Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Korvakipuisen pamol f / pronaxen annostus?

Vierailija
12.04.2008 |

3 vee kuumeessa, piteli korviaan, annoin 250 pamol f ja pronaxenia. Nyt nukkuu. Saanko antaa yöllä lisää saman satsin jos itkee? Vai meneekö yliannostuksen puolelle?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ei selventänyt.

Olen ollut 4 kertaa lasteni kanssa heräämössä. Siis lapsi nukutettu ja minä vierellä. Ja onneksi sinun kaltaista hoitsua ei ole ollut lähimailla! Mistä oot oppisi saanut?

En itsekään halua yöllä heräillä jos on hammas kipeä, kun kerran olen illalla kivusta huolimatta nukahtanut. En saa uudelleen unta kun kipu alkaa taas vaivata.

t. 20

Vierailija
22/45 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En usko että sairaaloissa annostellaan liikaa lääkkeitä. Voisiko olla niin että käsikauppavalmisteissa on varmuuden vuoksi pienemmät annokset. Ettei sattuisi vahinkoja?

Kerro missä sairaalassa oot töissä, ikinä en tuo lapsiani sinne, jos lääkärit noin on kertoneet!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos siinä sanotaan esim. 1 tabu per päivä niin voi ottaa 3 per päivä, koska se on annosteltu alakanttiin?

Esim. lääkäriltä. Ei saa olla niin tyhmä että ihan hatusta heittää toisen annostuksen.

Vierailija
24/45 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Jos siinä sanotaan esim. 1 tabu per päivä niin voi ottaa 3 per päivä, koska se on annosteltu alakanttiin?

Esim. lääkäriltä. Ei saa olla niin tyhmä että ihan hatusta heittää toisen annostuksen.

Vierailija
25/45 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kerro missä sairaalassa oot töissä, ikinä en tuo lapsiani sinne, jos lääkärit noin on kertoneet!

T. ei-edelleenkään-se-hoitsu, jonka mielestä ko. hoitaja ei ole sanonut mitään kyseenalaista.

Vierailija
26/45 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkelaitoksen varovaisuudesta itsehoitolääkkeissä kuvastaa esim se, että ibuprofeiinia saat ostaa apteekista vain yhden paketin kerrallaan.

Meillä töissä annetaan lapsipotilaille leikkauksen yhteydessä 40mg/kg parasetamolia, tosin suppona, jonka imeytyminen on vähän niin ja näin.

Terv. se toinen sh leikkausosastolta

Vierailija
27/45 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lääkäri on neuvonut että korvakipuun kannattaa antaa tupla annos Pamol F:ää. Paketin ohjeen mukainen annos on nafti ja korvakipu on tosiaan kovaa kipua ainakin meillä. Mulle lääkäri tokaisi itse asiassa vähän siihen malliin että olen kiusannut lastani kun kerroin kanniskelleeni koko yön kipulääkkeestä huolimatta(siis kun annoin paketin ohjeen mukaan)kun en ole lääkinnyt kipua riittävästi. Itse kun en ole koskaan lääkkeitä syönyt niin en olisi kyllä uskaltanut antaa enempää kun paketissa sanottiin. Nyt on kuitenkin jo kaksi lääkäriä(lastenlääkäri ja korvalääkäri)sanoneet että tupla-annoksen voi antaa huoletta.

Vierailija
28/45 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävitkö jo tuolla lääkelaitoksen sivuilla katsomassa esim. pamol f annostusta? Eikö olekin eri kuin paketissa. Kai ne lääkelaitoksella jotain tietävät. Ja luotan kyllä meidän anestesialääkäreihin, ei ne ihan hihasta vetele annostuksia.

Vierailija
29/45 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöntää HIUKAN jotian.

Joo kävin katsomassa, ja joo..

Pystyn myöntämään.

Mutta silti: minusta ap antoi liikaa lääkettä, koska ei ole tehty diagnoosia. Pienempi satsi olisi riittänyt.

Mutta myönnän, kommentoin kovasanaisesti.

Vierailija
30/45 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö itse aina diagnosoimassa esim päänsärkysi ennen kuin otat lääkettä?

Vierailija
31/45 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin rivien välistä pyytäneeni hieman anteeksi ja vastaukseksi sain vittuilua... Hienoa!

Vierailija
32/45 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy kuule huomenna vaikka lääkäriltä mitä mieltä on tostä annostelusta ja tule kertomaan ja varaudu esittään esim faksilla virallinen todistus!

Vierailija
33/45 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha yrittää syytellä. Ihan hyvin olet toiminut ap, älä välitä näistä tietämättömistä ihmisistä, jotka ilmeisesti antavat lastensa kärsiä kivuista.

Vierailija
34/45 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kysy kuule huomenna vaikka lääkäriltä mitä mieltä on tostä annostelusta ja tule kertomaan ja varaudu esittään esim faksilla virallinen todistus!

Vierailija
35/45 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä, jatketaan huomenna rupattelua.

Vierailija
36/45 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älytöntä huudella jonkin diagnoosin perään.

Kannattaa kyllä ihan oikeasti yrittää pysytellä pakkausten ohjeissa, ellei ole määräystä isompaan annosteluun (ja muistakaa että se ohje koskee vain tiettyä episodia), sillä esim. sairaalassa on aivan erilaiset valmiudet hoitaa lasta ja kontrolloida vuorokauden lääkemääriä kuin kotona.

Jatkuvasti lääkemääriä ei tarvitse suurentaa vain siksi, että pakkausten annosrajat olisivat muka vedetty alakanttiin, sillä jo pienemmilläkin annoksilla on usein tehoa. Isoja annoksia käytetään sitten harkiten ja lyhytkestoisesti. Parasetamoli (Pamol F) on maksatoksinen ja jos kauan käytetään sellaisia annoksia, jotka ovat aivan ylärajoilla, voidaan saada ihan vahinkoakin aikaan.

Ap on kuitenkin toiminut oikein: Kovaan kipuun kerralla tarpeeksi lääkettä. Huomenna ei varmaan enää tarvitakaan niin paljoa.

Vierailija
37/45 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähtävästi täällä on muitakin äitejä jotka pumppaa lapsensa täyteen lääkettä, ihan vaan sen takia, että piteli korvaa.

No, saatte te mammat ainakin nukuttua, kun tainnutatte lapset lääkkeikkä.

En kommentoi tämän enempää.

Miettikää itse millaisia määriä lääkkeitä laitatte lapsiinne.

Ja kivut pois juu, mutta edelleen: ap annosteli liikaa.

Annostelkaa vaan muutkin noin!

Ja seuravaksi kun menet neuvolaan/lääkäriin lapsenne kanssa, kysykää tästä asiasta teidän lääkärin mielipidettä

T: se höyrypää (jonka mies on muuten lastenlääkäri...)

Vierailija
38/45 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi varmaan tarkistaa tätä lääke-asiaa vähän siltä lääkärimieheltäsi...

Vierailija
39/45 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kannattaisi varmaan tarkistaa tätä lääke-asiaa vähän siltä lääkärimieheltäsi...

Vierailija
40/45 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia kun opioideista puhutaan.