Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤LOKALAHJOJEN KESKIVIIKKO###

15.02.2006 |

Nyt testaan miten noi värit, ja muut sydeemit toimii... oottakaas

[color=blue] Täällä taas tähän aikaan, mikähän muakin risoo  [/color]

[u][color=lime] Huomenna lupaan olla aloittamatta tätä meidän pinoa :)[/color][/u]

[size=6][color=gray] Hyviä öitä kaikille![/size][/color]

[color=red]♥ Misuli ja Roope ♥[/color]

[b]Nyt muuten jänskättää ihan oikeesti toimiiko nuo mun epätoivoiset yritykset ymmärtäää tätä värien maailmaa![/b]

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelin avata pinon, mut Misulihan olikin jo kerinnyt. Mutta nyt minäkin suunnistan nukkumaan. Hyvääyötä kaikille, jotka mahdollisesti vielä heiluvat hereillä!

T:nuuskis ja nukkuva nassutin-nassutin

Vierailija
2/33 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minä itselleni lupasin pitkät yöunet ensiyöksi...toisin kävi :(

Neiti vaatii tissiä 15-20min välein... mikähän sitäkin vaivaa...

Aamulla pitää taas herätä reippaana ylös, mä en jaksa!

Hyvät yöt kaikille lokalahjoille!!

Lähden yrittämään nukkumista, kera maitopullon (nuorelle neidille)... *peukuttaa hyvien yöuniensa puolesta*

Waimo72 & Neiti tasan 4kk!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaks Waimon vaaville onnea 4kk syntsänä!

Walmari, arvaappa muistinko että sulla oli niitä menoja.. :D

Meillä neiti nukkuu iskän kans tuolla, taian kömpiä kans viekkuun.

Pulle

Vierailija
4/33 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulihan se aamu sieltä. Oli piii-itkä yö.

ANNU -eiliseen kyssääsi: aika hyvin vastauksia jo saitkin. Meidän samankokoinen jässikkä herää myös monta kertaa, mutta arvioisin sen syövän vain 5 min max. En katsele kelloja koskaan ja itekin torkun siihen viereen kun kyljelteen imetellään. Oliskohan pojalla sit nälkä?? No ei voi tietää mut ehkä mäkin kokeilisin ennemmin korvikkeella kun kiinteillä vaikkakin ei sun tilenne niin kovin huonokaan ole :) Pääasia että itse nautit imetyksen helppoudesta jos päätät jatkaa sitä pelkästään.

Meen jatkamaan aamutoimia. Kerhopäivä. Palaan puolenpäivän hujakoilla.

äiskä ja Sampo joka suuttuu justiinsa

Vierailija
5/33 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuo poika haluaisi pitää tissiä suussa koko yön??? Jos laitan sen omaan sänkyyn alkaa ähinä, kun otan viereen ähinä loppuu siihen, että tissi on suussa, mutta samaan hengenvetoon jo nukahtaa. Ja tätä rumbaa sitä on taas kestäny useemman yön :-/. Nyt se sitten vieläkin tuolla nukkua posottaa yksin 160cm leveässä sängyssä kun on mut saanut nostettua ylös jo ennen seiskaa. Oppiikohan tuota ' vauvojen ilmeellistä maailmaa' koskaan ;)?!

Normaali päivä tiedossa, joten sen puolesta en viitsi enempiä pinoa kasvattaa.

Mun on pitäny tuolle [b]Nuuskalle[/b] sanoa jo moooonta kertaa, että tuo [b]

nassutin-nassutin[/b]

nimi on aivan ihana ja nostattaa aina hymyn huulilleni :).

[b]Bulleelle[/b] *vilkutivilkuti*

Mutta nyt tämä

nipranaatti

lähtee laittaan ripsarit silmiin. Jatketaan taas!

*Vallu ja Eemil*

Vierailija
6/33 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄnä aamuna viimesin herätys 5.30 eikä unen mahdollisuuksia sen jälkeen.Just kun sain Jessen jatkaan unia tuli taas isoveikka viereen korvaansa valittaen. Great! Eihän se jatkanut uniaan, kiikutin omaan huoneeseensa, missä ihmettelin,kun oli " hiukka" kylmä. No, syykin selvis pian. Poika oli vähän säätänyt patteria 10asteeseen.

Kohta sit Jessekin taas heräs röhäänsä. Eikä mennyt kauaa, kun meikältä jo tuli itku... Tätä jatkuvaa heräilyä on jatkunut jo pari viikkoa flunssan takia ja nyt vielä aamuherätyskin on siirtynyt kuuden pintaan. Juuh, tästä voisin jatkaa valitusta, mut vaihdetaans aihetta ettei rupee teitäkin masentaan...;p

Tänään 4kk neuvola, saa nähdä kuinka on tankkaukset poikaa lihottanut. Nimittäin äipältä on ainakin alkanut taas lähteä 1kg/vko, kun yöt menee syöttäessä. Eli nyt ois sit lähtöpaino saavutettu!

Vauva-lehdessä oli muuten vauvan ääntelystä ja vuorovaikutuksesta. Et 3-6kk alkaa kokeilla omaa äntään ja sen rajoja karjumalla ja päristämällä. Sitä täällä reenataan nytkin niin, että ikkunat helisee. *aargh!*

(komentaa täs samalla isompaa, joka leikkii Jesselle hammaslääkäriä ja mittailee Jesseltä " kuumetta" leikkiviivottimella...*huokaa*)

Kait se on palattava paremmalla ajalla...

Vierailija
7/33 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

VALLUN yö kuulostaa tutulta, meillä oli tuota meininkiä ainakin parisen viikkoa tuossa taannoin. Ehdin jo viime viikolla hehkuttaa unirytmin palautumisesta, mutta nyt se otti taas takapakkia ja reilusti. Nukuinkohan yöllä ollenkaan?!

TIIKERIKALA: Meilläkin jodlataan kyllä niin kovaa ja korkealta, että välillä korvia särkee! Siinä lehdessä luki muistaakseni, että 4-6kk kokeilee äänen rajoja ja mietin, että vieläkö tätä kirkumista pari kuukautta seuraa...

Nyt kyllä huudetaan jo niin lujaa, että kohta isi herää, ainoana aamuna kun saisi vähän pitempään nukkua. Täytyy mennä keksimään pojalle jotain muuta tekemistä.

Palaillaan!

-Coppola ja Sumutorvi, 4kk täynnä!

Vierailija
8/33 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään onnistui nuo kokeilut :) *röyhistää rintaa*

Meillä herättiin tänä aamuna jo kello 8.00, se on aikaista meille. Herralla oli nälkä joten jäätiin syötön jälkeen hereille ja nyt sitten nukkuu jo ekoja päikkäreitä tuolla.

Voimia Tiikerikalalle, Coppolalle, Waimolle ja Vallulle ainakin valvomisien kanssa. Hattua nostan teille kun jaksatte. Mä olen muka [b]tosi väsy[/b] ku oon kahtena edellisenä yönä joutunu herään kerran!

Ja taas kyssäri teille [b]kuivaihoisten vauvojen äideille [/b]: Oletteko löytäneet jostain sellasta rasvaisempaa perusvoidetta? Mulla on tuolla pumppupullollinen essex plussaa, ja eilen ostin Aqualan plussaa mutta aivan liian liruja mielestäni. Kun toisenkin jalan saa rasvattua on toinen jo kuiva taas. Yli hyviä rasvavinkkejä otetaan vastaan.

Eipäs sen kummempaa

Emppua matkien:

[color=red]♥ Misuli ja Roope ♥[color/]

Vierailija
9/33 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Misuli79:

Meidän poitsulla on kans kuiva iho. Oon käyttänyt vaan Natusanin öljyä, mutta ei se tunnu juuri kyllä auttavan. Ihossa on sellasia kuivia alueita, ei siis oo kauttaaltaan kuiva. Apteekissa ainakin myydään myös todella rasvaisia perusvoiteita, esim. Hydrolan taitaa olla sellainen. Lääkäri suositteli, että käytettäis öljyä, mutta en tiiä millä tavalla öljy ois rasvaa parempaa. Onko kellään tiedossa perustelua?

ÖISTÄ:

Viikko sitten nukuttiin reilu viikon jakso hirmu hyvin. Jopa 6-7 tuntia putkeen! (se onkin ainoa jakso, kun poika on yöllä nukkunut yli 3 tunnin päåtkiä) Nyt taas kärvistellään noin tunnin välein ähisemään. Kuus kertaa taisin yöllä syöttää ja ehkä kolme kertaa sain tyytymään tuttiin. Joka syötön jälkeen ehkä 10 min. päästä (kun ite olin just nukahtamassa) poika alko pikkasen itkeen, mut rauhottu onneks tutilla. Ihme vaihe tosiaan. Oon koittanu asennoitua niin, että pitkät unipätkät yöllä on aina vaan väliaikaisia, niin ei sitten masennu.

Oho, äsken kävi ovella joku nainen, joka myi kynttilöitä. Oli vähän päissään ja halus rahaa syöpä ja epilepsia lääkkeisiin. Ostin lopulta, vaikka epäilinkin kovasti rahan käytötarkoitusta. Toisaalta oli niin surkeen oloinen, että en hennonut olla ostamattakaan. Tuli vähän tyhmä olo kyllä.

Vierailija
10/33 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

misuli.....mulla isommalle tytölle lääkäri aikoinaan kirjoitti lipolan voidetta ja se oli mielestäni oikein kunnon rasvainen ja paksu.Meidän tytölle ei vaan sopinut..kun alkoi kirveleen ja vaihdettiin just siihen essexiin.

Täällä ei ihmeempia .....papakokeeseen pitäisi mennä:(...ei huvittaisi mut kai se on pakko .

Mutta nyt pitää mennä ...tuun sitten illemmalla :)

Ja Waimon neitille synttäri onnittelut:)

Andromeeda ja huomenna tasan 4kk Martha.

Vierailija
11/33 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille tasakuukausia täyttäville vauvoille!

Meillä viime yö piiiitkästä aikaa suht hyvä!

Tässä kun on viikkotolkulla heräilty 1-2 tunnin välein niin viime yönä näin:illalla nukkumaan vaille 21,eka herääminen syömään jo 22,sit seuraavan kerran 01 ja sit vasta vaille 05!!!Sit seittämästä eteenpäin oli aika levotonta,ei voi nukkumiseksi sanoa mutta...

Oli kyllä pakko kattoo kelloo parikin kertaa yöllä kun luulin näkeväni unta:)

Silti kyllä vaan kauheesti aamullakin väsytti,mutta kai sitä univelkaa on kerenny kertyä!

Voi kun vaan jatkuis näin nyt mutta en uskalla toivoa liikaa!

Kauhee kun aika menee niin nopeesti,rupesin just kattomaan kalenteria niin meidän poitsu se täyttää reilun viikon päästä jo 5kk!

Iso poika jo!

Mun pitäis jaksaa raahautua tohon melkeistä naapuriin hakemaan muutama häälehti ym.kunhan Julius nyt herää aamupäiväpäikkäreiltä ja syö sitten:)

No mutta jatketaanpas myöhemmin juttua!

*Blacka

Vierailija
12/33 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Misuli79 ja Hömötintti: Kuivasta ihosta; meille kans suositeltiin mielummin öljyä kuin rasvaa, ja syy oli tämä öljy imeytyy nopeammin ja antaa iholle suojan pidemmäksi aikaa. Itse käytän sitä pakkasilla kun kädet kuivuu ihan hirveesti. Käsiä voi pestä ihan vapaasti ja silti öljy pysyy iholla. Me käytetään Ceridal öljyä. Käytin tota öljyä jo aikanaan esikoisella kun kuolas aina paitansa märäksi ja iholle nousi kunnon näppylöitä, tuolla öljyllä sain ihon kuntoon.

Meillä alkaa toi flunssaepidemia oleen ohi, Juho ei enää rohise eikä nekustakaan oikeen mitään tuu. Itse kyllä saa niistää ainakin 50 kertaa päivässä.

Meillä tosiaan opittiin lauantaina kääntymään selältä mahalle ja sitä nyt sitten ahkeraan harjoitellaan, vähän liiankin ahkeraan. Viime yönä löysin pojan poikittain sängystä, kauhea meteli kuuluin mutta poikaa ei näkyny " tyynyn" paikalla.

Mahtaakohan toi liikkumaan opettelu viedä pojalta voimat kun tuntuu että nukkuu taas melkein koko päivän ja vielä yön päälle.....??????

Tänä aamuna heräs eka viideltä syömään velliä sitten nukkui niin et heräs n. 09:20 ja söi taas ja sitten olikin jo kiire nukkumaan takas nukahti sänkyynsä joskus puol yhentoista aikaan ja siellä nyt edelleen koisailee.....

Nyt täytyy lähteä syömään jotain kun sais vielä rauhassa syödä.

Onnittelut kaikille tasakuukausia täyttäville ja mukavaa päivän jatkoa kaikille !!!!!

Lokakuu-05 ja Juho kohta 4,5 kk

Vierailija
13/33 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajuu mikä tohon tyttöön on menny...Se nykyään illalla herää aina tunnin päästä nukkumaan menosta ja jää valvomaan, eilenkin se oli jo 20.00 niin väsyny et piti viedä nukkuun no ennen yheksää sit heräs ja nukahti vasta 24.00 uudelleen.Meillä onneks nukutaan pitkiä pätkiä.ekan kerran heräs vasta kuudelta syömään ja sit ylös noustiin 9.00. Ja eilen oli vielä sellanen päivä et ylös oltiin aamulla noustu jo 8.00 niin valveillaoloo tuli kyl paljon päivälle..et ei kyl voi johtuu siitä et nukkus liikaa päivällä.... *huoh*

Kai täs joskus on odotettavissa pidempiä yöuni jaksoja....Onks kellään mitään ideoita miten sais rytmiä sellaseks et nukkuttais enempi yöllä ja sit noita tunnin torkkuja sais jotenkin karsittua... Tulipas tyhmä kyssäri :)

MISULI: Mä käytän sellasta rasvaa kun Ambilan se on (ainakin mun mielestä) hyvää. Se on meinaan sellanen rasvanen perusvoide ja se ei ainakaan imeydy samantien.Tai siis siitä ei jää iho heti uudelleen kuivaks... (taas oudosti selitetty...)

~Spica~

Vierailija
14/33 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy ihan ekana hehkuttaa, että meidän pikku-ukko kääntyi tänä aamuna mahalleen eka kerran! wau!

Tuossa tuo poika istuu sitterissä ja järsii purulelua. Ihmettelin kun ei nukkunut kuin tunnin ulkona ja syykin selvisi. Mahaa kipristi niin, että sisälle päästyään väänsi niskakakat. Vaatteetkin meni vaihtoon.

Mulle on tullut pieni epäilys oisko pojalla maitoallergia.Pian korvikkeen juomisen jälkeen posket lehahtaa punaisiksi. Muuallakin ihossa on punaisia läiskiä jotka suurenee päivä päivältä. Ne näyttää kutisevan, sillä poika raapii niitä mistä yltää. Puklauttelua on jonkin verran, ei paljon. Vai oisko kyseessä atooppinen ihottuma...no, ens viikolla on 4kk neuvolalääkäri, jolloin selviää jotain.

Perusvoiteista joku kyseli...Apobasellakin on tosi rasvainen voide(punainen tuubi).

Alkaa sitteririssä olija heilua ja karjahdella siihen malliin, että nälkä on iskenyt. Tulen myöhemmin uudestaan.

Hemulii_i

Vierailija
15/33 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roope nukkuu [b]jo nyt[/b] ulkona päikkäreitä. Näiden pitäisi olla ne pidemmät. Sitä se varmaan tuo aikaisemmin herääminen teettää. Heräs tänään tuntia aikaisemmin kuin normaalisti.

[b]Lokakuu-05:[/b] meillä opittiin kans just viime lauantaina itse kääntymäään masulleen ja yllättynyt olen siitä kuinka rauhallisesti poika yöllä nukkuu. Ei siis tuo uuden osaaminen oo vielä ainakaan vaikuttanu uniin.

Aiemmin kyllä oli sitä et herra löytyi sängystä sivuttain ja joskus oli jopa tehny 180 asteen käännöksen, eli pää olikin jalkopäässä.

Enpä taida enempiä valitella vaan pistän itsekki vaakatasoon hetkeksi

Misuli

Vierailija
16/33 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andromeeda: mä kävin papa-kokeessa tänä aamuna. Ei sattunu, eikä ollu ees pitkää jonoa. Kahden viikon päästä saa tuloksen ja ens viikolla voi tilailla lääkärin aikaa, kun ei ollut merkannut vielä vapaita aikoja.

Lokakuu-05: meillä tyttö oli viime yönä ekaa kerta poikittain sängyssä. Vielä ei kääntyilä kuitenkaan.

Pitää lähteä käymään tuutoroinnissa yliopistolla. Ihan turha käynti, mutta pakollinen. :( Ei tässä kuitenkaan tiedä ensi syksyn opinnoista yhtään mitään.

j+beibi

Vierailija
17/33 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coppolan ja Waimo72 vauveleille onnittelut tasakuukausista!

Walde: Toi nassutin-nassutin juontaa siitä, et kun pojun leuka on mun olkapäätä vasten, niin se nassuttaa ihan hassusti siinä. ;) Ja yleensä se olkapää onkin sitten likomärkä...

Tiikerikalalle jaksamisia. Kyllähän nuo lapsosen osaa aina yllättää kaikella kivalla...

Misuli: mun mielestä se ApoBasen (?) violetti on ihan hyvää rasvaa. Se ei tosin jätä iholle rasvakerrosta kovinkaan pitkäks aikaa. Sit yks tosi rasvanen rasva on Decubal, ihan ällöttävän rasvasta ja vähän omituinen haju, mutta tehokasta. Sit tulis mieleen esim. Bellavita, mun kuivat kädet on sillä parantunu tosi nopeesti. Ootko kysyny neuvolasta, mitä ne suosittelis? (Lahopäisenä en muista, ootko jo kertonu...) En tiä oliko noista mitään apua, mut noista mulla on kokemusta.

Lokakuulle onnittelut taltutetusta taudista.

Hemuli, niin ne lapsoset alkaa kehittyä. Tuo meitin ukkeli ei vaan itekseen tahdo kääntyä, pari kertaa vahingossa keikahtanu masulta selälleen.

Mut jos sit viä omaa napaa. Mun sisko tulee perheensä kans tänään kylään, joten mä oon jo tarmokkaana tänään leiponu kinkkupiirakan ja yllätys-yllätys ananasmuffinseja. Meillä poju on ollu kuin naantalin aurinko, sen riisivellin ansiosta. Syöny muutenkin paremmin ja jaksanu touhuilla ihan eri lailla kuin pari päivää sitten. Elikkäs meillä ei sit vähään aikaan taideta maissivelliä enää syödä. Mut nyt täytyy alkaa raivata kämppää. Palaillaan!

T:nuuskis ja nassutin-nassutin

Vierailija
18/33 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nopeasti pörähdän palstalla, jos vaikka parit vatsalihakset ehtisin tehdä

tosin eri asia antaako tuo poitsu niitä tehdä rauhassa.. yleensä tulee naurattamaan mua tai sitten ' auttamaan' .. ;D

[b]Wal my Pal[/b], kuule, kohtalotoveri täällä.. viime yökin meni ihan persiilleen kun olin neitosen tuttina :-/ Liekö jotain tähän ikään kuuluvaa sit, kun ei nuku rauhaksiin..

Kuule, minkä lämpöpussin sä oikein ostit? Sun innoittamana näin yöllä puolihorteessa " unta" sellasesta ja lähetin miehen äksen työmatkallaan hakemaan sellaista, valkkasin netistä pikaisesti jonku. Eli minkä merkkinen se teillä on? Kerron sit minkä mä hommasin :)

Tietty jonku ihan surkeen...

Ooooolsprait, tää lähtee ny niitä vatsalihaksia metsästään!!!

[color=red]♥[/color] EmBBu ja Pinja [color=red]♥[/color]

Vierailija
19/33 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Embburaitze: Oonko mä sitte niinku WAL THE ALL PALL?!

Laitan siitä kuvat ;D ( --> )

*WaL & Eemil*

Vierailija
20/33 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin äsken saada vähän nukuttua päikkäreitä...=D

Pojat on viä unilla. *pidätän siis hengitystäni ja hiippailen varpaillaan*

4kk lekurineuvola takana. Painoa 7710g (+660g),64,6cm (+2,5cm) ja pipo huimat 44,3cm (+1,5cm). Keuhkot ja korvat oli ok, lenssusta huolimatta. Tuli samalla vanhemman pojankin korvat tsekattua ja terveet oli. Hyvä! Muuten olikin ihan turha käynti, ei siellä mitään puhuttu. Kiireellä vaan seuraava sisään...

COPPOLA vielä vauvajumpasta; bongasin neuvolan seinältä hiphop-housen ilmoituksen 3kk-12kk jotain babyhiphopjumppa-tsydeemiä. En oikein ehtinyt lukea, kun oli kiire ulos ennen kun pojat hiillostuu.

Hei! Netistä löysin www.hiphophouse.fi tälläset faktat (kuullostais kivalta)

Baby jam on tanssiliikuntaa lapselle ja vanhemmalle erilaisten tanssityylien sykkeessä (mm. hip hop, disco, latino). Tunnit ovat iloista aikuisen ja lapsen yhdessäoloa. Isät ovat myös tervetulleita tanssimaan vauvan kanssa! Aikaisempaa tanssikokemusta ei vanhemmilta vaadita. (Täähän sijaitsee koskarin kupeessa hatanpäänvaltatiellä) NÄyttäis olevan maanantaisin klo 10 (jo!?)

Ei kait taas muuta. Pitäs vähän siivota perjantaisia lastenkemuja varten...*huokaa*. Huomenna pitäs sit leipoo ainakin marianne-pätkismuffareita. *NAM!*