Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*PAS joulukuussa*

02.12.2008 |

Sattuisko löytymään piinailuseuraa?! Aiemmin olen hoidoissa nämä kuukausipinot hyviksi kokenut, mutta täällä tuntuu tältä osin olevan aika hiljaista nykyään... No, jos joku seuraksi löytyisi, niin aloitinpa tällaisen pinon. :)

Itsestäni sen verran, että ollaan virallisesti selittämättömästi lapseton pari, jolla aktiivisia vauvahaaveita reilut 3 vuotta ja hoitoihin lähdettiin n. 1.5 vuotta sitten. Neljä inssiä tehtiin, joista tuloksena kemiallinen ja kohdunulkoinen raskaus. Viime keväänä eka IVF, josta 6 alkiota pakkaseen. Nyt ekaa pakkasukkoa ollaan siirrättämässä.

Lääkkeellisen hoitoon lähdettiin, kun mulla ajoittaista ovuloimattomia kiertoja ja myöskin ollut ongelmia saada ovistestiin plussaa, vaikka ovuloisinkin. Progynovaa olen syönyt 1 tbl aamuin illoin kp 2 alkaen, ja tänään nostettiin annostusta siten että otan 2 tbl illalla. Limis oli vielä aika ohut, 4mm, mutta lääkärin mielestä se kyllä kasvaa vielä, eikä toista kontrollia ennen siirtoa sovittu.

Siirto on suunniteltu viikon päähän eli tiistaille 9. päivä, mutta jos sulatuksen jälkeen molemmat sulatettavat alkiot ovat hengissä ja tasalaatuisia, niin viljelevät vielä seuraavaan päivään ja katsovat, josko toinen olisi parempi. Yhden alkion siirtoa siis suunnitellaan.

Jännää on, mutta eiköhän se muutu vielä pahemmaksikin, kunhan siirto on tehty! ;) Olisi tosi kiva saada seuraa samassa tilanteessa olevista! :)

Killa

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole paljon joulukuussa piinailuseuraa. Ei ainakaan vielä mutta toivottavasti tulee lisää...

Me päädyttiin kohta 3 vuotta sitten hoitoihin, kun kävi ilmi että miehelläni on aika huono sperma. Tosin lääkäri ei ihan tyrmännyt luomu raskauttakaan mutta eipä ole tullut. Mä olen vähän hidas aina soittelemaan aikoja joten tässä kolmen vuoden aikana on ollut IVF jälkeen vain kolme pas:a. Eka pas tuloksena kohdunulkoinen raskaus, toinen ei onnistunut ja kolmas onnistui mutta tuli keskenmeno.

Nyt taas olen menossa positiivisellä mielellä passiin, joka on samana päivänä kuin sinulla Killa eli 9. päivä. Ei millään maltais odottaa tiistaihin... ;)

Vierailija
2/18 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyi sentää joku! :) Hauskaa, että mennäänkin sitten ihan samoissa! Mutta ikävää, että sulla on noita huonosti päättyneitä raskauksia! Tuo kohdunulkoinen mua pelottaa ja huolta lisää kun kuulee näitä juttuja, että se voi PASsistakin tulla. :S Ja sulla toi keskenmeno vielä siihen päälle! :(

Toivotaan, että saatais maailman paras joululahja tänä vuonna!

Killa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olishan se ihana kertoa miehelle jouluaattona, että vauva on tulossa. Siinä kyllä muut joululahjat varmaan unohtuis.

Ylihuomenna on kummallakin sitten siirtoon. Ei millään maltais odottaa tiistaita... Tulispa se äkkiä :)

Vierailija
4/18 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännitys alkaa tiivistyä! Tällä hetkellä eniten hermostuttaa, että tuleeko aamupäivällä klinikalta soitto, että viljelevätkin alkioita ylihuomiseen. Ja toiseksi eniten, että onkohan mun limakalvo kasvanut sen verran, että olisi riittävän paksu. Huh, ei auta kuin odotella!

Tsemppiä Jasan siirtoon, tule sit heti kertomaan miten meni! :)

Killa

Vierailija
5/18 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään se siirto sitten on. Jännittää taas vaikka on kuitenkin niin monesti käynnyt siirrossa eli pitäis tietää, ettei mitään jännitettävää ole.

Miten sulla Killa pääsitkö tänään siirtoon?

Jasan

Vierailija
6/18 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrosta kotiuduttu! Kahdesta sulatetusta alkiosta toinen oli selvinnyt ja oli kuulemma hieno ja nelisoluinen! :) Limakalvokin oli kasvanut hyvin ja oli noin 7.2mm (ei saanut mahan päältä ihan tarkkaa mittaa, mutta hyvin oli kasvanut kumminkin). Vähän edelliskertaa enemmän oli hankaluutta saada katetria kohtuun, kun kohdunsuu tekee jonkun mutkan, mutta menipä se lopulta!

Väestöliitossa haluavat veritestin ja koska klinikka on kiinni jouluviikon, niin lääkäri kehoitti käymään jossain muualla verikokeessa 23.12. (olen aiemminkin käynyt Diacorissa labrassa). Jos haluan tehdä kotona testin se kannattaa kuulemma tehdä vasta tuosta parin päivän kuluttua. Täytyy katsoa mitä teen.

Mites sun siirto meni? Koska sulla on testipäivä ja teetkö kotona testin?

Killa pp 0

Vierailija
7/18 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että pääsit tänään siirtoon ja kaikki meni hyvin.

Mulle siirrettiin 2 hyvää alkiota. Eivät sanoneet tarkemmin kuin että hyviä on. Kaikki näytti kuulemma erinomaiselta. Mulla on testipäivä jouluaattona tai joulupäivänä. Hoitaja ei sanonut tarkemmin kuin että siirrosta reilu 2 viikkoa. Ehkä se sitten on toi joulupäivä niin kuin sullakin.

Nyt sitten vaan jännäämään ja odottamaan, että 2 viikkoa on ohi...

jasan pp 0

Vierailija
8/18 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori etta tunkeudun teidan pinoon mutta oli pakko laittaa tsempit!! Voi etta kun nyt onnistais, maailman paras joululahja. Johan sen olisitte ansainneetkin. Voimia piinailuihin, taalla ajatuksissa mukana, sormet ja varpaat pystyssa!!!

tietysti myos onnea jasan matkaan!!

annu

Vierailija
9/18 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mun vanhat silmäni näkevätkään?! Voi miten ihanaa, että tulit moikkaamaan, Annu! :) Vaikka onkin PASsi-pino, niin kerro kumminkin vähän sunkin kuulumisia!!!

Jasan: mitkäs fiilikset siellä? Mä olen jotenkin jo ihan epätoivoinen. Valmiiksi on sellainen olo, ettei tästä nyt ainakaan raskautta seuraa. On niin ei-raskaana oleva olo. Hmm... Niin kuin se nyt tässä vaiheessa voisi miltään tuntuakaan! ;) Onneksi on aika kiireistä tänä aika ennen joulua, joten piinailla en ole vielä ehtinyt. No varmaan sekin aika koittaa. Ajattelin, että en ehkä mene ollenkaan veritestiin, vaan testaan sitten joulupäivänä kotona... Katellaan!

Killa pp 3

Vierailija
10/18 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin minäkin tulla moikkaamaan. En tiedä muistaako Killa vielä minua, mutta reilu vuosi takaperin olin aktiivisesti linjoilla. Meillä lapsettomuuden syy oli/on edelleen miehen siittiöissä ja mentiin heti suoraan ICSI:hin. Tuoresiirrosta syntyi pieni poika ja nyt pari viikkoa taaksepäin tehtiin PAS. Saan testata parin päivän päästä, että onko kaveri vielä matkassa.

Meilläkin toinen ei selvinnyt sulatuksesta, mutta toinen jaksoi sinnitellä. Kyllä jännittää, mutta en halua testailla liian aikaisin. En tiedä inhottavampaa, kuin negan testaaminen.

Tsemppiä teille kummallekin ja pidän todellakin peukkuja!!!!! Saisitte maailman parhaimmat joululahjat!!!

Terveisin Tuisku pp 11

Vierailija
11/18 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiilikset odottavat ja toiveikkaat. Hitaasti vaan menee aika. Jospa nyt tämä edes onnistuis, kun muuten tuntuu, että elämä potkii päähän. Taidan olla jotenkin yli rasittunut / väsynyt kun kaikki asiat ressaa. Toivottavasti tämä asenne ei vaikuta onnistumiseen. Haluisin takaisin oman positiivisen elämäni...

Killa: Onkos sulla mitään uusia tuntemuksia?

Jasan pp 4

Vierailija
12/18 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän mä Tuiskun muistan! :) Mitäs teille muuta kuuluu? Plussaonnea kovasti, kohtahan saatkin jo testata!

Jasan: no hitaasti menee, paitsi että onneksi ole ollut tosi kiireinen, enkä ihan kamalasti ole ehtinyt piinailla. ;) Mulla ei siis onneksi myöskään ole ollut pahaa stressiä tämän asian suhteen... Vielä ainakaan! Se mitä ihmettelen, on oireettomuus, sillä ei vielä ole edes normaalit menkkaoireet, kuten tissikivut, alkaneet, vaikka lugejen kanssa ne on mulla alkaneet yleensä hyvissä ajoin. :o Olo ihan niin harvinaisen oireeton, että ihan tuntuu, etti tässä kropassa tapahtu yhtään mitään. Aikanaan kiinnittymistä.

Vaan ei auta kuin katsella vielä reilu viikko! Ajattelin etten menisi siihen veritestiin vaan testaan sitten kotona.

Mitkäs fiilikset siellä on nyt ja joko sulta oireita löytyy?!

Killa pp 7

Vierailija
13/18 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa, että muistit. Olen nautiskellut kotielämästä, kun ei ole tarvinnut töitä miettiä. Meillä oli alkuaika vauvan kanssa aikas rankkaa ja paljon huutoa, mutta koko ajan on helpottunut. Nyt pieni mies kävelee ja on erittäin sosiaalinen, mitä enemmän ihmisiä, sen paremmin hän viihtyy.

Ei vaan taida hän vielä saada pikkusisarta itselleen. Tein testin su pp 12 nega, tänään pp 14 nega. Sanoivat sairaalalta, että jatkaisin lääkkeitä vielä pari päivää ja testaisin vielä yhden kerran ja jättäisin sitten lääkkeet, mikäli nega vahvistuu. Toiveet on melko lailla heitetty romukoppaan, mutta tiedän, että kun täti kurvaa paikalle, niin romahdus on taas melkoinen. Meillä on pakkasessa jäljellä vielä 2 alkiota, eli yhteen sulatukseen on vielä mahdollisuus. Sen jälkeen olisi lähdettävä tarpomaan koko ICSI läpi uudestaan. Huh huh.

Toivon, että teillä menee paremmin. Onneksi on tämä joulunaika, jotta on paljon muutakin ajateltavaa. Mukavaa pitkästä aikaa täällä rupatella. Kiitoksia kuuntelemisesta :)

Tuisku pp 14

Vierailija
14/18 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään oireita ilmennyt. Muuta kuin mieliala vaihtelee laidasta laitaan mutta se johtuu varmaan ihan muusta. Tässä yritän äkkiä kirjoittaa töissä salaa. Kohta kuitenkin joku on selän takana... Täytynee nyt lopettaa...

jasan pp 10

Vierailija
15/18 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

peukut on pystyssä täällä! Olisi todella teidän vuoro jo onnistua!

Terkuin

Jessis

Vierailija
16/18 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuiskulle pahoittelut negasta! Harmi ettei onnistunut, mutta toivon että seuraava PAS onnistuisi, eikä rankkempaa hoitoa tarttisi enää aloittaa alusta!

Jessis: no olipa kiva kuulle susta elonmerkkiä! :) Olen tuolla plussanneiden puolellakin käynyt säännöölisesti kurkkimassa, jospa sun kuulumisia olisi kuulunut ja pelkäsin jo, että jotain kamalaa on sattunut! :/ Onneksi hiljaiselo johtuikin vain netittömyydestä! :) Ihanaa vauvantuoksuista elämää sinne!

Jasan: no mitä fiiliksiä siellä? Joko olisi jotain sopivaa oirettu pukannut? :)

Oma napa: no nyt on ne ihan normaalit loppukierron oireet sitten saatu aikaan. Tissit on kipeät ja parina päivänä on jo vähän menkkamaista jomotusta tuntunut alamahalla. Ei siis mitään tavallisuudesta poikkeavaa. Kovasti en siis toiveita elättele, mutta pettymyshän se tulee olemaan, jos ei nyt onnista. Onneksi olen ollut tosi kiireinen, enkä oikeastaan ole yhtään ehtinyt piinailla. Joten jos stressittömyydellä on joku vaikutus, niin nyt pitäisi sitten tärppi tulla! ;) Vielä ei ole kummempaa testailun haluakaan tuntunut, vaikka yleensä olen tässsä vaiheessa jo aivan tulisilla hiilillä. Säästänen siis tosiaan testaamisen joulupäivään, kun en halua jouluani pilata negatuloksella...

Killa pp 12 (piti ihan kalenterista laskea, kun olin ihan pihalla missä vaiheessa mennään)

Vierailija
17/18 |
23.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Killan kuulumisia tulin katsomaan, että joko sinne pieni jouluihme olisi saatu alulle..? Voi kun mä pidän niin peukkuja pystyssä, että saisit maailman parhaan joululahjan!

-diina-

Vierailija
18/18 |
25.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nega testattu. No en mää muuta tällä ololla odottanutkaan. Vaan harmittaahan se silti. Katotaan, koska seuraavaan siirtoon. Ainakaan tammikuussa ei onnistu, enkä taitaisi jaksaakaan...

Mites Jasan?! Onko testattu?