Ilmoitus lastensuojeluun, naapuri jättää vauvan 5kk vaunuihin parvekkeelle nukkumaan kun kipaisee kauppaan
kauppa 200m päässä, mut kuiteskin. Kerran tai kaksi vauveli herännyt ja itkenyt todella lohduttomasti parvekkeella,minun parveke viereisessä asunnossa
Kommentit (54)
ja heitteillejättö jättää pieni vauva yksin kotiin kun haet isomman sisaruksen eskarista. Kyllä minäkin välillä otin päiväunet kun vauva nukkui parvekkeella, mutta meillä oli itkuhälytin käytössä ja pystyin reagoimaan nopeasti itkuun.
On aivan eri asia jättää lapsi yksin kotiin kun kukaan ei näe eikä kuule, mitä tapahtuu.
Vierailija:
kun menen suihkuun. Vauva nukahtaa yleensä suihkun ääneen. Pari kertaa olen tuttia laittanut kesken suihkun. En todellakaan jätä lapsia yksin siksi aikaa! Ei ole mikään pakko jättää vauvaa muualle huutamaan peseytymisen ajaksi. Ja kyllä, vauva on toisinaan vessassakin mukana, jos on oikein itkuinen.Isompi on kirjoineen kylppärissä ja ulko-ovet takuulla lukossa kun minä olen suihkussa. Ja tämä toistuu joka päivä.
Minä kyllä käyn paskalla silloin kun mulla hätä on, ja olen edes siellä RAUHASSA! Lapsi ei kitinään tai itkuun kuole, eikä sillä muutenkaan ole mitään asiaa sinne paskantuoksuiseen kylppäriin. Mitä ihmettä se siellä tekisikään, kattelee kun äiti vääntää pökälettä?? Ei hyvää päivää kun on kajahtanutta sakkia.
Toki tuon isomman perään pitää sen verran katsoa, ettei satuta itseään, mutta samaan huoneeseen (vessaan) mä en todellakaan sitä sulje! Lykkään sen vaikka makkariin siksi aikaa ja banaanin kouraan, niin eiköhän se vähän aikaa kestä. Tai sitten leikkikehään leuja ja napero sinne. Ja vauva nukkukoon rauhassa.
Minulla on moninkertainen vaiva jos lähden vauvan kanssa ulos, kun täytyy raahata ensin rattaat ja sitten lapsi alas portaita. Mutta en minäkään uskaltaisi jättää lasta yksin kotiin kauppareissun ajaksi. En uskalla mennä edes postia hakemaan niin että vauva jäisi yksin. Hrivittää jo se, että lapsi on pakko jättää yksin siksi ajaksi että saan ne rattaat alas vietyä. Onneksi siihen ei mene kauaa kun on vain nuo yhdet portaat.
20min on pitkä aika olla vauvan yksin kotona. Minkätakia sinne niin lähellä olevaan kauppaan ei sitten voi mennä kuin vauva on herännyt?? voi jeesus miten välinpitämätöntä sakkia.
Ja todellakin eri asia on käydä paskalla tai suihkussa kuin lähteä pois KOTOA 20 MINUUTIKSI!!!!!
Vierailija:
ja heitteillejättö jättää pieni vauva yksin kotiin kun haet isomman sisaruksen eskarista. Kyllä minäkin välillä otin päiväunet kun vauva nukkui parvekkeella, mutta meillä oli itkuhälytin käytössä ja pystyin reagoimaan nopeasti itkuun.On aivan eri asia jättää lapsi yksin kotiin kun kukaan ei näe eikä kuule, mitä tapahtuu.
Sitä laitettiin vauva tutimaan ja lähdettiin maatilan töihin. säännööllisin väliajoin käytiin katsomassa, onko kaikki hyvin tai onko vauva herännyt. Kuule ei siinä ollut aikaa valvoa ja tuijottaa vauvaa, inahtaako se nyt vai kolmen minuutin päästä. Vai vielä heitteillejättöä! :DD
4-vuotias on voitu jättää vauvaa vahtimaan. Kyllä tuo ap:n kertoma heitteillejätöksi katsottaisiin aivan varmasti.
Vierailija:
20min on pitkä aika olla vauvan yksin kotona. Minkätakia sinne niin lähellä olevaan kauppaan ei sitten voi mennä kuin vauva on herännyt?? voi jeesus miten välinpitämätöntä sakkia.
Ja todellakin eri asia on käydä paskalla tai suihkussa kuin lähteä pois KOTOA 20 MINUUTIKSI!!!!!
Ihme pulamössöjä ja hysteerikkoja, paskat housussa jos vauva 30 metrin päässä - " sehän voi vaikka kuolla turvattomuudentunteeseen!" ... Ei, en ymmärrä.
kuin hetken yksin nukkuvina parvekkeilla. t:alkkisperheen lapsi joka öisin sai ihan itse huolehtia itsestään jo melko pienenä.
Käyn joka pvä kusettamassa koiran (n.5 min.), kun vauva nukkuu (valjaissa) vaunuissa partsilla. Hmm..kai sekin sit on heitteillejättö:(
Joka saattaa toisen avuttomaan tilaan tai jättää sellaiseen tilaan henkilön, josta hän on velvollinen huolehtimaan, ja siten aiheuttaa vaaraa tämän hengelle tai terveydelle, on tuomittava heitteillepanosta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
muualla kuin keittiössä, ja toisekseen isompi lapsi on takuulla itkevän vauvan kimpussa, jos jätän vauvan makkariin/olohuoneeseen silloin kun minun on mentävä vessaan. Kyllä se vauva on silloin parempi ottaa mukaan vessaan kuin jättää hädissään huutamaan ja pahimmillaan kynsittäväksi. (Ei, mitään ei ole vielä sattunut, mutta 2-vuotias voi kyllä keksiä mitä tahansa vauvan päänmenoksi.)
Valitettavasti en voi aina odottaa vauvan nukahtamista vessatarpeineni. Eikä vauvani muutenkaan juuri päivällä nuku.
kylppäriin mukaan suihkuun mennessä, ja joskus jopa vessaan mukaan.
Onhan se nyt eri asia käydä paskalla/suihkussa kuin kaupassa.... Kyllä sieltä paskalta kuulee ihan eri lailla itkevän vauvan tai huomaa vaikka tulipalon kuin sieltä Siwan kassalta!
Vierailija:
Vierailija:
ja heitteillejättö jättää pieni vauva yksin kotiin kun haet isomman sisaruksen eskarista. Kyllä minäkin välillä otin päiväunet kun vauva nukkui parvekkeella, mutta meillä oli itkuhälytin käytössä ja pystyin reagoimaan nopeasti itkuun.On aivan eri asia jättää lapsi yksin kotiin kun kukaan ei näe eikä kuule, mitä tapahtuu.
Sitä laitettiin vauva tutimaan ja lähdettiin maatilan töihin. säännööllisin väliajoin käytiin katsomassa, onko kaikki hyvin tai onko vauva herännyt. Kuule ei siinä ollut aikaa valvoa ja tuijottaa vauvaa, inahtaako se nyt vai kolmen minuutin päästä. Vai vielä heitteillejättöä! :DD
Mutta en siis itse jättäisi vauvaa yksin, roskat voisin viedä, mutta siihen se jää.
kun olen vessaan menossa, niin mukaanhan se täytyy ottaa. Ainakin jos paskalle olen menossa.
ai vähän hysteerisiä mammoja täällä *repskops*
' otan vauvan kopassa mukaan vessaankin...'
*PYRSK* XD XD
kiitos päivän nauruista!
Minusta lapsen hankkinut aikuinen on vastuussa siitä, että lapsella on turvallinen olo.
Itseasiassa päinvastoin, olen niitä jotka saattavat jättää lapset autoon odottamaan kun piipahdan nopeasti kaupassa.
t. kuuden äiti
Ja on ihan eri asia, jättääkö lapsen valvomatta yksin ulos kuin pyörtyä ym. lapsen kanssa. Eka on tahallista heitteillejättöä, toka taas onnettomuus.
Vanhempien tehtävänä on minimoida riskejä (kaikkea ei voi ennakoida), ei ottaa niitä tahallaan.