Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä? Naapurin äiti kännissä.

Vierailija
12.04.2008 |

Mitä minun pitäisi teidän mielestä tehdä, vai eikö mitään?

Sain uusia naapureita (kerrostalo) n. 2kk sitten. Tuparit olivat kovaääniset. Vaikuttaa siltä että siellä ryypätään usein; vrt. kun muiden naapurien olemassaoloa ei edes huomaa.

Pari viikkoa muuttonsa jälkeen mun ovikello soi ja oven takana oli mies, ympäripäissään. Pyyteli anteeksi viimeöistä; että vaimo kuulemma synnytti. Vedin oven kiinni kuuntelematta sen enempää, koska en tuntenut miestä ja kännisyys ärsytti.

Eilen sitten törmäsin tuossa tasanteella selvästi humalaiseen nuoreen naiseen, joka kysyi häiritsinkö silloin 1.5kk sitten, kuuluiko meteliä, hän synnytti eteiseen. Mukanaan naisella oli tölkki olutta ja pienikokoinen lapsi vaipassa. Reilun vuoden vanha, veikkaisin. Myös isä, kännissä, näyttäytyi nopeasti.

Myöhemmin yöllä näin, kun kaksi humalaista miestä (toinen näistä oli isä) raahasi tätä naista takaisin asuntoon, nainen itse ei pysynyt enää jaloillaan.

Mitä mun pitäisi tehdä? Miten 1.5kk vauvan ja taaperon äiti (ja isä) voi olla tuolla tavalla kännissä?!

Todennäköisesti (ja TOIVOTTAVASTI) perhe on jo sosiaalityöntekijöiden tuttu, mutta minne voisin soittaa vai jätänkö soittamatta?

Apua...

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

riesakseen. Vaikka ystäväni teki nimettömänä ilmoituksen, niin naapuri laski 1+1. Ystäväni joutui muuttamaan. Ja tämä on valitettavan yleistä.

Vierailija
22/32 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

31

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin ainoat naapurit joten tietysti hörhöäiti arvasi että me teimme ilmoituksen. Sen jälkeen elämästä tuli helvettiä, muutimme pois rauhallisemmille asuinalueille.

SILTI tekisin edelleen ilmoituksen. Lapsen etu vaatii sitä.

Luitteko uusimman NYT-liitteen, siellä oli just juttua tästä.

Vierailija
24/32 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo ennen kuin naapuri on asian huomannut. Eli nää seulotaan aika nopeasti neuvolan / päiväkodin / muun viranomaistoiminnan kautta. Eli harvoin naapurin tai muun ulkopuolisen tuoma info on ns. uutta tietoa lastensuojelun sossulle. Voi olla, että " uinuva asiakkuus" voidaan taas aktivoida.

Siinä vaiheessa, kun ongelmat näkyvät noin räikeästi esim. naapurustolle, on takana monesti pidempi tausta ja historia.

Vierailija
25/32 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin ollut ikionnellinen jos joku kerrostalomme naapuri olisi tehnyt meistä ilmoituksen sen kaiken mökän perusteella. Vuosien jälkeen asia rupesi vasta purkaantumaan, kun ystäväni äiti sai tietää ja sanoi minulle että voin itse soittaa ja varata ajan lastensuojelun virkamiehelle. Ja niin marssin sinne... olin silloin jo murkku ja minut järkättiin kotoa pois asumaan

Vierailija
26/32 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

riesakseen. Vaikka ystäväni teki nimettömänä ilmoituksen, niin naapuri laski 1+1. Ystäväni joutui muuttamaan. Ja tämä on valitettavan yleistä.

Vierailija
27/32 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

31

Vierailija
28/32 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolan ja päivähoidon väistävät juuri ne pahimmat, eli millään viranomaistaholla ei ole perheeseen mitään kontaktia. Korkeintaan putkassa käyvät joskus.

Vierailija
29/32 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä meinaat ap tehdä jatkossa?

Olet varmaan maanantaina viimestään yhteydessä sossuun?

Vierailija
30/32 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on töissä jatkuvasti aivan tajuton kiire ja työtä tehdään kolmessa vuorossa, sekä liian pienellä miehityksellä. Heiltä oli virhe, etteivät ottaneet sinuun uudelleen yheyttä. Ota maanantaina yhteyttä alueesi sossuun ja mainitse ohimennen myös tuosta päivystyksen vastaamattomuudesta. Kysy heiltä myös toimintaohjeita tulevaisuuden varalle esim. soitatko poliisille vai sossuun?

Vierailija
31/32 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosissaan kysyy täällä mitä tehdä. Jos noin olisi oikeasti tapahtunut, olisi aikoja sitten soittanut poliisille tai sossuun. Tai sitten ap on ihan vitun tyhmä!

Vierailija
32/32 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmäksi minua on ihan turha haukkua, enhän ennen perjantaita edes tiennyt että heillä on lapsia.

Ennen perjantaita tiesin vain, että joku on synnyttänyt ja tuore isä oli seuraavana päivänä kännissä. Nyt perjantaina vasta näin tämän äidin ja sain tietää että heillä toinenkin lapsi. Joten päivän viiveellä tein ilmoituksen.

Pyysivät sieltä Paussista ilmoittamaan jatkossa jos on bileitä naapurissa, jos tuntuu että siellä on lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan