Voisitteko vastata rehellisesti yhteen kysymykseen...
eli:
MIKSI HANKIT LAPSEN/LAPSIA VAIKKA ET AIO HOITAA HÄNTÄ/HEITÄ KOTONA, VAAN LAITAT PÄIVÄKOTIIN??
Siis haluaisin vastauksen kysymykseen MIKSI?
Kommentit (28)
Se että ovat osan arkipäivistä hoidossa ei mitenkään muuta asiaa. Ja ajatella, että vielä KOULUUNKIN ne ovat menossa! Voi miten kamala asia se täällä av:lla mahtaakaan olla!
7 vuotta niitä hoitamassa. Ja fanaattisten kotiäitien kannattaa muistaa, kuka heidän kotona olemisensa maksaa. Me työssäkäyvät!
Vierailija:
eli:MIKSI HANKIT LAPSEN/LAPSIA VAIKKA ET AIO HOITAA HÄNTÄ/HEITÄ KOTONA, VAAN LAITAT PÄIVÄKOTIIN??
Siis haluaisin vastauksen kysymykseen MIKSI?
En tiedä, tuli vauvakuume ja tarve lisääntyä. Rakastan lapsia. Siksi halusin ja sain lapsia.
Ihme kysymys, halusin lapsia varmaan ihan samoista syistä kuin kaikki muutkin.
kuin lapsen vanhemmille. Päiväkodissa ei ole luultavasti ikinä käynytkään, kun puhuu " laitoksesta" .
Ja sori vaan, mutta hiekkalaatikkoleikit jonkun naapurin tädin vahdittavana on kaikkea muuta kuin laadukasta varhaiskasvatusta.
Mutta ei se mitään: pitäkää vain lapsenne kotona kouluikään asti, niin saatte vaikeuksia koulussa, kun lapsi ei osaa toimia ryhmässä ja ikävöi äitiä.
Vierailija:
kun ihmiset hankkivat lapsia sukua jatkaakseen. Ymmärtääksen ap:n pointti on se, että oma lapsi kuuluu kotiin, ei laitokseen. Omia lapsiani en päiväkotiin laita, sillä minä itse kasvatan omat lapseni, ei joku tarhan täti. Perhepäivähoito onkin jo asia erikseen, siitä on laitos kaukana. Silti minulle omien lapsieni elämässä mukanaolo on tärkeää. Sitten kun lapsi lähenee eskari-ikää, on tietenkin jo aika sosialisoitua muiden nappuloiden kanssa. Mutta mitä tapahtui hiekkalaatikkoleikeille, jossa alueen kaikki nappulat tapasivat vanhempineen, yleensä kun toinen vanhemmista oli kotona tai lapset naapurin huostassa? Minulla ainakin on siitä ajasta monen monta ystävää jäljellä.Meniköhän perille...
On muuten ihan oikeasti fiksua kysyä miksi hankkia lapsia jos on köyhä. Voisi sitä vähän ajatella minkälaisen tulevaisuuden lapsilleen antaa. Sillehän ei sitten voi mitään jos köyhtyy. Mutta kyllä lapsen pitäisi olla elinikäinen projekti, joka tehdään sitoutumalla ja monia asioita pohtimalla, ei vain siksi että muutkin tekevät tai yhteiskunta vaatii. Itsekin lykkäsin lastenhankintaa kunnes oli vihdoin suotuisa tilanne ja mahdollisuus taloudellisesti jäädä kotiin niiden kanssa. Ei olisi maailmanloppu jos kaiken maailman idiootit jättäisivät lapset hankkimatta.
hoidin lapsia kotona 4 vuotta, mutta aikansa kutakin. työnteko on osa terveen, normaalin ihmisen arkea ja sellainen malli on lastenkin hyvä saada. Teen osa-aikatyötä vielä toistaiseksi.
T: ylpeä äiti
en tiedä koska en laita lapsiani päiväkotiin, toivottavasti ikinä.
Mitenhän se kysymys pitäisi muotoilla, että tulee ymmärretyksi..?
MIKSI TEET LAPSIA (vaikka laitat sitten hoitoon)? Se oli se kysymys.
ap
Hän ei siis viihdy minun ja pienempien sisarustensa kanssa kotona. Naapurustossa on vain kouluikäisiä lapsia, joten seuraa pitäisi aina lähteä hakemaan jostain kauempaa.
Lapsi on siis syksyllä menossa päiväkotiin puolipäivähoitoon.
Anteeksi, että olen halunnut lapsia, vaikka en aio hoitaa heitä kotona täysi-ikäisiksi. Toivottavasti heistä on kuitenkin sinullekin apua edes veronmaksajina, kun olet itse eläkkeellä.
Koska haluan myös opiskella, pistin lapsen päiväkotiin kun ikää oli 1v 2 kk. Jos mulla joskus on ihan oikea perhe ja saan lapsen, niin kyllä se 1 vuoden kotona olo riittää. Mä en ole vain kotona viihtyvää sorttia. Silti haluan lapsia.
Ap on vähän jos ollenkaan työkokemusta omaava, työtä pelkäävä äiti. On paniikissa, kun kotihoidon tuki loppuu, tekee ehkä vielä yhden lapsen,jotta saisi jatkaa kotonaoloa, kun ei pysty yhdistämään perhettä ja työtä.
Ehkä tulisimme jotenkuten toimeen miehen palkalla, mutta kun asunto- ja autolaina on maksettava, pitää syödä, juoda, ostaa vaatteita, lapsi kasvaa ja haluaa harrastaa, jne. Tämä maa on täynnä työssäkäyviä äitejä, enkä tajua, miksi se ap:ta riipii. Ei se kotiäitiys ole mikään autuaaksi tekevä asia. Kotiäidit ovat MLL:n raportin mukaan väsyneitä ja ahdistuneita, samanlaisia tuloksia ei ole nähty työssäkäyvien äitien kohdalla. Lapset voivat huonommin kuin koskaan, vaikka heitä hoidetaan kotona enemmän kuin ikinä.
Ja itse olin kotona siihen asti, kun lapsi täytti 2 vuotta, sitten meni hoitoon. Ei tulisi mieleenkään jäädä homehtumaan kotiin.
Omat on ollut hoidossa 7 kk ja 13 kk lähtien, mutta onpa kiva koti, hieno auto, lomia, ei tarvitse ruokakaupassa rahaa miettiä, ja ollaan kuule sekä lapset että vanhemmat onnellisia siihen.
Miksi teet lapsia jos vielä opiskelet? Miksi teet lapsia ylipäätään jos et ole 100% varma että osaat aina tehdä juuri oikeat ratkaisut lapsesi kasvatuksessa? Miksi, miksi, miksi?
on aina olleet työttömänä kotona ja samassa ne lapsetkin hoituu. Outoa kyllä kukaan ei tunnu suhtautuvan mitenkään positiivisesti projektiimme.
Tottakai olisin voinut ensin työskennellä niskalimassa ja kerätä rahaa sukanvarteen jolla sitten huolehtisin ettei lasteni tarvitse hoitoon koskaan mennä. Mutta tähän olisi mennyt aikaa niin kauan että lasten saantiin olisikin jo todennäköisesti tarvittu jonkinnäköinen ihme. Ja toisekseen tämän ihmeen jälkeen olisin itse pian niin vanha että hoitoa tarvitsisin sekä minä että lapset...
Terv. 2
kun ihmiset hankkivat lapsia sukua jatkaakseen. Ymmärtääksen ap:n pointti on se, että oma lapsi kuuluu kotiin, ei laitokseen. Omia lapsiani en päiväkotiin laita, sillä minä itse kasvatan omat lapseni, ei joku tarhan täti. Perhepäivähoito onkin jo asia erikseen, siitä on laitos kaukana. Silti minulle omien lapsieni elämässä mukanaolo on tärkeää. Sitten kun lapsi lähenee eskari-ikää, on tietenkin jo aika sosialisoitua muiden nappuloiden kanssa. Mutta mitä tapahtui hiekkalaatikkoleikeille, jossa alueen kaikki nappulat tapasivat vanhempineen, yleensä kun toinen vanhemmista oli kotona tai lapset naapurin huostassa? Minulla ainakin on siitä ajasta monen monta ystävää jäljellä.
Meniköhän perille...
On muuten ihan oikeasti fiksua kysyä miksi hankkia lapsia jos on köyhä. Voisi sitä vähän ajatella minkälaisen tulevaisuuden lapsilleen antaa. Sillehän ei sitten voi mitään jos köyhtyy. Mutta kyllä lapsen pitäisi olla elinikäinen projekti, joka tehdään sitoutumalla ja monia asioita pohtimalla, ei vain siksi että muutkin tekevät tai yhteiskunta vaatii. Itsekin lykkäsin lastenhankintaa kunnes oli vihdoin suotuisa tilanne ja mahdollisuus taloudellisesti jäädä kotiin niiden kanssa. Ei olisi maailmanloppu jos kaiken maailman idiootit jättäisivät lapset hankkimatta.
saan niin pirun pienen eläkkeen, että mahdollinen vanhuuteni tulee olemaan kaameaa kituuttamista, eikä minusta ole mahdollisille lastenlapsille mitään iloa!