Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi loukkaannun näistä (miehen sanoja ja tekoja)

Vierailija
14.04.2008 |

Mieheni on ihan tavallinen kotona viihtyvä, kotitöitätekevä, keskusteleva mies. Juo saunaluen ja pari lasia viiniä ruuan kanssa, hoitaa lapsia ja hellii minuakin. Miksi nämä seuraavat 2 asiaa loukkaavat minua paljon, en itse oikein ymmärrä, aika pieniä juttuja kuitenkin suhteessa loukkaantumiseni määrään:

1. Esim. Kun olimme viikonloppuna yhdessä puutarhamyymälässä hakemassa pihalla yhtä sun toista tarviketta, meillä oli keskenämme hauskaa ja hyvä henki. Lapsetkin olivat jotenkin aisoissa. Kotimatkalla bussipysäkillä istui nuori kaunis nainen. Kun auto ajoi ohi, mies vilkaisia peruutuspeilistä tätä naista. Minun tunnelmani, ihana perheen kanssa viettetty aamupäivä lässähti. Koin, etten riitä, tuo nainen edustaa jotain mitä mies todellisuudessa kaipailee - kukat ja pensaat peräkärryssä tuntuivat lähinnä naurettavilta. Perhettä tässä leikitään joopa joo. Tällaisia vilkaisuja on tasaiseen tahtiin silloin tällöin. Kun otan asian esille, mies joko kieltää koko asian, sanoo että kuvittelen tai sanoo katsoin vain ja sopertelee jotain epämääräistä. Minusta hän on epäkohtelias.

2. Melkein aina nähdessään minut vähissä vaatteissa, mies toteaa jotain vartalostani. Ei koskaan mitään pahaa. Ihastelee rintoja, sääriä tai jos olen pukeutunut vaikka juhlavasti ystäviemme häihin, ihastelee kiva kun sulla on hame, korkokengät pukevat sinua, pyörii ympärilläni kuin väkkärä. Olen ihan tavallinen, en mikään ihmeellinen. Jotenkin kuitenkin koen tämän kauniiksi tai seksikkääksi nimittelyn negatiivisena asiana. Miksi hän kiinnittä ulkoisiin asioihin niin paljon huomiota. Haluaisin huomiota ja rakkautta, vaikka pääläni olisi säkki ja tukka kuin peikolla. Nämä kaksi asiaa yhdessä saavat minut voimaan huonosti. En haluisi olla jatkuvasti jonkun katseen kohteena ja arvioitavana, vaikka tosiaan hän ei milloinkaan ole sanonut mitään pahaa. Koen, että olen jollakin kilpasilla kaikenmaailman bussipysäkillä istuskelevien tyttösten kanssa. Aina tulee nuorempia ja kauniimpia, jos mies ei minussa muuta arvosta, huonoon suuntaan tässä ollaan menossa.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä se, käännän katseen vain muualle ja olen ajattelevinani jotain muuta tai nauttivinani miehen kehuista.

Ei se auta, eikä ole oikeinkaan vaientaa käsittelemättä sitä sisältä tulevaa pahaamieltä. En vain tiedä mitä tekisin.

Mies kyllä kehuu ja ihailee minua ja saavutuksiani muutenkin. Nyt tästä tuli mieleen, että sekin on minusta kurjaa. Enkö siis olekaan mitään jos en ole niin tehokas, nopea, hyvä työssäni ja ties mitä. Jos ei kehuisi, olisi varmaan vielä kurjempaa. Olette aivan oikeassa, taidan olla puolihullu.

Vierailija
42/42 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis toisten naisten katselemisesta, ei ikinä minun seurassani tai sitten olen puusilmä.

Minusta on ihanaa että mies huomioi minut, eli ei tod. vilkuile muita kun olen mukana. Sitähän en voi tietää mitä hän tekee kun en ole paikalla.

Yritän aina kuitenkin ajatella niin päin, että mina olen tosi ihana nainen ja mieheni on valinnut minut. Jos mies joskus jotakuta vilkaisee, niin hän unohtaa sen kyllä pian. Jos ajattelisin kaikkia naisia ketä mies saattaisi vilkuilla niin tulisin hulluksi, aina löytyy jostain parempi ja kiinteämpi, isotissisempi ja parempipyllyinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä