Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikkusisko hakeutumassa samalle alalle, ärsyttää

Vierailija
11.04.2008 |

Olen tosin jo graduvaiheessa, paperit saan varmaan syksyllä. Sisko lukee pääsykokeisiin, toivon toisaalta, ettei pääse.

Ahdistaa, kun minulta viedään ainut asia jossa olen tosi hyvä, jos siskoni pääsee sisään.

Miten elän tämän asian kanssa. Minulla on tosi huono itsetunto. Tiedän että olen älyttömän itsekäs paska, mutta en voi tunteilleni mitään...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hänen elämänsä, hän tekee itse omat valintansa, etkä sinä liity niihin mitenkään. Sinulla on yhä ihan oma elämäsi, jossa sinä olet tehnyt valintasi.

Paitsi tietysti jos sisko idolisoi sinua ja pitää sinua esikuvanaan :)

Vierailija
2/10 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä tätä: minä ja sisko haettiin samaa työpaikkaa. Sisko sai sen (minä sain samasta paikasta määräaikaisuuden ja myöhemmin vakipaikan) ja olin äärimmäisen tyytyväinen siskon puolesta.

Siskosi koulutus ja menestys ei ole sinulta millään tapaa pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös auttanut häntä, antanut vinkkejä pääsykokeisiin lukuun ym ja toisaalta toivon kyllä, että hän pääsee.

Toisaalta ärsyttää, kun hän tuntuu suhtautuvan jotenkin ylimielisesti koko hommaan eikä ehkä näe hirveästi vaivaa lukemisen eteen. Haluaa kyllä päästä, mutta ilmeisesti luulee kokeen olevan helpompi kuin onkaan.

Se ärsyttää, että en pääse pätemään enää missään. En niin missään ole parempi kuin muut (siis lähipiirissäni). t, ap

Vierailija
4/10 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole ylpeä itsestäsi valitsit jotain niin hienoa, että siskosikin innostui asiasta. Ei se ole mitään sinulta pois.

Vierailija
5/10 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(näin mulle sanoi kaveri aikanaan)

Oikeasti, tajuatko, että sinun saavutustasi ei oteta sinulta pois, jos sisko tekee saman. Ei, jos se on saavutettu itsensä takia eikä vain saavuttamisen halusta.

Se on ihan sama, mitä siskosi tekee. Kyllä hän kokeessa vielä huomaa, että se ei ole ehkä niin helppo kuin luulee. Tai jos hän on huomattavasti sinua fiksumpi ja koe on hänelle helppo, niin so what? Sitten hän voi ihmetellä loppuelämänsä miten se isosisko tästä oikein pääsi läpi.

Vierailija
6/10 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedostan, että olen lapsellinen ja itsekäs. Joskus ei vaan voi itselleen mitään. Pitäisi varmaan yrittää keskittyä omaan elämään vaan... t. ap

Vierailija
7/10 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko alalla erikoistumismahdollisuuksia, suuntautumisvaihtoehtoja?

Vierailija
8/10 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siskoni on parempi kuin minä tässä tietyssä asiassa. Tai jos on edes yhtä hyvä. Tämä alani on aina ollut minulle jonkinlainen intohimo, mutta tällä hetkellä olen kotona esikoisen kanssa ja itsetunto on aika huono. Pitäisi valmistua mutta ja menä töihin, toisaalta haaveilen jo toisesta lapsesta.

Ahdistaa kun toinen tulee ' omalle reviirille' . t. ap

Vierailija
9/10 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hemmetin väliä sillä on, vaikka siskosi olisikin opinnoissa parempi kuin sinä? Ihan sama.

Vierailija
10/10 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on elänyt tavallaan muiden varjossa koko elämänsä ja vihdoin " pätee" jossakin, kokee vähän uhkana sen että toinenkin tekee samaa asiaa, pelkää sitä että jää taas varjoon.

Itse pääsin yli samantyyppisestä asiasta ajattelemalla, että sisko ja minä ollaan ihan eri ihmisiä, minun ei tarvitse todistella muille mitään, ainoastaan itselleni ja kun itse tiedän tehneeni asiat niin hyvin kuin voin, sen pitää riittää! Tsemppiä sinulle, kyllä sinä asian yli pääset!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi