Hauska joulumuisto
Joulumuistelot ovat nyt kuumimmillaan, joten jaan muutaman muiston teillekin.
Itse olen aina ollut suhteellisen köyhästä perheestä ja muistan aina, että sain useana jouluna lahjakortin levykauppaan tai sitten sen hartaasti toivomani äänilevyn. Muistan kun meinasi ylpeydestä pakahtua, kun sitä sitten jouluna kuunneltiin. En muista olisiko koskaan muuta edes kaivannut.
Meillä oli aina hyvin lämmin joulu ja äitini ja isäni todella panostivat ruokaan ja sitä syötiin hartaudella. Meillä kaikki taitavat pitää joula vuoden parhaimpana juhlana.
Sitten muistan hyvin pahimman lama-ajan ja molemmat vanhemmat joutuivat työttömäksi ja rahaa ei ollut sitä vähäänkään. Menimme siskoni kanssa Anttilaan ja siellä oli joku tietovisa, johon ei kukaan halunnut osallistua. Palkinnosta meillä ei ollut mitään tietoa. No me molemmat osallistuttiin ja siskoni voitti sen ja minä tuli kolmanneksi. Palkintona oli Anttilan 300 markan lahjakortti. Se oli siis silloin todella iso raha. Muistan kun siskoni kanssa juoksimme kotiin veren maku suussa ja menimme vanhempien luokse ja annoimme lahjakortin heille, jotta voivat ostaa jouluruoat sillä. Mieleen jäi etenkin äiti joka purskahti vuolaaseen itkuun ja se kun seuraavana päivänä olimme ostamassa koko perhe kinkkua ja muuta jouluruokaa Anttilan ruokakaupasta.