Mitä mahdollisuuksia mulla olis tavata lapsipuoltani jos mies kuolisi? OT
Eli tällaista olen pyöritellyt mielessäni, mieheni lapsi asuu meillä, ja tykkään hurjasti tuosta lapsesta, ja oma lapsenikin rakastaa häntä kuin omaa sisarustaan, olemme asuneet saman katon alla 3 vuotta, lapsi on nyt kohta 6-vuotias,
olen siis todella kiintynyt häneen ja nyt olen kauhulla alkanut pelätä että jos mieheni sairastuu ja kuolee tai äkillisesti kuolee, niin en kyllä enää koskaan näe tätä mieheni lasta, hänet tietysti määrätään äidilleen asumaan (heillä muutenkin yhteishuoltajuus ja äiti tapaa joka toinen vkl säännöllisesti),
mutta lapsen äiti vihaa minua eikä ole puhunut minulle sanaakaan siitä asti kun aloimme asua exänsä kanssa yhdessä,
tiedän lähes 100% varmuudella ettei hän antaisi minun tavata lasta jos lapsi hänellä asuisi...
Juridisia oikeuksia mulla ei ole tavata lasta ilman miestäni eli lapsen isää, tiedän..
Mitä ihmettä voisin tehdä jos mieheni siis kuolisi? Mä ja mun lapsi hajottaisiin ikävään jos emme enää koskaan tapaisi tuota lasta, en vaan voisi kuvitellakaan elämää ilman häntä :(
Tiedän että on turha etukäteen surra, mutta olen vaan alkanut tätä ajatella ja en keksi mitään mikä auttaisi jos noin kävisi, keksittekö te?