Ilmoitus lastensuojeluun, naapuri jättää vauvan 5kk vaunuihin parvekkeelle nukkumaan kun kipaisee kauppaan
kauppa 200m päässä, mut kuiteskin. Kerran tai kaksi vauveli herännyt ja itkenyt todella lohduttomasti parvekkeella,minun parveke viereisessä asunnossa
Kommentit (54)
Olisi reilumpaa. Samalla kyllä huomaisit onko oikeasti asiat kunnossa muutenkaan?
Vierailija:
No mitäpä jos puhuisit vaikka sille naapurille ensin.
Eihän suomalaista voi mennä moittimaan, tai edes opastamaan.
naapuri viipyy kauppareissullaan? 15min? Itse en noin toimisi, mutta mielestäni vauva ei ole suuressa vaarassa jos hän on turvallisesti oman huoneiston parvekkeella eikä kukaan ohikulkija pääse häntä sieppaamaan.
Jos ei, niin aika pienestä olet valmis ilmoittamaan lastensuojeluun. Onko niin vaikea kertoa äidille, että olet kuullut vauvan huutavan. Voisit vaikka tarjota apua, kun kerran olet siellä seinän toisella puolella kuuntelemassa.
Sano, että seuraavan kerran kun äidin täytyy kipaista kaupassa, hän voisi jättää sinulle avaimet ja kun kuulet, että vauva herää menisit sitä rauhoittelemaan.
Todennäköisesti äiti ei ota tarjousta vastaan mutta ymmärtää, ettei voi jättää vauvaansa yksin edes kaupassa kipaisun takia.
ja vielä.. Miksi pitää suhtauta kaikkeen aina nin negatiivisesti? Ei ihme että äidit väsyvät ja masentuvat, kun naapuri" apu" on tuollaista!
ja jos vittuilua tulee takaisin niin mitä sitten? Kuoletko siihen?
Oikeasti lastensuojelu on muutenkin ylikuormitettua ettei kannata sitä enää tällaisilla rasittaa.
noin tarkkaan: siis että lapsi nukkuu parvella ja tarkkailet milloin äiti lähtee ja minne menee... oletko ammatiltasi salapoliisi? :)
ongelma, ainakin vielä, Suomessa. Suurempi on se, että vauva voi satuttaa itsensä.
Vierailija:
naapuri viipyy kauppareissullaan? 15min? Itse en noin toimisi, mutta mielestäni vauva ei ole suuressa vaarassa jos hän on turvallisesti oman huoneiston parvekkeella eikä kukaan ohikulkija pääse häntä sieppaamaan.
tämä äiti sanoo että pieni huuto vahvistaa kehkoja, on kaupassa noin 20min , minusta silti väärin jättää vauva yksin.
Olen sanonut että voisi ottaa mukaan, kuulemma haluaa hakea kaupasta jotain hyvää ja tulla pikapikaa sisälle lukemaan ja rentoutumaan, vauva herää jos vaunuja työntelee.
Entäs jos tulee tulipalo, ja sitten kun vauva on isompi?
(ja ymmärrän kyllä, että on) sujauta rakentavansävyinen kirje postiluukusta..
Todennäköisesti paljastuisi muutakin laiminlyöntiä
Kyllä minä aikoinaan jätin hänet parvekkeelle nukkumaan kun kävin kaupassa. Kauppa on n.100 metrin päässä. Ja homma loppui tasan siihen kun huomasin hänen nousevan rattaissa ensin vatsalleen ja siitä hinautuvan vaan ylöspäin.
Jollet ole huolissasi mistään muusta asiasta, on lastensuojelu hieman ylimitoitettu toimenpide.
asiasta. Ja ap ei ainakaan maininnut että vauva olisi niin iso että saattaisi jo päästä pois vaunuista. Mutta toisaalta itse en jättäisi vauvaa yksin parvelle kauppareissun ajaksi...
Ap:n mainitsemaa tapausta enemmän olen huolissani äideistä jotka jättävät vauvanvaunut kaupan pihaan parkkiin siksi aikaa kun itse piipahtavat kaupassa sen 20 min. Huh! Joku ilkikurinen lapsi tai muuten vain ilkeä ohikulkija saattaisi siepata vaunut.
t:9
Eihän vauvaa saa jättää yksin.
Ja miksi ihmeessä äiti ei pukkaa vaunuja mukanaan kauppaan?