sektio ei ole synnytys
ja tämän mainitsen aina kun joku sektioitu höpisee synnytyksistä ihan niinkun niistä mitään tietäisi.
Kommentit (17)
Kolmen sektion läpikäyneenä tiedän, että sektio on synnytys. Onnekseni nykyaikana sektioita tehdään, muutoin olisin menehtynyt jo ensimmäiseen alatie synnytykseen. Vielä nykyaikanakin synnytyksiin menehtyy naisia, sektiosynnytyksiin käsittääkseni enemmän. En koe olevani yhtään huonompi äiti; kipuko on se mittapuu, millä äitiyttä mitataan?Ja oikeanlaista synnytystä?
Etenkin jos se ei ole suunniteltu sektio, vaan tuntien supistusten seuraus, niin kai silloin henkilö tietää edes jotain synnytyksestä.
Joo, minä en tiedä enkä haluakaan tietää. t. tyytyväinen äiti, jolle tehty 2 suunniteltua sektiota
aloittaa kaikkia lyhyitä ja ytimekkäitä povoja tänne av palstalle minkä kerkeää :) noin puolet aloituksista on saman tyypin. ja av mammat menee helppoon :)
...Mulla kesti avautumiskivut 12h, ennenkuin jouduin sektioon. Uskoisin, että olisin päässyt paljon vähemmällä jos olisin saanut synnyttää normaalisti loppuun asti. Sektio on suuri leikkaus, eikä kivut sen jälkeen lopu niin nopeasti kuin ns. normaalin synnytyksen jälkeen. Mulla oli kipupumppu, eikä tavallinen burana auttanut yhtään myöhemmin.
Jouduin esim. soittamaan hoitajan paikalle auttamaan kun siirsin lasta rinnalta toiselle. En myöskään voinut vaihtaa vaippaa lapselle itse, kun en pysynyt pystyssä verenhukan takia.
En mielestäni päässyt " vähemmällä" kun alateitse synnyttäneet.
sektiossa tapahtuu lapsen SYNTYMÄ.
äidin omalla aktiivisuudella olisi merkittäväkin osuus, tamponeissa ei olisi naruja - ne kun saisi ulos vain pusaamalla.
Jotenkin kuitenkin luulen, että synnytyksen " aktiivisuus" on vain sitä, että sietää sitä kipua. Kroppa sen vauvan ulos pusaa rajuilla supistuksilla, riittää kun siinä vain hengailee mukana ja sietää sitä kipua.
That`s it!
sitäpaitsi, jos äiti ei muka mitenkään ponnistaisi, tai sillä ei olis mitään merkitystä, niin miksi kätilö sitten käskee ponnistamaan? miksi vauva ei liiku mihinkään ellei ponnista?
huomaa että olet sektiomamma, kun pitää yrittää kaikkensa vaikka on väärässä.
Vierailija:
äidin omalla aktiivisuudella olisi merkittäväkin osuus, tamponeissa ei olisi naruja - ne kun saisi ulos vain pusaamalla.
Jotenkin kuitenkin luulen, että synnytyksen " aktiivisuus" on vain sitä, että sietää sitä kipua. Kroppa sen vauvan ulos pusaa rajuilla supistuksilla, riittää kun siinä vain hengailee mukana ja sietää sitä kipua.
That`s it!
Tein kuules melkein koko työn, jaksoin 27h auttaa lasta ulospäin ja sietää ne helvetin tuskat toivoen että saisin itse myös loppuun asti urakan tehdä. Sektioon päädyttiin enkä todellakaan perse homeessa vain maannut....ääliö!
Vierailija:
Tein kuules melkein koko työn, jaksoin 27h auttaa lasta ulospäin ja sietää ne helvetin tuskat toivoen että saisin itse myös loppuun asti urakan tehdä. Sektioon päädyttiin enkä todellakaan perse homeessa vain maannut....ääliö!
on kipu kamalampi ja paljon pitkäaikaisempi kuin synnytys jonka jälkeen pystyin itse kävelemään.
t. molemmat kokenut.
Vierailija:
on kipu kamalampi ja paljon pitkäaikaisempi kuin synnytys jonka jälkeen pystyin itse kävelemään.t. molemmat kokenut.
kymmeniä tai jopa satoja kertoja :-)
Joten mene ja hae ne entiset keskustelut ja lue ajan kuluksesi niitä!
Suotta on enää uutta aloitusta tästä tehdä!!!
Vierailija:
Vierailija:
on kipu kamalampi ja paljon pitkäaikaisempi kuin synnytys jonka jälkeen pystyin itse kävelemään.t. molemmat kokenut.
Lapsi on siinä siinä " se juttu" , ei se tapa, miten on maailmaan tullut!