Lonkkia ja polvia jomottaa yöllä??!! rv38
Onko kellään muulla ollu samaa vaivaa, että loppuraskaudesta jomottaa niveliä? Monena yönä olen heränny siihen, että toista lonkkaa jomottaa ja siihen on yleensä auttanu ku on vaikka käyny vessassa ja se on saanu vähän liikettä. Viime yönä heräsin siihen ku koko alaselkää, lonkkia ja lisäksi vielä polvia jomotti ihan armottomasti. Kävin vessassa ja juomassa, ei mitään apua. Koitin venytellä varovasti sängysä, ei mitään apua. Eipä se auttanu ku nousta ottamaan panadol ja odottaa sen vaikutusta ennen ku sai unen päästä kiinni. Eilen en ees liikkunu mitenkään ihmeellisesti, että ois siitä voinu kipeytyä.
Ja mikä siinä on, että se on aina klo 4-5 ku herään tuohon jomotteluun eli unta takana noin 5-6 tuntia? Voiko tämä jotenki liittyä lähestyvään synnytykseen ja paikkojen pehmenemiseen ja valmistautumiseen? Supistuksia nuo ei ole, ne kyllä erotan vaikka alaselkää sillonki jomottelee. Vauva on jo ihan lähtökuopissaan, eilen kävin lääkärissä ja paikatki on ruvennu pikku hiljaa aukee ja lyhenee.
Lähinnä nyt kiinnostaa, että onko kellään ollu moista vaivaa kanssa? Ja nyt mulla rv37+6
-Mimulit-
Kommentit (5)
Mulla nyt menossa rv 40 ja monta viikkoa olen nukkunut tyyny polvien välissä. Eli sitä keinoa suosittelen minäkin kokeilemaan! Voihan toki olla supistuksiakin, ja niihinhän tuo tyyny ei mitään auta, mutta kokeile.
ihan sama vaiva. Tosin minulle auttaa jo se että käännän kylkeä ja suoristan ja jännitän jalkani hetkeksi. Tyyny polvien välissä auttaa myös mutta jotenkin se aina luiskahtaa pois yön aikana. Minulla puutuu ja alkaa jomottaa aina se polvi ja lantion puoli joka on alapuolella.
soffala rv41+1
Kaikki luuliitokset löystyvät, aukeavat, pehmenevät.
Eli valmistautuu kroppa synnytykseen.
Sillä minkä verran liikut jne ei periaatteessa ole merkitystä.
Mutta toki jos liikut enemmän, saattaa kipeytyä entisestään.
Lisäksi monesti raskauden aikana, kun painoa tulee normaalistikkin lisää, myös se vaikuttaa nukkumiseen. Eli paino ei jakaudu enään samalla tavalla kuin aikaisemmin samalla patjalla nukkuessa:)
Itselläni alkanut rv 25...
Nyt menossa 28 ja risat.. Lonkat, reidet, polvet, häntäluu, häpyliitos, nivuset ja alaselkä ovat kipeät.
Tyynyjä jalkojen väliin, selän taakse, mahan alle :D
Itse en ole vielä tyynyjä kokenut tarvitsevani, mutta esikoisen aikana nukuin loppu vaiheessa aikamoisessa tyynykasassa :D
Mulla ku ei oo aikasemmissa raskauksissa ollu mitään tämmöstä niin sillä vähän ihmeissään olen... Sain tuossa nukuttua vähän päikkäreitä niin heräsin taas kerran siihen, että lonkkaa pakottaa ja just niinku joku aiempi jo sanoi, että just sitä alempaa lonkkaa. Eli nukuin vasemmalla kyljellä ja ihan armoton kolotus oli vasemmassa lonkassa ku havahduin.
Yks raskausvaiva ku lähtee pois niin tulee kaks tilalle. ;) No, jospa tässä ei tarvis enää hirmu kauaa kärvistellä näiden kipujen kanssa ja helpottuis kunhan vauva tulee masusta pois!! <3
Jaksuja myös teille muille kolotusten kanssa!! *halirutistus*
Juuh, kirjoitin samasta aiheesta pari päivää sitten. Mulla tosin vasta rv 22. Kokeilin viime yönä nukkua tyyny polvien / reisien välissä ja se tuntui auttavan. En herännyt särkyyn.
Kokeile, ehkä siitä on jotain apua :)
-S