Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

luupiikki

Vierailija
03.12.2008 |

Onko kellään ongelmaa nimeltä luupiikki?Tulen hulluksi kohta kivun kanssa,lääkäri määrää vain tulehduskipulääkkeitä joista tulee epämiellyttäviä oireita ja kortisonia kerran kokeiltuani ei tee sitäkään mieli :( onko kellään kokemuksia hyvästä hoidosta ja vaivan paranemisesta?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
26.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sitä kantapää kipua yli kaksi vuotta, ensin oikeassa, sitten siitä loppui ja tuli vasempaan ja se oli sen pari vuotta kipeä. Oikeassa kesti vain muutaman kuukauden. Loppuvuodesta 2008 olin jo aivan epätoivoinen, kipu oli useasi päivässä jo aivan sietämätön ja siinä ja siinä oli, että pääsin kävelemäänkään. Lääkärillä kävin ja hän ohjasi röntgeniin, ettei ole mitään asentovirhetä jalassa ei puhunutkaan mistään plantaari faskiitista.. en käynyt röntgenissä, kun en uskonut kivun johtuvan asento virheestä.

No, tämän vuoden alusta aloitin todella ahkeran liikunnan, käyn sauvakävelyllä 5-6krt viikossa ja olen syönyt kevyesti kasvis-kana-kalapainoitteisesti ja kas kummaa, kantapään kipu on kokonaan kadonnut! En tiedä onko syynä liikunta ja ruokavalio? vai vaikuttaa esim. painon pudotus? vuoden 2008 alusta olen laihtunut 15kiloa. Mutta silti koko 2008 vuoden se kipu vain äityi pahemmaksi. Nyt on ollut reilun kuukauden kokonaan poissa. Aivan uskomatonta, että pystyy aamullakin heti kävelemään ilman kipua ja aivan normaalisti! Ihanaa!

Mitään tukia tms. konsteja en käyttänyt. Lenkkaritkin on ihan tavalliset. Mutta tässä mun "selviytymis" tarina :) Kokeilkaa!

Vierailija
22/23 |
26.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosin törmännyt moneen ei lihavaan vaivasta kärsivään, mutta itselleni se tuli vasta tässä 'korkeammassa painossa'.

Minä sain avun lääkäriltä, joka selitti, että vaiva paranee jos käntapäätä ei päästä liikkumaan SIVUSUUNTAAN (vaikka kipu onkin kantapohjassa). Urheiluteipillä tehty lasta ja sivusuuntaa tukevat kengät (mulla lenkkarit) auttoivat.

Teippilasta tehtiin niin, että teipin pätkiä (n.4cm leveää valkoista urheiluteippiä) teipattiin vieretysten ja ristikkäin kantapään alle ja puoleenväliin jalkapohjaa. Teipin reunat nousivat jalkapöydän sivuille, mutta ei yli..

Hmm mitenkä selittäisin.. eli teipattu alue oli kuin pikkkukenkä jalassa (ilman kärkiosaa).

Lisäksi suositeltiin säännöllistä venytystä.

Tätä kannattaa kokeilla jos ei pysty hankkimaan lastaa. Suosittelen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se fakta, että luupiikki on ylipainoisten naisten ongelma kertonee muutakin.