Oma pino meille, joilla jo IVF/ICSI/PAS-lapsi ja toista " tekemässä" !
Mahtaisiko meitä löytyä pinoksi asti? Itselläni on 1,5 -vuotias tyttö joka useiden ICSI-hoitojen jälkeen syntyi lopulta PAS-hoidosta vuonna 2006.
Nyt aloitin juuri pistämisen eilen - toisesta lapsesta siis haaveillaan. Huih! Olen 34-vuotias.
Kommentit (4)
Tyttö ja poika täyttävät ensi kuussa jo 4. He saivat alkunsa ekasta pakastesiirrosta, joka tehtiin ihan luonnolliseen kiertoon. Nyt pakkasessa on vielä 8 alkiota, joista toivoakseni pääsen ennen naikkarin kesälomaa hakemaan yhden kyytiin.
Valitettavasti hoitosuunnitelmaa ei tälle yritykselle voida tehdä täällä oman kunnan keskussairaalassa, vaan joudun nyt jonottelemaan aikoja Helsinkiin. Toivottavasti selviän luonnollisella kierrolla vieläkin, vaikka nyt en enää ihan niin nuori ja vetreä olekaan kuin viimeksi. Olen itse 30.
Olen pistellyt sunnuntaista asti Puregonia ja tänään kävin sitten ultrassa. Munarakkuloita on komeasti 15 ja ne ovat jo niin isoja, että tuli kiire pistää jarrupiikki heti aamulla klinikalla! Toivottavasti eivät nyt pääse ennen aikojaan karkuun - alkoi pelottaa ihan sikana.
Pistän tänään vielä toisen Orgalutranin ja jatkan Puregonia ja Orgalutrania vielä lauantain ja sunnuntain. Maanantai-iltana sitten irrotuspiikku ja keskiviikkona punktio. Hui!
Vatsa on jo aika kipeä ja tosi turpea. Saas nähdä kuinka pahaksi äityy ennen keskiviikkoa. Kamalinta on se, että mieheni ei pääse punktioon mukaan eikä ole illallakaan sitten kotona - siemenet sentään ehtii kiireessä ruiskauttaa klinikalla aamulla. ; )
Tämä uudelle hoitorundille lähtö on rankempaa kuin kuvittelin. Pelottaa se punktio kun aiemminkin tulin siitä hirveän kipeäksi. Ja uhmaista puolitoistavuotiasta pitäisi jaksaa ilta hoitaa kuitenkin...
Meillä tuli aiemmilla hoidoillakin usein tosi hyvin munasoluja ja ne hedelmöittyivätkin varsin hyvin, mutta sitten alkiot eivät lähteneet jakaantumaan. Mieheni solut ovat tosi kehnoja, eivätkä solumme taida oikein tykätä toisistaan... Pelottaa että taas käy niin.
Toisaalta tietysti lohduttaa ettei tässä lapsettomiksi jäädä, kun on jo tuo ihana PAS-tyttö. = ) Mutta kun toivoo toista, se on oma prosessinsa - ja ehkä oma surunsa.
Heissan
Mukaan varmaan mahtuu....
Olemme selittämätön 31-vuotias pariskunta. Poika syntyi meille neljän inssin, yhden IVF:n, yhden PAS:n jälkeen ensimmäisestä ICSI:stä vuonna 06. Toisen yritys aloitettiin heti luomusti, kun kuukautiseni palasivat 1 1/2 kk:n päästä synnytyksestä. Hoidot aloitimme imettämisen jälkeen, kun poika oli 1 v. Ensimmäisestä ICSI:stä alkoi toisen odotus, mutta kohtutulehduksen vuoksi meille syntyi lokakuussa rv 20 pieni poikavauva, joka menehtyi tietenkin synnytyksessä. Uusi ICSI hoito oli helmikuussa, kaksi alkiota siirrettiin, muttei tulosta tullut. Pas olisi ollut huhtikuussa, mutta ainokainen pakastealkio ei selvinnyt sulatuksesta. Nyt edessä on uusi ja meille viimeinen kunnallinen ICSI kesäkuussa.
Ennen meille on tehty hoidot pitkällä kaavalla. Oma hormoonitoimintani on vain niin vahvaa, ettei Synarelat ole oikein purreet, nyt viimeisimmässä hoidossa huonoiten. Lääkäri onkin nyt vaihtanut tähän viimoiseen hoitoon lyhyen kaavan ja Femoden pillereiden syönti alkaakin heti, kun kuukautiseni alkavat, varmaankin parin viikon sisällä. Touko-kesäkuun vaihteessa alkaa piikittely ja viikolla 25 on punktio ja siirto, jos vain kaikki menee kohdalleen.
Tsemppiä kaikille hoitoihin ja hyvää Vappua!
Täällä olisi yksi " samassa veneessä oleva" , josta olisi mukavaa vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia muiden kanssa. Meillä myös " pakkastyttönen" 1.6v, ja toista yritelty nyt 2X ivf, joista ei vielä sitä plussaa ole tullut. Minulla ikää 36v, taidetaan muuten olla samaisessa hoitopaikassakin Niinaniin kanssa:) Zemppiä meille kaikille yrityksiimme:)