Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niin stressaanutnut opettajan työstäni että oksettaa :(

Vierailija
10.04.2008 |

Tämä nielee koko elämän!

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joittenkin luokkien kanssa syntyy grande katastrofi. En kerta kaikkiaan osaa pitää keskustelevaa opetusta isoissa ja levottomissa luokissa. En. Ja joka päivä on ainakin yksi luokka, jonne täytyy mennä " pelko perseessä" mitä siellä nyt hulinoidaan...

ap

Vierailija:

olet?

Otatko työsi loppujen lopuksi liian vakavasti?

Ainakin yöt kannattaa nukkua, eikä valmistella öisin mitään.

Et sinä nukkumatta pitkälle jaksakaan.

Kokeile viikko niin, että et oikeastaan valmistele mitään, ja koetat nukkua yössä vähintään 8-9 tuntia. Ja syödä pitää muistaa myös!

Valmistelematta menet tunneille, ja otat sellaisen tyylin, että keskustellaan. Oppilaat rakastavat keskustella. Ja sillä tavoin oppivat paljin. Sinä muutut kuuntelijaksi, annat nuorten kertoa omista ajatuksistaan, vaihdatte ajatuksia, sinun ei tarvitse olla täydellinen, riittää että kuuntelet niitä nuoria.

Usko pois, tiedän mistä kirjoitan, sillä olen kokenut samoin kuin sinä, ap!

Vierailija
22/45 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnolliselta vaikutat, anna itsellesi tunnustusta.

Vierailija:

Toimin kyllä juuri niin että sanon ottavani selvää. Mutta kun en pysty opettamaan yhtään mitään ilman että ensin etsin netit ja kirjat läpi tietoja ko. aiheesta... ja siihen kuluu tuhottomasti aikaa!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksaa pari vuotta, niin työ on tullut tutuksi. Sitä ennen tee riittävän hyvää työtä, ei täydellistä.

Vierailija
24/45 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minä tarkoittanut, että kaikki asiat pitäisi tästä lähtien opettaa keskustelemalla, vaan lähinnä sitä, että viheltäisit itsellesi aikalisän, ja antaisit itsellesi luvan päästä vähän vähemmällä ja helpommalla.

Jos vaikka viikon voisit olla jotenkin toisella tavalla kuin tähän asti. Saisit vähän hengähtää. Jos ei keskustelut toimi, niin entäs elokuvat sitten. Tai tietokoneluokkaan lapset itse tietoa etsimään, tai kirjastoon. Tai menette yhdessä jonnekin ulos kävelemään. Tai pelaamaan. Tai vaikka leipomaan tai mitä vain.

Jotakin sellaista, mikä rikkoo rutiinit. Sinä saisit vähän huokaista ainaisesta tuntien valmistelusta ja murkut saisivat uudenlaista tekemistä koulupäivään.

Tuosta keskustelusta vielä - minä olen sitä harjoittanut tai ainakin yrittänyt harjoittaa paljon omien nuorteni kanssa (siis koulussa) ja he ovat sanoneet, että mukavaa, kun koulussakin keskustellaan. Kun ei yleensä koulussa juuri heitä kuunnella eikä keskustella. Aiheet voivat olla ihan mitä vain, nuorten maailmasta. Anna välillä heidän opettaa sinua.

Vierailija
25/45 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aloitin vasta viime syksynä, pari ekaa kk oli pahoja mut nyt sujuu jo rutiinilla. olen taitoaineen ope, kylläkin.

Vierailija
26/45 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niille hulinoitsijoille, että naama kiinni, nyt puhun minä. Pelon ne aistii heti, ei silleen voi luokan eteen mennä.

Vierailija
27/45 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

niille hulinoitsijoille, että naama kiinni, nyt puhun minä. Pelon ne aistii heti, ei silleen voi luokan eteen mennä.

Joissakin luokissa oma auktoriteetti ei vaan riitä.

Vierailija
28/45 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä minua todellakaan pelota mikään.

Terv. ei ap, mutta aineenopettaja minäkin Helsingin lähiöyläkoulusta, jossa kaikki opettajat ovat ihmeissään, että miten häirikköoppilaat saataisiin ojennukseen.

Vierailija:

Vierailija
29/45 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeksi hakeutuvat kiltit, tunnolliset tytöt, jotka jo koulussaan tekivät kaiken tunnollisesti ja pärjäsivät kovan työnteon vuoksi. Näillä ihmisillä ei välttämättä ole johtamisen kykyä, jota tarvitaan luokassa.

Mikä olis sinulle omin ala? Virkamies, tutkija tai muu yksinäisempi homma?

Vierailija
30/45 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota häirikköluokkien kanssa tiukka linja. tee pelisäännöt selväksi:

-ei kiroilua

-ei puhumista ilman viittaamista

-selvät rangaistukset häiriköille

Käytä vaihtelevia opetusmenetelmiä: ryhmätyöt, video, lehtileikkeet jne...

Vierailija
31/45 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Opeksi hakeutuvat kiltit, tunnolliset tytöt, jotka jo koulussaan tekivät kaiken tunnollisesti ja pärjäsivät kovan työnteon vuoksi. Näillä ihmisillä ei välttämättä ole johtamisen kykyä, jota tarvitaan luokassa.

Mikä olis sinulle omin ala? Virkamies, tutkija tai muu yksinäisempi homma?

Hei, jos ap on vasta aloittanut opena, niin ei ihme että tuntuu hankalalta. " kurinpitoa" ja johtajuutta voi oppia.

Vierailija
32/45 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai kuunteletko vain hiljaa niitä huoritteluja ym.? Kääk...jos annat niitten talloa ylitsesi, niin kyllähän ne talloo. Ihme uusavuttomuutta.

Juuri tämän takia opettajankoulutuksen valintaa tulisi muuttaa radikaalisti, nyt sinne juuri valikoituu niitä kympin tyttöjä, jotka eivät sitten kouluissa pärjää!

Itse pärjään hyvin, mutta olenkin kouliutunut johtajaksi muualla kuin luokanopettajakoulutuksessa, joka ei niitä valmiuksia anna.

Vierailija
33/45 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

-ei kiroilua

Häirikköluokilla kun häiriköivät kaikki tai lähes kaikki. Jos pistän vaikka 5 jälki-istuntoon niin 15 samanlaista jää rangaistuksetta. Laitanko koko luokan jälkkään vai mikä olisi rangaistus?

ap

Vierailija
34/45 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä huoritella..."

Huumoria, rauhallisuutta ja kohteliaisuutta. Älä koskaan kohtele oppilaita epäkohteliaasti, näin ei heilläkään ikäänkuin ole lupaa olla sinulle epäkohtelias. Opettele näyttelemään eli vaikka sinusta tuntuu, että homma karkaa käsistäsi justiinsa, niin esitä rauhallista.

Vierailija
35/45 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauheita ovat oppilaat nykyään.

Vierailija
36/45 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja oli ihana! Ensimmäinen jonka kanssa tulin kunnolla toimeen, ensimmäinen opettaja jota arvostin.

Hän oli jämäkkä, silti todella ystävällinen ja kiinnostunut meistä, hän sanoi aina jos ei tiennyt jotain asiaa, kaivoi kuitenkin esiin vastaukset seuraavien viikkojen kuluessa. Hän oli innostava ja loistava opettaja.

Meidänkin luokassa kuitenkin sattui ja tapahtui enemmänkin, silti opettaja oli se jota kunnioitettiin.

Vierailija
37/45 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

-ei kiroilua

Häirikköluokilla kun häiriköivät kaikki tai lähes kaikki. Jos pistän vaikka 5 jälki-istuntoon niin 15 samanlaista jää rangaistuksetta. Laitanko koko luokan jälkkään vai mikä olisi rangaistus?

ap

No mitä teet, kun luokka häiriköi? Jos vain sanot, että olkaa hiljaa ja luokka jatkaa samaa meininkiä, niin sanoilla ei ole mtn merkitystä.

Vierailija
38/45 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole helppoa open työ nykyään. Helpompi on antaa sivusta neuvoja kuin olla siellä itse. Mut yritetään ap olla ottamatta mitään itseemme, tuli mitä tuli. Teemme sen, minkä osaamme ja pystymme.

Vierailija
39/45 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei ole helppoa open työ nykyään. Helpompi on antaa sivusta neuvoja kuin olla siellä itse. Mut yritetään ap olla ottamatta mitään itseemme, tuli mitä tuli. Teemme sen, minkä osaamme ja pystymme.

vertaistuki? saatteko tukea työkavereilta? reksiltä?

Vierailija
40/45 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä huoli että vapaa-aika on perheelle ja sinulle itsellesi. Tuo relausviikko ois hyvä.

Jotenkin noi levottomat kun saisi puhaltamaan yhteen hiileen ja yrittämään jotain yhdessä " palkintoa" tms. ja oppimaan sen kautta että niitä arvostetaan ja että niissä nähdään muutakin kuin se haistattelu olisi tosi cool juttu. Mutta mikä SE voisi olla sinun luokkasi kohdalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi