä törppöä olemassa,

Kyllä pälyilee ja katsoo ihan suoraankin, kääntyy ihan salaamatta. Joskus jopa vahingossa sanoo vau :-) Mutta mua se vain naurattaa, en osaa pitää tuota uhkana itselleni tai omalle viehätysvoimalleni. Korkeintaan voisin loukkaantua yleisellä tasolla, että miten se voi esineellistää naisia, mutta enpä jaksa enää sellaisestakaan kilahtaa.

Sulla on hyvä mies, joka arvostaa naiskauneutta. Hieno juttu, se ei ole sinulta pois, jos vähän silmä vilkahtaa ohikulkijankin suuntaan. Eniten mun korvaan särähti tuo sun ' tunnelman pilalle meneminen' , se on kyllä just sun omassa päässäs. Jos se kovan onnen tunnelma ei ois särkynyt siihen vilkaisuun, oisitko ehkä keksinyt jonkin muun syyn? Kun jouduit itse kantamaa enemmän ostoksia? Kun se ei attanut sua lapsen pukemisessa?

Vaikutat perfektionistilta ja nyt ois syytä löysätä vähän, opetella olemaan rennosti. Tunnelma ja hyvä fiilis tulee ihan itsestäänkin, ei sun tartte urakoida ja pinnistellä ja vaatia mulitakin samaa, että se kestäisi. Kaiken ei tartte olla kuin naistenlehdissä :-)

Vierailija
7/42 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet

a) Ne vilkuilevat kauniita tyttöjä, se on jokaisen miehen pahe, toiset tekevät sen vain salassa ja toiset julkisesti sille ei voi vain mitään.

b) Miehet ovat siis visualisteja, he pitävät siitä että näkevät kauniin naisen ja nauttivat kun nainen on kaunistautunut.

Ja sinä nauti kehuista, miehesi on tosissaan ja rakastaa sua vaikka sulla olisikin säkki päällä, mutta onhan se nyt itselläkin mukavampi katsella komeaa siististi pukeutunutta miestä kuin törky-moosesta

Vierailija
8/42 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olet ihana, hyvä äiti, mukava nainen, kaunis, iloinen.

Anna miehen vilkuilla ja huomaa kuinka sinuakin joku vilkaisee kaupassa, kadulla. . .

Vierailija
9/42 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) huono, ellei surkea itsetunto

b) asiasi ovat liian hyvin. Et pysty kehittämään draamaa kotitöistä tai lastenhoidosta kun miehesi niitä tekee, kehität siis draamaa tyhjästä

Vierailija
10/42 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei se mua haittaa. Itse saatan katsoa myös, jos oikein hyvän näköinen mies tulee vastaan.

Silti suhteemme on kunnossa, enkä koskaan vaihtaisi miestäni johonkin, vaikka olis kun hyvännäköinen.

Sen sijaan mielestäni ulkonäköä aika usein vähäntellään. MInulla itselläni on tyyli, jota myös mieheni ihailee. Meikkaan ja laittaudun lähes päivittäin. Odotan myös mieheltäni sitä. Toki välillä ollaan ihan rennosti naturellina eikä se mitenkään vaikuta suhteeseemme negatiivisesti.

Minunkin mielestä ap:lla on huono itsetunto. Nyt heti etsimään oma tyylikäs/seksikäs arkiminäsi, jotta voit varmoin mielin astella miehesi rinnalla eikä muutamat vilkuilut aiheuta mitään tuntemuksia.

Vierailija
11/42 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni tuntuu juttelevan lähinnä pyylevien tai lihavien naisten kanssa. Luulin että hän pitää " pehmeistä" naisista, mutta kun itse aloin lihoa komensi hän minut tarkkailemaan painoa ja lenkille.

Vierailija:

Lisään vielä, etten ole näistä juuri miehelle puhunut, saati ahdistellut. Olen vaan sitten ollut että aha, tollanen pitäis olla, niin vähäks aikaa riittäisin.

Vierailija
12/42 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuen päivästä saatan kuittailla takaisin. Mut yleensä en jaksa näin 10 vuoden jälkeen edes välittää. Niinhän se menee et katsoa saa ei koskea. :) Sen olen huomannut et miehet eivät osaa vilkaista ilman tuijottamista. Kyllähän se joskus... No varsinkin kesällä huomaa tuon tuijottamisen pännii.. Mut itse katselen äijiä sit samalla tavalla. Kyl nimittäin loppuu hyvin nopeesti.

Kuitenkin olen mieheni 2 lapsen äiti ja jos ei kelpaa voi lähteä kävelemään. Ero Ap:n ja minun välillä on et minä kerään niit katseita. Silti en jaksa niistä välittää.

Vierailija
13/42 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään tykkää siitä että mieheni joskus vilkuilee kauniita nuoria naisia. Mutta olen ajatellut asian näin että haluan juuri siksi panostaa omaan ulkonäkööni, että voin " kostaa" miehelleni. Sillä myös muut miehet katselevat minua silloin kun olen laittautunut, korkokengät, meikkiä tms. Haluan myös mieheni tietävän että laittaudun hänen takiaankin. Onhan naisen ulkonäkö iso osa siitä mitä mies meistä päivittäin näkee. En kyllä voi sanoa että laittaudun kotona yhtään enempää kuin kukaan muukaan suomalaisäiti.

Minun miehessäni on vain se ero, että hän on sanonut minulle inhottavia asioita vartalostani, kuten takamukseni on iso, laihdutus ei tekisi pahaa yms.

Pidä kiinni miehestäsi, laittaudu hänen mielikseen :) Ja hän rakastaa sinua kyllä muutenkin, miehet vain tarvitsevat muutakin silmäniloa kuin verkkarit ja t-paita.

Vierailija
14/42 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko teidän muiden miehet tälläisia 1, 2 ja loukkaannutko tai loukkaantuisitko sinä?

Vierailija
15/42 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on vaan tommoisia et ne katsoo jos on erikoinen, tai hyvännäköinen nainen. Etkö ite katso hyvännäköisiä miehiä jos niitä joskus tuolla kadulla sattuu näkemään (harvemmin mikä valitettavaa).

Tai tuijota itekin niitä naisia jos niillä on esim. tyrkkyvaatteet?

Ja mikset ota kehuja vastaan? Eri asia jos haukkuisi aina negatiivisesti sinua.

Vierailija
16/42 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se, että pitää sua kauniina tai haluttavana tee miehestä pinnallista joka on kiinnostunut vain ulkokuoresta. Vai luuletko että " sisäisen kauneuden arvostajat" ovat sokeita?

Vierailija
17/42 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa itsetunto-ongelmalta.

Vierailija
18/42 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se katseleminen haittaa? Me miehen kanssa kommentoidaan yhdessä, itsekin saatan sanoa että onpa kaunis nainen. Ja katselen kyllä itsekin mielelläni miehiä, heistäkin yhdessä juttelemme.

Pidätkö itse muuten siitä, jos joku mies katselee sinua? Siis joku muu, kuin oma miehesi.

Vierailija
19/42 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen on se, että miehesi rakastaa sinua, ja se, että hän rakastaa sinua saa sinut näyttämään hänen silmissään kauniilta, seksikkäältä ja haluttavalta. Eikä niin, että hän rakastaa sinua koska olet absoluuttisesti kaunis ja seksikäs.

Vierailija
20/42 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies saisi katsella peruutuspeilistä naisia niin paljon kuin huvittaa, jos mua kuitenkin kehuisi. Että näe mitään ongelmaa tässä ap:n tilanteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi