Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2,8v:n pimpslooran pitää rasvata jatkuvasti bepanthenilla??

Vierailija
13.04.2008 |

eli tyttö 2,8v, ja ollut täysin kuiva jo 1,5v asti.

mutta-- pimslooraa pitää ihan viikottain rasvata bepanthenilla, kuin myös peppureiän aluetta, kun punoittaa?

onko tavallista, vai pitääkö ihan tohtoriin viedä?

hajuhaittoja ei ole:)

ja provo/ pedofiilin huutelijat: älkää vaivautuko...

asia on ihan todellinen.

ensimmäinen tyttö näet. esikoinen poika.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei rasvata, aina käydään huuhtelee jos sanoo et sattuu. Kerran ollaan viiety lääkäriin, silloin oli jtn tulehdusta, mut ku toi voi olla niin et joka toinen ilta punottaa ja sattuu, joka toinen ilta ihan norm.

Vierailija
2/13 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt menen maate, kello soi 5.30, joten palaan lukemaan mahdolliset ystävälliset vastaukset huomen aamulla aamukaffen kera.

kiitos, jos joku jaksaa valaista asiaa:)

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vastaus kysymykseen, ei satu.

tosin, on niin " herkkäpeppuinen" , että esim. kakan jälkeen on pestävä, muuten ei olo ole hyvä. valittaa että kutittaa tms.

-ap

Vierailija
4/13 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

otettiin labratkin, ei ollut epäilty hiiva. Ohje: tuulettelua ja bepanthenia. Välillä parempi, välillä lehahtaa taas punoittavaksi ja kutisevaksi.

Vierailija
5/13 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt menen maate.

palaan kaffen kera muutaman tunnin kuluttua, ennen töihin menoa.

-ap

Vierailija
6/13 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis piti kirjoittaa et meil sama ku vitosella, esim, nyt ihan punainen ja sattuu. Tyttö kans kotona aina ilman pikkareita, nukkuessa ja muutenkin kotona. Onpa joskus tarhastakin tullut ilman pikkareita :)

Ei oo kukaan ehdottanut et otettais hiivanäyte, ku oon kumminkin soittanut lekuriin monesti, mut ovat sanoneet et ku ei koko ajan vaivaa, ei ole tulehtunut.

2

Vierailija
7/13 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla yöt paranivat, vaikka muita allergiaoireita ei ainakaan oltu huomattu. Kannattaa ehkä tarkkailla sitäkin?

Vierailija
8/13 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytön peppua ja pimppaa kirvelsi ja punoitti usein. Lääkäriveljeni sanoi, että yleensä nuo johtuvat siitä, kun tytöllä pissatessa pissa valuu vakoa pitkin peppuun, ja kun pissan jälkeen ei aina pestä niin jää sinne muhimaan, ja sitten peppu punoittaa, ja saattaa jopa sattua/kirveltää.

Kuulemma vaseliini on hyvä tohon, ja bebanthenit ym. varmaan melkein yhtä hyviä. Kannattaa joka pissan jälkeen pestä JA kuivata HYVIN, lisksi tietysti voi antaa juoksennella ilman housuja, ja jos on yökuiva niinmielelään nukkuakkin ilman pikkareita. Meillä auttoi nämä hyvin,

Vierailija
9/13 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

7v tytölllä samoja ongelmia. Suihkautetaan ennen suihkua/kylpyä ceridalin öljyä pimpsaan. Ja joskus muulloinkin sitä laitetaan. Ei oo nyt valittanu että kirvelee/sattuu.

Vierailija
10/13 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä nimittäin samantyyppistä vaivaa, ja olen ihan aikuinen (30 hujakoilla). Syytä ei ole oikeastaan löytynyt, hiivaa ei näy viljelyssä mutta selvästi silmällä havaittavaa punoitusta ja kutinaa, ärsytystä. Käytän ceridalia mut en ole huomannut selvää vaikutusta. Kiinnostaisi tuo ruokavalio-asia josta joku mainitsi, mulla nimittäin myös muita allergisia iho-oireita..... Tää ulkosynnytinten ongelma ei liity mihinkään tiettyyn kuukautiskierron aikaan tms, joten olen itsekin miettinyt että oisko muun iho-ongelman kanssa tekemisissä?

Vierailija
11/13 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vastauksista:)

tuota allergiajuttua olen pohtinut mielessäni minäkin.

nyt onkin todettu maitoallergia, pari viikkoa ollaan oltu ilman maitoa.

mutta se ei ainakaan ole vienyt punoitusta pois.

lisäksi toki muitakin aineita on, joita syödessä tulee esim. pilkkuja suun ympärille-- taidankin jättää nekin kokonaan pois, ja tarkkailla tilannetta.

ja nythän tyttö on mielellään aina pissalla käydessään ITSE pyyhkimässä- tietenkin tarhassakin sitä varmasti oikein opetetaan ja vaaditaan jo tuossa iässä. hyvät ja huonot puolensa siis.

itse olen aina pyyhkinyt pimslooran tytöltä niin, ettei pissiä jää peppuvakoon, oikein tarkasti, mutta siltikin punoittaa ja pahasti. nyt tuo itse pyyhkiminen varmasti pahentaa asiaa.

täytyykin aina iltaisin, kun käytän tytön " peppupyykillä" ( vaikkei kylpyä joka ilta, niin peppu-osasto pestaan joka ilta..) , niin suihkauttaa ceridalit perään kun lapsi nukkuu.

nytkin aina rasvaan vasta sitten, kun tyttö nukkuu, eli saan ensin kunnolla kuivattua paikat:)

nyt tyttö ylös ja töihin.

-ap

Vierailija
12/13 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtuvaksi tietyista ruoka-aineista joille on allerginen. Joskus punoittaa ja kutisee, mutta en ole saanut selville syyta (tai ruoka-ainetta mika sen aiheuttaisi). On myos taipumusta muihin lieviin iho-oireisiin kuten kuivaihoisuuteen. Mutta siis uskon, etta syy on allergiat noille punoituksille tuolla alapaassa.

Voittehan teettaa allergiatesteja itsellenne/lapsellenne tai sitten yrittaa selvittaa niita eliminoimalla ruoka-aineita.

Vierailija
13/13 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja johtui ilmeisesti siitä kun pph ei antanut pissan jälkeen pyyhkiä peppua paperilla vaan pikkuhousut vain jalkaan pissaisen pyllyn päälle ja varmaan hautui.

Nyt kun päiväkodissa on ongelma loppunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi