Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä ollaan. Kiitos vain huhuilusta. Joku sentään muistaa minutkin :D. Jokaista merkkiä hullunlailla tarkkaillen ja toivoen, että synnytys oikeasti käynnistyisi. Kaikenlaisia tuntemuksia on siis ollut useana peräkkäisenä päivänä, mutta ilo on aina loppunut lyhyeen. Torstaina jouduttiin jo mummi kutsumaan lasten luokse, kun tuntui lähdön koittavan. Niinpä oli turha hälyytys. Mummi asuu kuitenkin 350km päässä niin ei ihan pienellä varoitusajalla tänne ehdi. Jäi sitten muutenkin avuksi vähän ja odottelemaan josko jotain tapahtuisi :).

Olen täällä käynyt lueskelemassa juttuja, mutta en ole ehtinyt kirjoittaa kun lapset ovat olleet sairaana jo 1,5vk. Nyt on molemmilla antibioottikuurit käynnissä :(. Ahdistaa tämä sairastaminen. Pari lääkäriä kun näki, että olen viimeisilläni raskaana ja poitsu hirveässä vesirokossa, niin pyörittelivät kauhuissaan päätään. No tokihan mie huolestuin asiasta, vaikka olin kuullut, että jos äiti on itse sairastanut vesirokon, on vauva turvassa. Soittelin eilen sitten varalta synnärille ja tarkistin asian ja sain helpotuksen. Ei siis hätää.

Eipä tässä oikeastaan sen kummempaa. Kaikki keinot synnytyksen edistämiseksi on kokeiltu, mutta tuloksetta. Olenkin todennut useaan kertaan, että vauveli ei ole vielä valmis tulemaan.

Onnittelut kaikille vauvansa saaneille. NImimerkitkin on ihan hukassa, mutta tasapuolisesti onnentoivotukset kaikille :). Nauttikaa ihanuuksistanne!

Eveliinukka 38+3

Vierailija
22/92 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ensiksi ONNEA kaikille vauvautuneille!!! Teitä oli siellä niin monta ettei nimimerkit pysy muistissa..

Ja paljon voimia vaivoista kärsiville, täytyy taas itsekin liittyä siihen joukkoon.

Viikonloppuna alkoi vanha issiasvaiva nostaa kunnolla päätään ja nyt oon kaksi päivää kärvistelly kunnon selkäkivun kanssa. Vetää niin vietävästi vasempaan jalkaan että en tiedä mitä tekis!! Liikkuminen on tosi vaikeaa kun yhtään ei voi laittaa painoa sille jalalle. Tänä aamuna tein varmaan puoli tuntia töitä että pääsin sängystä ylös, milli kerrallaan.

Panadol ei auta p****n vertaa, ja mitään mobilateja kun ei voi käyttää.. Argh! Hierontakin tekee olon vain pahemmaksi..

Olisko kellään mitään hyvää vinkkiä noihin särkyihin?? :' (

Muuten masussa tosi rauhallista, liikkeitä saa juuri ja juuri sen kymmenen tuntiin. Ainut muutos taitaa olla se että maha on laskeutunut selvästi alemmas, enää ei tissit lepää kummun päällä, mahtaisko enteillä tulevaa koitosta..

Täällä myös " surkutellaan" esikoisen (2 ½ v.) kohtaloa, mitenköhän ottaa tulokkaan vastaan. On tottunut olemaan se huomion keskipiste.

Voi olla tietenkin että tää mamma ottaa sen kaikkein raskaimmin.. ;)

Supistustuulia toivotellen

äiti-05-08 rv 38

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimät onnittelut K3ngun kotiin vauvasta!! Voi kun mullekin kävisi vielä tänään samaten, että synnytys lähtiskin käyntiin vaikka nyt ei siltä kyllä yhtään tunnu.

Huomenna mua odottaa sitten käynnistys. Jännittää ja perhosia mahassa. Mieluiten lähtisi nyt vaan itsekseen tulemaan...

On se ihmeellistä tietää, koska viimeistään on vauva sylissä. :)

Ohtonalle 40+2

Vierailija
24/92 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinoudun sitten minäkin, alkaa meitä sen verran vähenemään kun mennään jo kuun loppupuolta kohden..

Todella moni saanut taas vauvansa syliin, onnea heille, ja burdella kivat sivut tosiaan, itse en jaksa tuollaisia värkäillä vaikka mukava oliskin..

muutama oli menossa käynnistykseenkin tällä viikolla.. TSEMPPIÄ!! toisaalta varmaan ihana kun tietää millon saa viimein vauvan nähdä..

äiti-05-08 kärsi iskias kivuista, kamalaa, en osaa edes kuvitella miltä tuntuu mutta koita jaksaa..

Hendu ymmärrän turhautumisen, sitä kun niin kovasti oottaa jotain ja sit joutuukin oottamaan vielä lisää niin se kyllä ketuttaa ja siinä vaiheessa menis vaikka mieluummin leikkaukseen ettei tarttes oottaa, mut sit taas kun tulee järki perässä niin ehkä se alasynnytys on kuitenkin parempi vaihtoehto jos se on vain mahdollista.. toivottavasti selviää pian miten se hissu siellä mahassa nyt majailee... :)

muutamalla oli tulossa iso vauva, mua kans pelottaa se ajatus kun tämä tulokas taitaa olla isompi kun esikko, maha ainakin kasvaa ylemmällä käyrällä ja tuntuukin isommalta.. tässä vähän haaveilen että lähtis tälläviikolla tulemaan nii ei kasvaisi kovinkaan isoksi, painoarvioon en kuitenkaan pääse kun ei ole mitään hälyttävää..

mulla on kans alkanut unien näkeminen vauvasta, lähinnä ne keskittyy siihen minkä näköinen tuleva vauva on.. jotenkin sitä jännitän enemmän tuleeko isäänsä vai minuun.. ( mies on marokosta) ja onko tukkaa ja tummat silmät vai vaaleat.. esikko on perinyt isänsä värit.. noh unissa on ollut sitten harmaatukkasta vauvaa tai vihreä silmäistä, millon mitäkin :D

tällaista tälläkertaa, pitäs saada jostain taas energiaa että jaksais tehdä kotihommia, mutta tää taitaa olla taas näitä päiviä :(

rinoa 38+6

Vierailija
25/92 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mauinna kyseli edellisen synnytyksen kestoa. No, ensisynnyttäjäksi sekin oli nopea, kokonaiskesto vähän vajaa 4 h, ponnistusvaihe 12 min ja jälkeiset melkein heti siihen perään. Esikoisesta ehdittiin olemaan sairaalassa noin tunti, olin tullessa 4 cm auki, mutta se loppu avautuikin sitten alle tuntiin. Äitini ja äidinäitini ovat myös nopeita synnyttäjiä, joten eipä ole tulleet yllätyksenä. Esim. tämä kuskina ansiokkaasti toiminut siskoni, joka on äitini toinen lapsi, tuli maailmaan vajaassa tunnissa siitä, kun äiti tajusi aamukaffepöydässä, että " tää on nyt sitä" . Ja meille molemmille on sanottu, että jos kolmatta meinaatte, niin olkaa lähtökuopissa jo pari viikkoa ennen laskettua aikaa. Ei mua kyllä pelottanut, että autoon syntyy, koska ponnistamisen tarve tuli vasta salissa sisällä ollessa.

Kiitos kommenteista Emmis, hyvä kun jonkun mielestä oli kiva lukea. Itse luin lämmöllä Burden kertomusta. Itse vaan ei voi samalla lailla fiilistellä, kun kerran mä en osaa synnyttääkään rauhassa, vaan hirmuisella höyryllä sekin homma! :-D

Murmeli kasvaa kohisten, oli sitten torstain saanut yli 200 g lisää painoa eilisen neuvolaan mennessä ja pituuskin oli 49,5 cm.

Tsemppiä kaikista vaivoista kärsiville ja supistustuulia etenkin lasketun ajan ohittaineille! Kun sen ikuisuuksiin venyvän odottamisen tuskan on kokenut, niin en voi kuin lähettää jaksamista ja pitkää pinnaa teille kaikille. Ja minäkin olin kyllä satavarma, että yliajalle mennään...

Winku ja Veera, kohta viikon vanha

Vierailija
26/92 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli neuvolasellaiset... Ei mitään ihmeitä tosin tiedossa:

rv 38+2

pissa puhdas

sf 33

syke 136

RR 110/80

tarjonta rt ja KIINNITTYNYT!!! YES!!!

Siinä kaikki mitä tehtiin, hemppahan multa otettiin viikonloppuna sairaalassa ja oli mulle hurjat 128 joten hyvin on Maltofer mulla tehonnut. Äärettömän positiivisesti olin yllättynyt että nyt lopultakin vauva on kiinnittynyt, tosin on niiiiin juilinut tonne jalkoväliin useana iltana että aavistelin jo asiaa... Nyt jo kätilö toivotteli hyää synnytystä ja käski sitten varailla jälkitarkastusaikaa joten toivottavasti ei enää nähdä kun mun seuraava aika on vasta lasketun ajan jälkeen!!

Voi apua, mun pitää lähteä hakemaan esikko kerhosta!!! Mä oon näköjään jo myöhässä *kele*

Emmis 38+2

Vierailija
27/92 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ensin taas onnittelut! Onnea vauvasta k3ngu!! Ja karru ja -Zantra- tais sit tosiaan kans lähtee..?! bd

Niin, mulla oli tänään se äitipolikäynti ison vauvan takia. Lääkäri sai vauvan kooksi 4,6kg eli ihan yhteneväinen sen ta:lla tehdyn ultran kanssa. Vettä oli myös vähänlaisesti jäljellä, viikot mulla on nyt 40+5. Lääkäri sanoi suoraan että noin isoa vauvaa ei lähdetä käynnistämään, riskit liian suuret. Eli antoi kaksi vaihtoehtoa, joko odotetaan vielä että synnytys lähtee itsestään käyntiin (mulla oli vielä täys kanava jäljellä, sormelle auki, vauvan pää ei kiinnittynyt) ja ollaan tarkassa sektiovalmiudessa synnytyksen ajan tai sitten vaihtoehto 2: leikataan suosiolla. Ja minä valitsin sektion. Sain jo torstaille ajan kun lääkäri sanoi että pitäisi mielellään tällä viikolla tehdä.

Nyt on tosi helpottunut olo ja oon ihan innoissani että kaks yötä enää! Mut siis päällimmäinen tunne on todella helpotus vauvan puolesta, ehdin jo niin pelätä että se jää jumiin synnytyksessä ja solisluu murtuu tai menee käsi sijoiltaan tai jotain vielä paljon pahempaa... Eli siis jos joku on synnytyksen jälkeen kipeä, se olen minä eikä vauva! Ja se on nyt pääasia. Sanoivat vielä, että jos lähtee syntymään itsestään ennen torstaita, niin pikaisesti vain päivystykseen niin leikataan heti.

Ohtonallelle ja vivalle hurjat tsempit huomiseen käynnistykseen!! Ja jos oli vielä muita, jotka unohdin, jotka huomenna menossa.

On tosi kiva lukea kun olette jaksaneet laittaa noita synnytyskertomuksia tänne, esim. Winkun kertomus oli tosi vauhdikas!

Tsemppiä hendu, ymmärrän kyllä täysin sun pahan mielen, mut yritä kaivaa tilanteesta niitä positiivisia puolia! Onhan se kuitenkin ihanaa jos pääset kokemaan normaalin synnytyksen ja toivut synnytyksestä nopeammin. Vaikka takuulla harmittaakin kun on jo asennoitunut tapaamaan vauvan tiettynä päivänä! Kyllä muakin harmittais.

Ai tosiaan mirpa olikin vielä siellä mun kanssa samoissa ajoissa! No, katsotaan kumpi jättää kumman ensin ;) . Lupaan lähettää sulle joka ikisen supistuksen joka tännepäin yrittää, täällä niitä ei kaivata!!

Hei, kellohan on jo noin paljon, mun pitää lähteä neuvolaan..! En uskaltanu perua aikaa kun en tienny mitä äitipolilla sanovat niin nythän pääsen itse kertomaan neuvolantädille kuulumiset! Supparituulia!!

- helpotuksesta kevein mielin vanilja ja jättiläishippunen rv 40+5

Vierailija
28/92 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niinpä ne pienet syntyivät. Elektiivisellä sektiolla 10.4.2008 klo 11.21 POIKA ja klo 11.22 TYTTÖ!!!

Poika painoi 3305g ja oli 50cm pitkä. Tyttö taas 3005g ja 50cm. Säästyttiin hienojen kokojen takia siis sokeriseurannalta ja muulta häsellykseltä. Lapset ovat terveitä ja kauniita. Veli siskoaan rauhallisempi tapaus.

Kaikki meni mainiosti ja pääsin jo samana iltana ylös sängystä vessaan. Pienessä morfiinipöllyssä kokemus oli vertaansa vailla;)

Sunnuntaina päästiin kotiin ja nyt ihmetellään miten voikaan elämä olla näin ihmeellistä. Olo on äärettömän onnellinen ja kiitollinen.

paljon onnea myös muille vauvansa saaneille ja hirmuisesti jaksamista loppuajan odotukseen!!!

-Bea, tyttö ja poika-

Vierailija
29/92 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vauvat, miten ne voivatkaan saaha hyvälle tuulelle! Ihanaa kuulla K3ngun vauvautumisesta ja siitä, että Bean pienet olivat nuin hienon kokosia ja sektio meni kans hienosti ja Bea on nuinki hyvässä voinnissa!

Omassa masussa ei juuri tapahu uutisaiheita, vaikka tänään oon pessy 7 ikkunaa, saunan, kylppärin, kodinhoitohuoneen ja vessan... Hitsi ettei siis kerrassaan mitään tuntemuksia, taitaa olla tuolla yksiössä vieläki liian lokosaa meän vauvelilla. Mutta ei pijä valittaa, saapa näitä hommia tehtyä ja olo on kuitennii aivan hyvä, kuvittelen vaan ajottaisten napakoitten suppareitten päästävän pian tositoimiin ja se on henkisesti hermojaraastavaa. Osaankohan sitten aikanaan tositoimien tullen minnekkään ees lähteä, niin kaukaselta se jotenki tuntuu, että sitä pääsis pianaikaa synnyttämään. Sori, marmatin mie siltikki!

Mukava kuulla Eveliinukasta! Toivottavasti teän sairastelut on pikkuhiljaa takanapäin ja sieki pääset tositoimiin terveenä, jos aattelen ittiäni sun paikalle, niin olispa tuskaa ku ensin sie jouvuit makaamaan ikuisuuksia ennenaikasten supistusten takia ja nyt ei sitten tapahu mitään mainittavaa.

Ihanaa, että Vanilja on saanu asialliset kommentit ja sektioajan torstaille! Voimia ja tsemppiä Vivalle ja Ohtonallelle tosiaan huomista ajatellen!

Nyt pitää lähtiä ruokkimaan lasta -ja mummoa -ja itteäniki!

Hymyterkuin Hanna ja masukki 40+1 (esikko muuten synty 40+1...)

Vierailija
30/92 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava lueskella synnytysjuttuja, tuntuu omalla kohdalla vielä niin epätodelliselta että joskus itsekkin pääsisi hommiin.. Ei mitään tuntemuksia ole siihen suuntaan. Eikä onneksi kyllä ole mitään suurempia vaivojakaan joten kyllä tässä vielä pystyy odottelemaan jos vaan saa ajan kulumaan jotenkin. Ainoastaan öisin jos kääntää kylkeä vähänkin varomattomasti niin tuntuu kuin maha ratkeaisi auki.. Ja selkä paukkuu ja rutisee kamalasti ja nivusiin sattuu, mutta kun täältä lukee verenpaineidensa ym. kanssa taistelevien ongelmia niin oma olo tuntuu oikein aurinkoiselta. Tsemppiä vaan kaikille!

Tänään kävin neuvolassa pikaisella viiden minuutin tarkistuksella.. Tässä kuulumiset:

rv 38+5

paino - 300g (tullut tähän mennessä yht.13,6 kiloa)

hb 141

sf 32,5, viimeksi 33 cm.

Raivotarjonnassa edelleen siellä roikutaan.

Ensi tiistaiksi varailtiin uutta aikaa ja hoitaja sanoi että jos mua ei kuulu sinne niin ymmärtää että olen sitten lähtenyt synnyttämään mutta että kannattaa ensisynnyttäjänä varautua odottelemaan että voi mennä yli.. Joo, löinkin vetoa työkavereiden kanssa ennen kun jäin lomalle että vappuna se vasta syntyy jos silloinkaan.. No, ei tässä joka tapauksessa enää kovin montaa viikkoa tartte odotella.

Kärsivälliset odotuksen jatkot kaikille!

Vierailija
31/92 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni tyttäremme syntyi 13.4.08 kello 11.17.

paino 3180g

pituus 49cm

hattu 34cm

rv 38+1

Jouduin synnärille jo perjantaina, mutta synnytys ei edistynyt eikä supistelut loppuneet millään. Sunnuntaina sitten pienten toimenpiteiden jälkeen tyttö tuli niin vauhdilla, ettei isä kerinnyt paikalle syntymähetkellä. Ponnistusvaihe kesti hurjat 7 min (onneksi sentään kätilö kerkisi ottamaan kopin..). Kirjoittelen enemmän, kunhan tämä olo vähän kohenee.

Lillero ja sunnuntailapsi

Vierailija
32/92 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea K3ngu, Bea ja Lillero vauvautumisistanne!!! Ihana lueskella noita vauvauutisia!!!

Nyt ei ehdi enempää, vien tuon meidän hippusen kylpyyn, toinen kun siitä niin kovasti tykkää, silmät suurina tapittaa miuta suoraan silmiin ja ihan hiljaa kuuntelee ja nautiskelee lämpimästä vedestä :) Ihana!!!

Niina ja neitonen 1vk 1pv

Vierailija
33/92 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla vielä jakauduttu/jakautumassa eikä näillä puhein käynnistetä (ainakaan vielä).

Hemppa mulla on aina ollu huono, 120 korkeimmillaan ei-raskaanakin. Perjantain labroissa hB oli 94 ja serotoniiniarvo 6, joten lääkäri kirjoitti lähetteen polille kontrolliin. Aika on ilmeisesti jo heti loppuviikosta. Saavat kyllä tutkia samalla alakerran tilanteen, eilenkin supisteli ja vihloi ei-niin-kivasti... Toivottavasti on jotain saanu aikaseks! Tuskimpa me sitä varaslähtöä silti otetaan ;)

ONNEA jälleen kaikille vauvautuneille <3 Hyvän kokosia nuo bean pienet olivat olleet :)

t.Ufa rv38+4 (tai rv39+5)

Vierailija
34/92 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lillerolle ja Bealle aurinkoiset onnentoivotukset hippusten johdosta! Hienoa, että Bean pienet ovat jo noin hyvän kokoisia.

Eveliinukalle tsemppiä pienten potilaiden kanssa. Mie olen kaks päivää kauhulla odotellut onko meidän tytsyjen aivastelu ja nenän tukkoisuus " vain" allergiaa vai flunssan alku. Pliiiiis, en halua itse enää mitään tautia tähän päälle.

Ihanaa, kun tuo aurinko armas tekee ihmeitä! Eilisen esillehuutelun jälkimainingeissa näyttäis koko loppuviikon olevan upea sää!!! Jotenkin sitä aina saa ladattua tuo aurinkovoimaa itseensäkin tälleen keväällä!!! Tänään osa hupenikin jo tuonne katsastuskonttorin ja vakuutusyhtiön ja maistraatin sokkeloihin. Piti hoitaa erinäisiä asioita, mutta yllättäen aina puuttui jokin tieto tai allekirjoitus oikeasta kohtaan. Vielä kun juoksuttivat paikkojen välissä ihan vaan sikis, että tänään ei täällä ole asianomainen hlö töissä, niin nätisti sanottuna kyllä KETUTTI! Huomenna uusi yritys. Aamusta pitäis mennä esikoisen kanssa kouluuntutustumisreissulle, joten siinä se päivä sitten hujahtaakin.

Oma olo edelleen yhtä paksu ja pyöreä, kävin sentään kampaajalla nauttimassa hetkestä vain itseään varten. Hiukset lyhenivät kivasti. pitänee huomenna laittaa kotona vähän väriäkin, niin kevättä ois sitten muuallakin kuin " rinnassa" !

Ohtonallelle ja Vivalle huomiseksi tsemppiä ja Vaniljalle torstaiksi kanssa! Jäädään jännityksellä odottelemaan kuulumisia!

Pahnu

Vierailija
35/92 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

UfaKuk kirjoitteli noista hemoglobiniarvoista. Aika matala on sulla normaalistikin tuo hemppari. Mä meen perjantaina äitiyspolille ihan muutenkin kasvukontrolliin ja samalla varmaan kuulen lääkärin mielipiteen tämänpäiväisistä labratuloksista. Mulla oli viime viikolla se hb 97 ja tämänpäiväiset olikin jo noussu viikon tuplarautahevoskuurin jälkeen 104:ään! Kaikki punasoluihin viittaavat arvot on kuitenkin viite-arvojen ulkopuolella ja ferritiini oli 5 (13-150). Neuvolatäti sanoi, että toi ferritiini mittaa niitä rautavarastoja. Kaivoin vanhoja hb-arvoja ja mulla on tosiaan ilman raskautusta ollut 135-140 tuo hb, joten ei ihme jos " äiti on vähän väsynyt" .

Oikein ihania vauvauutisia on kuulunut jälleen. Niin ja hyvä että Vanilja82 sai sektioajan torstaiksi, niin ei tarvitse murehtia vauvan suurta kokoa. Kaikista tärkeintä on, että lapsi syntyy turvallisesti, ja pystyt vielä vähän rentoutumaan ennen synnytystä. Mulla sekin on vielä edessä. Minäkin kun oon tavallaan ensisynnyttäjä kun viimeksi oli pakko tehdä kiireellinen sektio. Perjantaina kuulen miten isoksi tämä asukki on kasvanut.

Hyviä yönjatkoja,

Olga-Severiina 38+6

Vierailija
36/92 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se maaginen laskettu aika,mutta eipä ainakaan vielä mitää merkkejä siihen suuntaan että tulis lähtö sairaalaan.kaikki jutut on valmiina.kohta pitäis lähteä viemään isompia lapsia kerhoon ja sitten kotiin imuroimaan ja pyykkiä pesemään.

mutta nyt touhottamaan ipanoille vaatetta päälle.

aurinkoista päivää mammoille!

t:äityliini-81 ja vaavi ja isommat lapset

Vierailija
37/92 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut kaikille vauvautuineille, Bean " pienet" oli sitten ihan tavallisen vauvan kokoisia :) Ihanaa kun nämä meidän kaksostenodottajat ovat selvinneet niin loistavasti vauvojensa kanssa, muistan kun silloin alussa molemmilla huoli oli kova. Riskit tietysti on isommat kuin yhden kanssa mutta onneks kaikki on mennyt hyvin! Lämpimät onnittelut siis vielä kerran!!

Nyt unohtui jo nikit mutta eikös eilen ollut ainakin muutamalla käynnistys tai sektio? Ja tänään Vaniljalla? Muistanko nyt oikein? Tsemppiä kaikille ja tietty myös niille joille tulee se luonnollinen lähtö ;) Tuntuu että ihan joka päivä nyt joku huhtihippunen löytää tiensä ulos, voi kun meillekin...

Ufa, ootkos ihan varma että sulta on katsottu seratoniiniarvo? Ettei ois ferritiini tuo mistä kirjoittelit? Kukas muu se nyt kans olikaan jolla kans alhainen hemppa ja ferritiini 5 tai 6? Been there done that voisin sanoa, tosin ei raskaana ja pelkästään runsaiden kuukautisten takia. Mulla tosin toi ferritiiniarvo oli niiiin pieni että edes TAYS:n koneet eivät pystyneet enää arvoa määrittämään. Olin sitten Maltofer-kuurilla (80 tippaa päivässä aluksi) yli puoli vuotta... JOten muistakaahan jatkaa sitä raudan syömistä koko ajan sittenkin kun vauvat ovat jo maailmassa!! Jälkivuoto kun ei tuu asiaa helpottamaan...

Mettäntyttö tais olla se joka kyseli noista tuntemuksista ennen synnytystä... Mä olen kans eniten surrut sitä että esikoisen asema muuttuu nyt ikuisesti vaikka AINA olen halunnut enemmän kuin yhden lapsen. Ja enemmän kuin kaksikin. Mutta nämä tuntemukset ovat yllättäneet siis minut kun tuo esikoinen on niiiin isin ja äidin kulta kun meillä ei täällä Ruotsissa ole sitä tavallista tukiverkkoa vaan ollaan aina kolmisin liikkeellä. Eli poika ei oo juuri oppinut vanhempiaan jakamaan eikä myöskään olemaan ilman meidän huomiota. Mutta uskon että pitkässä juoksussa tekee vain ja ainoastaan hyvää kovaluonteiselle pikkupojalle vaikka varmasti tulee tekemään tiukkaa äidin hermoille monestikin...

Eveliinukalle piti sanomani tuosta vesirokosta että täällä Ruotsissa ei päästettäis synnäriltä kotiin jos kotona on vesirokko!! Siis raskaanaollessa ei oo mitään ongelmia mutta jos kotiutuu vastasyntyneen kanssa joka hädin tuskin on alkanut tissiä imemään niin täällä ainakin väittävät että suoja ei silloin ole vauvalla riittävä. Mähän jouduin tonkin asian selvittämään kun meillä just rokko oli joten suosittelen kysymään vielä sitten kun olet kotiutumassa!! Toivottavasti tässä(kin) asiassa ruotsalaiset ovat vain ylisuojelevia...

Omassa navassa ei mitään ihmeitä. Esikoisen vien kohta hoitotädille ja sitten lähden kaverin kanssa shoppailemaan. Olen jo piiiiitkään himoinnut yhtä haalaria Polarn ja Pyretistä ja nyt mun on lopultakin pakko antaa himoilleni periksi ;D Meillä kyllä _periaatteessa_ on kaikki vauvalle jo mutta kun esikko syntyi kuitenkin tammikuussa niin niin paksuja kokopukuja ei tälle vauvalle voi tietenkään käyttää. Eikä mulla ole aikaisemmin kuin Reiman fleecehaalari hankittuna joten olen tämän ansainnut ;DD (Mulla on siis aina huono omatunto shoppailusta kun tuntuu noita lastenvaatteita olevan ihan _sairaan_ paljon).

Nyt tarvii mennä, mukavaa päivää kaikille ja suppareita niitä odottaville (eikhän me jo kohta kaikki niitä haluta ;D)

Emmis, esikko 01/06 ja poju 38+3

Vierailija
38/92 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Bea ja Lillero vauvoista!! Kiitos myös synnytyskertomusten kirjoittelijoille, mukava lukea niitä.

Minä lähden nyt käynnistykseen, jännittää kamalasti. Pitäkää peukkuja, että kaikki menee hyvin!!

Ohtonalle 40+3

Vierailija
39/92 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut vauvansa noutaneille! Bean " pienet" oli kyllä tosi hienon kokoisia, kun vertaa tähän omaan hippuseensa. En saata edes kuvitella raskaana olemista moisen masun kanssa, kun itse olin ihan tuskastunut jo tuon yhden Bean kaksosia pienemmän vaavin kanteluun.

Ohtonallelle ja muille käynnistykseen lähtijöille isot tsempit! Kalkkiviivat viivat näkyy jo ja maalissa palkinto on mitä parhain. Tulkaa sitten kertomaan, että minkä merkkisiä hippusia tuli ja miten synnytys meni.

Omaa napaa sen verran, että alapää on vielä kipeä, mutta huomattavasti parempi, kuin viikonloppuna. Paino tippuu tältä mammalta huristen, alkaa jo hirvittää. Syön kuin hevonen, mutta niin vaan tuo neiti imee maidon mukana äidin rasvat. Maailman paras rasvaimu! *hih*

Winku ja Veera supersyöjä

Vierailija
40/92 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kyselyistä. Joku siis muistaa minuukii vaik niin harvakseltaa muistan ilmoitella ittestäni.

Oltii isovanhemmilla noin viikko eikä miehen vanhemmilla oo konetta, meikäläisillä kyl oli, mut en viittiny siel kirjotella. Itseasiassa palauduttii kotii jo viikko sit, mut on ollu kaikkee hommaa, etten oo paljoo koneella ollu.

Eilen yritin käynnistellä synnytystä ja levittelin takapihalla lumia ja siivoilin kukkapenkkejä kontillaa, mut mitäpä tuo sai aikaan. Ei mitään ihmeellistä. Kipeen selän vaa. Huomenna ois taas neuvola. Jos jaksais sen jälkee kirjotella. En oo saanu esikoista tällä viikolla hoitoo ku isäntä menee Imatralle töihi ja vie auton mennessää. Ollaa sit tapeltu tääl kotona. Tais iskee esikoiselle uhma. Ei nukkuis päikkäreitä, hakkaa, haukkuu ym kiukuttelua. Ihan yks kaks. Vai voisko olla ku isi oli viime viikon kotona et nyt on vierotusoireita, en tiiä?!?

Mie aloin nyt yks kaks kiinnostuu kestovaipoista. Olin aluks et oon laiska enkä jaksa sitä hommaa. Mut nyt oon miettiny et ihan sillee oman jaksamisen mukaa jos kokeilis. En kyl niistä mitää viel ymmärrä. Enkä omista ku sen oudon mallisen minkä sain äippäpakkauksesta, mut... Jos pikku hiljaa....

Mut ISOT ONNITTELUT VAUVAN saaneille perheineen ja etenkii Niinalle, naapurille. Kunhan mie saan oman nyssäkän tuun sit käymää...

Tsemppiä kaikille sektioihin ja käynnistyksiin ja suppareita kaikille niitä toivoville. Ja jo ittellenikii....

Terkuin Tytikkä rv 38+1