Aivan ihana seurata naapurin lestadiolaisperheen elämänmenoa
Lapset ovat kohteliaita, avuliaita ja ystävällisiä. Eivät koskaan riitele, aina hymyilevät kuten vanhempansakin. Vanhemmat jaksavat touhuta ja leikkiä lasten kanssa.
Aivan toista kuin aina naama rutussa olevat 1-2 lapsen perheet joissa äitikin on mukamas niin kamalan väsynyt.
Kommentit (4)
toiset kerto kummitusjuttuja ja toiset helvetti-tarinoita. Minä peloittelin naapurin nuorempaa poikaa vankikarkureilla: olin uutisista sivukorvalla kuullut Kakolasta karanneista vangeista ja kehittelin tarinaa edelleen, vaikka en kunnolla ymmärtänyt mistä on kyse.
Niin ja perheeni ei ole lestadiolainen enkä edes tunne ketään " lestoja" . Mutta oletan että kyse on samasta asiasta, ei kaikkia lasten juttuja pidä ottaa niin vakavasti.
Eiköhän kyseessä ole vain hyvän kasvatuksen saaneet lapset ja asialla ei ole mitään tekemistä lestadiolaisuuden kanssa.
Ja synnynnäisillä luonteenpiirteilläkin on merkitystä. Joillain vaan menee hermot helpommin, ja jotkut lapset ovat muita hankalampia, vaikka miten hyvin kasvattaisi. (Itse olin tuollainen hankala, se vaan oli/on luonteessa. Ei minusta rauhallista saisi tekemälläkään.)
seinien sisäpuolella? Jos olisi ei uskova perhe kyseessä niin kukaan ei epäilisi totuutta seinien siäspuolella