Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YHTEISKUNNAN ELÄTTI - alkoi ärsyttämään tuo hokema! Murinaa!

Vierailija
02.12.2008 |

Joku käytti täällä minimituen saavista kotiäideistä nimitystä yhteiskunnan elätti. Miksi ihmeessä! Eiköhän se tuki mitä me kotiäidit saamme ole melko

lailla pieni. Varsinkin äidit, jotka vievät lapsensa hoitoon melko pieninä, käyttävät mielellään tätä hokemaa! Tästä sana parresta tuohtuneena tahtoisin

kysyä kaikilta tätä lausumaa käyttäneiltä, että tietävätkö he kuinka paljon yhteiskunnallamme maksaa nämä päiväkodit sun muut? Eikös nämä parjaajat ole

itsekin yhteiskunnan elättejä - yhtälailla! Eihän hekään maksa täysmääräisesti sitä summaa, mitä se hoito maksaa?

Jottei vaan leimautumista pelkäävät "työäidit" vaan nyt leimaannu, ehdotankin parjaajille, että luopuisivat lapsilisistä, kunnallisen terveyskeskuksen palveluista, maantiellä ajosta ja kaikista niistä asioista, joihin on käytetty yhteiskuntamme varjoja.Eihän sitä voi olla yhteiskunnan elätti -

ei missään nimessä! Eikös se näin mene, kerran olette haukkuneet?

Me jokainen maksamme, olemme maksaneet tai tulemme maksamaan nämä yhteiskunnan asettamat verot, joilla nämä palvelut rahoitetaan. Kenenkään

tällä hetkellä olevan parjaaja-työäidin on turha tulla sanomaan, että kerran käyn työssä, niin maksan. Ihan yhtälailla tämmöinen ihminen voi olla

10 vuoden päästä työtön ja yhteiskunnan

elätti. Yhtä lailla, kun esim. minä saan lapseni vähän isommaksi, lähden työelämään ja alan maksamaan veroja.

Suomen maa on hyvä maa asua. Täällä saa itse päättää mikä on perheelleen hyväksi. Minun mielestäni lapsista voi tulla tasapainoisia ja onnellisia, vaikka

hänet hoidettaisiin kotona tai päiväkodissa. Mielestäni, jos koko perhe voi hyvin, niin perheen asiat ovat hyvin. Kokonaisuus on siis tärkeintä, ei esim. se

minkä hoitotavan valitsemme! Nämä herjaajat alkoivat ärsyttämään. Nämä ihmiset, jotka ylvästelevät, mutteivät lainkaan huomaa, kuinka paljon he itse käyttävät yhteiskunnan varoja eläessään! Eihän sitä tietenkään tarvitse edes ajatella!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jokaisella on elämässään vaiheita, että on enemmän saamapuolella yhteiskunnan palveluissa, esimerkiksi silloin kuin on pienet lapset ja saa vanhempainrahaa.

Minä kuitenkin koen tärkeäksi, että ansaitsen elantoni ja samaa asennetta opetamme lapsillemme. Valitettavasti olemme pääsääntöisesti vain palkkatulojen varassa, joten joudumme käymään töissä.

Totta kai käytämme yhteiskunnan palveluita. Maksan myös aika lailla veroja. Tänä vuonna omat veroni olivat vajaat 30000 euroa. En koe siis ollenkaan huonoa omaatuntoa siitä, että kuljen vaikka junalla, käyn neuvolassa tai lapseni on päivähoidossa. Olen myöskin käynyt kouluni yhteiskunnan rahalla, joten minusta on tärkeää, että voin antaa takaisin, kun olen niin paljon saanut.

Vierailija
2/5 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se, joka käyttää tuota ilmaisua, osoittaa vain sen, ettei ole varma omista valinnoistaan tai ei nyt ihan ole loppuun ajatellut hokemaa käyttäessään. Kaikkihan me joudumme joskus käyttämään yhteiskunnan palveluja. Suurinosa meistä myös joutuu maksumieheksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin paljon maksanut veroja, että katson vähän ottavani vaan omia takaisin kun kotihoidontukea saan.

Vierailija
4/5 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole koskaan ollut, eikä hän ole koskaan ollut kiinnostunut lapsen tapaamisesta, haastaa minua koko ajan oikeuteen milloin mistäkin tekaistusta syystä. Hän ei käy töissä, minä käyn, hänen oikeudenkäyntikulut maksaa valtio minun ei. Kunnes nyt päätin, että irtisanoudun ihan periaatteen vuoksi työstäni NYT, kunnes tämä hulluus on ohi. Ja ryhdyn todella yhteiskunnan elätiksi. En aio käydä töissä sen takia että saan maksella oikeudenkäyntikuluja hullun takia. Katsotaan, minkälainen ratkaisu yhteiskunnalla on minulle ja lapselleni sitten tarjota - toimeentulotuki kaiketi. Olen ylpeästi yhteiskunnan elätti.

Vierailija
5/5 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli juopot, sellaiset työttömät, jotka vieroksuvat töitä..(Ei työtön, joka hakee töitä ja haluaa töihin.) Kotiäiti todellakin tekee paljon ja tärkeää työtä hoitaessaan ja kasvattaessaan lapsiaan! Yhteiskunnan tulevia veronmaksajia.. Yhteiskunnan tukia kotiäidit eivät hirveästi vie, muutama sata euroa kuussa kotihoidontukea siitä, että hoitaa lapset, ei ole liikaa.

Minusta elätti on halventava sana. Ovathan vanhukset, pikkulapset ja vammaiset muiden rahoilla "elätettäviä", mutta karmeaa olisi kutsua heitä eläteiksi.

Kotiäiti ei juuri maksa veroja, mutta hän säästääkin yhteiskunnan verorahoja päivähoitokuluissa ja toiseksi, eihän kukaan ikäänsä kotiäitinä ole, yleensä. Ja kolmanneksi tärkein asia: lasten hoitaminen ja kasvattaminen on tärkeää, kaikkea ei voi mitata verokertymän mukaan.

Tunnen sellaisia ihmisiä, jotka eivät ole työelämässä mutta elävät omillaan, eivät esim. ole työttömyyskortistossakaan eivätkä ole iällään juuri yhteiskuntaa menoilla rasittaneet. Maalla yksin eläviä miehiä, jotka elävät hyvin satunnaisilla töillä, kalastuksella ja metsästyksellä, eivät juo eivätkä ole kenellekään häiriöksi.. Tulevat niin vähällä rahalla toimeen, että ei uskoisi. Tällaisia ihmisiä en elätiksi kutsuisi, vaikka he eivät "hyödytä" yhteiskuntaa.

Kovaa on mielestäni ajattelu, jos kaikki mitataan rahassa ja ihmisen arvo sillä, miten paljon veroeuroja yhteiskuntaan tuottaa. Tietenkään yhteiskunta ei pyörisi ilman verotuloja, mutta ei asia ole niin yksioikoinen, että jokaisen pitäisi niitä mahdollisimman paljon tuottaa, muu ei merkitse mitään.