Äidin sunnuntai
Aamulla herään kun esikoinen haluaa lastenohjelmat. Siihen herää myös vauva, jonka imetän. Vaihdan vaipan ja puhtaat vaatteet.
Keitän itselleni teetä ja samalla ripustan yöllä pyörineet pyykit kuivumaan. Juon teeni ja syön voileivän vauva kainalossa.
Keitän vanhemmille lapsille puuroa, herätän keskimmäisen, vien pyykit makuuhuoneesta mennessäni. Syötän keskimmäiselle puuron. Siivoan keittiötä ja laitan pyykkikoneen pyörimään.
Avustan isommat lapset ulos. Syötän vauvan ja vaihdan kakkavaipan. Yritän nukuttaa vauvaa, ei onnistu kun esikoinen tulee ulvomaan eteiseen. Selvitän riidan ja poika takaisin ulos.
Kuorin perunat ja valmistelen ruokaa, viihdytän kitisevää vauvaa. Lapset tulee sisään, kuraiset vaatteet kuivumaan ja lakaisen hiekat eteisestä. Imetän vauvan uneen.
Laitan ruoan, syömme lasten kanssa(mies töissä) siivoan keittiön ja laitan tiskikoneen pyörimään. Ripustan pyykit kuivumaan ja laitan uuden koneellisen pyörimään. Keitän kahvit itselleni ja kastelen kukat.
Juon kahvia ja surffailen netissä, kirjoitan tätä. Samalla vauva herää ja isommat riehuu. Näin siis kotiäiti leventää persettään kotona makaamalla=).
Tämä varmasti on tyypillinen kotiäidin päivä, ilman mitään ekstrahommia, onhan sunnuntai.
Lisäksi vastaan noin tuhanteen kysymykseen, selvitän lukuisia nahinoita ja siivoan lekki-ikäisten tavaroita paikasta toiseen. Kärsin selkäkivusta ja flunssasta.
Väittäisin, että miehellä töissä on helpompaa. Plus että saa parempaa palkkaa.
Kommentit (26)
enkä saa tästä oikein mitenkään väännettyä lepopäivää. Tästä, tai mistään muustakaan päivästä.
olen työäiti, mutta sama se oli kotiäitinä.
Tai sitten voi olla vaikka psyykkinen sairaus. Tai voi olla toinen käsi paketissa, ja olet vaikka konekirjoittaja ammatiltasi, niin vaikka muuten olet ihan terve, et pysty hoitamaan työtäsi...Yllä mainitussa tapauksessa taitaa kuitenkin olla kyse ihan normaalista sairaslomasta, jossa potilas on jo siinä kunnossa, että jaksaa pari koneellista pyykkiä pyörittää ja tehdä kevyen kävelylenkin, mutta ei olemaan 8 h työvuorossa. Oletko muuten kokeillut verrata vaikka 8 tunnin fyysistä työpäivää ja kevyttä kotona puuhastelua toisiinsa?
24 piti taas - kateellisena? - tulla ilkeilemään. Onko hän oikeasti aina sairaana niin sairas, ettei pysty edes pyykkiä pesemään kotona? Ei sairastaminen yleensä ole mikään " naps-olen-täysin-sängyn-pohjalla-ja-naps-olen-taas-täysin-terve" -prosessi muuutenkaan...Oletko 24 kuullut toipilaspäivistä?
voin vakuuttaa, että olen erittäin harvoin saikulla, eikä tässäkään todellakaa ole kyse mistään sluibailusta!
toimenpide tehtiin nukutuksessa, ja se on aina sellainen juttu, mikä vie multa kaikki voimat moneksi päiväksi. kivut muutenkin aika kovat, särkylääkkeitä syön monta päivässä :-(
Vai miksi vertasit hommiasi miehesi työssäkäymiseen?
Leukalukon vuoksi en liioin kunnolla auki...
Teen kyllä huomenna kotoa töitä, eli luen sähköposteja jne, mutta asiakkaiden eteen ei mua voi vielä päästää!